بررسی کامل مزایا و معایب زندگی در مونترال کانادا

بزرگترین شهر استان کبک، شهر مونترال است، که پس از شهر تورنتو دومین شهر بزرگ کشور کانادا محسوب می‌شود. همچنین مونترال پانزدهمین شهر بزرگ آمریکای شمالی، و دومین شهر بزرگ جهان که مردم آن به زبان فرانسوی صحبت میکنند.جمعیت مونترال در سال 2011 میلادی 3.824.221 نفر است. در این شهر مهاجران زیادی از سرتا سر جهان زندگی میکنند.

مونترال در شرق کانادا و جنوب غربی استان کبک واقع شده است. به‌دلیل مهاجران زیادی که از سراسر دنیا به شهر مونترال آمده‌اند، شاهد فرهنگ‌های مختلفی در این شهر هستیم. که ایران نیز از این قضیه مستثنا نبوده و ایرانی های زیادی در این شهر زندگی می‌کنند.

مونترال کانادا

آب و هوا شهر مونترال

مونترال دارای تابستان های گرم و مرطوب و زمستان‌های بسیار سرد و برفی است، بهار و پاییز آن معتدل و مطلوب و گاهی با بارندگی همراه است به طوری که گاهی با اینکه هوا گرم است شما مجبور هستین چتر همراه خود داشته باشید، چون احتمال رعد و برق و باران وجود دارد.

تاریخچه مونترال

در سال 1635  ژاک کارتیه که یک کاشف فرانسوی بود به جزیره مونترال رسید و در سال 1642 تعدادی ازشهرک نشینان فرانسوی به مونترال رفتند. و تجارت خز در مونترال شکل گرفت و در سال 1760 انگلیسی ها این شهر را تصرف کردند همچنین در سال 1775، آمریکایی ها شهر مونترال را به تسخیر خود درآوردند.

ولی زیاد دوام نیاورد و سپس مونترال تحت حاکمیت انگلیس رونق گرفت. در قرن نوزدهم امکانات رفاهی به تدریج رو به بهبودی رفت، به طوری‌‌‌که اداره پلیس و راه آهن شکل گرفت، وهمچنین کلیسا‌هایی در این شهر به وجود آمدند. در سال 1951 جمعیت این شهر به یک میلیون نفر رسید همچنین در همین سال سیستم مترو شکل گرفت.

جمعیت و زبان مردم

مونترال شهری با اقوام مختلف است، این شهر دارای محله چینی ها، پرتغال کوچک، ایتالیای کوچک و محله های مختلف دیگر است که توسط مهاجران به عنوان محلی برای زندگی به وجود آمده است ، این امر باعث شده در این شهر فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلف وجود داشته باشد.

مردم در این شهر بیشتر به زبان فرانسوی صحبت می کنند و زبان فرانسه را به عنوان زبان اصلی خود می دانند. حدود 11% مردم این شهر زبان انگلیسی را به عنوان زبان مادری خود می شناسند.

همچنین بخوانید :  بهترین شهرها برای مهاجرت توریستی به کانادا

تمامی تابلوها و اعلامیه‌های این شهر به زبان فرانسوی است، به همین دلیل تمام افرادی که قصد مهاجرت به این شهر را دارند ضروری است که زبان فرانسوی را یاد داشته باشند.در مونترال به صورت تقریبی مردم فرانسوی 26%، ایتالیایی 7%، ایرلندی6%، انگلیسی4%، اسکاتلندی 3% و اسپانیایی 2%  جمعیت این شهر را تشکیل می دهند.‌

آکادمی مهاجرتی فیدان

مونترال نهمین شهر برتر جهان است  و این شهر یکی از پر متقاضاترین شهرها برای دانشجویان بین المللی در جهان معرفی شده است.

جمعیت و زبان مردم شهر مونترال

مترو و اتوبوس مونترال

سیستم حمل و نقل مونترال STM یکی از بهترین ها در بین شهر های کانادا می باشد، این سیستم شامل اتوبوس و مترو است که در تمام شهر پراکنده شده است و برخلاف تورنتو شما می توانید با خرید یک کارت ماهانه به مبلغ 82 دلار (افراد زیر 25 و بالای 65 سال 49دلار) به صورت نامحدود از مزایای این سیستم درون شهری بهره مند شوید. بیش از 186 خط روزانه  23 خط شبانه شهر را پوشش می دهند. تمامی خطوط دارای زمانبندی مناسب هستند و حداکثر طی 2 تا 5 دقیقه وارد ایستگاه می شوند. شما می توانید نقشه مترو مونترال و یا برنامه زمانبندی خطوط را در ایستگاه ها، یا مترو یا با نصب نرم افزار روی موبایل به رایگان داشته باشید.

اقتصاد مونترال

این شهر از نظر اقتصادی یکی از بهترین شهرها در کانادا است و سالانه با 2.9 درصد رشد اقتصادی به یکی از مهمترین قطب های اقتصادی در کانادا تبدیل شده است. برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در کانادا را دارند مکان بسیار جذابی است.

بزرگترین شرکت های مونترال کانادا

  • SAP
  • Unity Technologies
  • دانشگاه پلی تکنیک مونترال
  • Sun Life
  • دانشگاه مونترال
  • Intact
  • Apple
  • دانشگاه مک‌گیل
  • بانک ملی کانادا
  • Genetec

 جاذبه های گردشگری شهر مونترال کانادا 

  • منطقه تاریخی مونترال قدیم
  • موزه هنرهای زیبا
  • باغ گیاه‌شناسی مونترال
  • بندر قدیمی مونترال

دانشگاه های مونترال:

1-دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل، یکی از مشهورترین دانشـگاه های کانادا و جهان است که در سال 1821 تاسیس شد. این دانشگاه، یکی از سه دانشگاه انگلیسی زبان ایالـت کبـک است که دارای 11 دانشـکده، 11 مدرسـه ،80 گـروه آموزشـی بیـش از 300 ساختمان آموزشی است.

دانشـگاه مک گیل یکی از مشهورترین موسسات آموزش عالی کانـادا و یکی از بهترین دانشـگاه های جهان است. به دلیل ورود دانشـجویان بین المللـی از کشـورهای مختلـف، این دانشـگاه  متنـوع ترین  دانشـگاه بین المللی در کشـور کانادا است .

این دانشگـاه به دلیل هدفمنـدی برنامه های آموزشی و پژوهشـی خود در سراسـر جهان شناخته شده است. به  عنوان مثال تحقیقات ارنسـت رادرفورد برنده ی جـایزه نوبل در مورد ماهیـت مواد رادیواکتیو در مک گیل انجام شد.این دانشگاه رتبه 69 جهانی و رتبه 4 در کانادا را کسب کرده است.

همچنین بخوانید :  تحصیل در تورنتو (هزینه + معرفی مزایا و معایب)

دانشگاه های مونترال کانادا

2-دانشگاه مونترال

این دانشگاه فرانسوی زبان یکی از برترین دانشگاه های دولتی کانادا است که در سال 1878فعالیت خود را آغاز کرد، دانشگاه مونترال با 70 کشور توافقنامه های بین المللی را مبنی بر تبادلات دانشجویی به امضا رسانده است. این دانشگاه  رتبه 137 جهانی و3 در کانادا را کسب کرده است، تعداد دانشجویان این دانشگاه بیش از 18.000 نفر است.

دانشگاه مونترال

3-دانشگاه کنکوردیا

دانشگاه کنکوردیا، یک دانشـگاه جامع تحقیاتی واقع در مونتـرال کانـادا است.این دانشگاه در سال 1974، با ادغام دو پردیس لویولا و پردیس سرجورج ویلیام1896تاسیس شد. کنکوردیا، یکی از سه دانشگاه واقع در کبک است که زبان رایج آن انگلیسی است.
این دانشگاه در سال2018-2019 حدودا 46829دانشجو پذیرفت که این میزان، به بیشـترین میزان ثبـت نام در دانشـگاه های کـانـادا شناخته شد.

قسمت خدمات کاری و برنامه ریزی دانشگـاه کنکوردیا، همواره در پی کمک به دانشـجویان برای یافتن شغلـی مناسب است. همچنین، در این دانشـگاه چنین امکانی وجود دارد که دانشجویان بعد از تحصیل بتوانند برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند. انی دانشگاه رتبه 7 در کانادا و رتبه 461 جهانی را کسب کرده است.

دانشگاه کنکوردیا کانادا

4-دانشگاه پلی تکنیک مونترال

دانشـگاه پلی تکنیک مونترال که به اختصار به آن نیز می گویند، در سال 1873  برایتدریس در رشته طراحی و نقشـه فنی و سایر هنرهای کارآمدتاسـیـس شد. دانشگاه پلی تکنیک مونتـرال در هر سال تحصیلی دانشجویان زیادی می پذیرد  که حدود 46 درصد از آنها، فارغ التحصـیلان خارجی یا بین المللی از128 کشـور مختلف مانندفرانسه، مراکش، ایران، چین و برزیل هستند.

این دانشـگاه به آموزش 12 الی 13 رشته مهنـدسی مختلف هم به‌ صورت تئـوری و هم به صورت عملی می پردازد. مدرک تحصیلی دانشـگاه مونتـرال کاملا معتبر است و شما می توانند پس از دریافت مدرک مهندسی کارشناسی رشته خود به عنوان  یک مهندس در تمامی قسمت های صنعت، مشغول به کار شوید. این دانشگاه رتبه 117 جهانی و رتبه 5 در کانادا را کسب کرده است.

دانشگاه پلی تکنیک مونترال

5-دانشگاه کبک مونترال

دانشـگاه کبـک که به اختصار به آن UQAM میگویند، یـک دانشـگاه دولـتی است که در مونترال کانـادا واقع شده است. زبان این دانشـگاه فرانسوی است و در حدود 95 درصد از رشـته ها به زبان فرانسـوی تدریس میشوند.

در شهر مونتـرال، چهار دانشگاه وجود دارد و کبک مونترال یکی از این چـهار دانشگاه اسـت. در مجموع حدود350 رشته دانشگاهی در این دانشگاه تدریس می شود. این دانشگاه رتبه 306 جهانی و رتبه 21 در کانادا را کسب کرده است.

همچنین بخوانید :  تورنتو (toronto) زیر ذره بین | آشنایی با محبوب ترین شهر کانادا

دانشگاه کبک مونترال

6-دانشگاه اچ ای سی مونترال

اچ ای سی دانشکده ای در مونترال کـانادا است که در سال 1907 تاسیـس و به عنوان اولین مرکز آمـوزش مدیریت در کانادا شناخته شد. این دانشـگاه دربین سه دانشگاه علمی و برتر در زمینه آموزش و پرورش به حساب می آید.

اچ ای سی وابسته به دانشـگاه مونترال است و در محیطی سرسبز بر روی کوه رویـال واقع شده، و تنها چند دقیقه با دو ایستـگاه اصلی مترو فاصله  دارد. دانشـگاه اچ ای سـی مونتـرال یک موسسـه دانشـگاهی فرانسوی زبان  است، که در زمینه‌ی مدیریت بین المـللی آمـوزش و پـرورش به دانشجویان خدمـاتی را ارائـه میدهد.

این دانشـگاه از سـال 1907 در تـلاش برای آموزش  مدیران به منظور توسعه و افزایش رفاه در جامعه بوده است. همچنین رتبه 30 جهانی و رتبه 3 در کانادا را کسب کرده است.

دانشگاه اچ ای سی مونترال کانادا

کالج ها

  • کالج هانستیگ
  • کالج بویس دو بولونیه
  • کالج داوسون
  • کالج جرالد گودین
  • کالج جان ابوت (انگلیسی زبان)
  • کالج رزمونت
  • کالج ونیر (انگلیسی زبان)
  • کالج TAV
  • کالج سنتنیال
  • کالج ژان د بربوف
  • کالج لاسال
  • کالج ماریانوپلیس
  • کالج هرزینگ

محله های ایرانی نشین مونترال

  • Côte-des-Neiges–Notre-Dame-de-Grâce
  • Ville-Marie
  • Le Plateau-Mont-Royal
  • Westmount
  • Le Sud-Ouest
  • Villeray–Saint-Michel–Parc-Extension

حدود 9500 ایرانی در مونترال ساکن هستند، اکثر ایرانیان در سال 2010 تا 2018 از طریق برنامه مهاجرت نیروی کار ماهر کبک و ویزای دانشجویی به این شهر مهاجرت کردند و بیشتر آن ها به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

شهر مونترال برای زندگی

زندگی در مونترال به عنوان یکی از بهترین گزینه ها پس از مهاجرت به کانادا شناخته می شود. یکی از مهم ترین دلایلی که مردم این شهر را برای زندگی انتخاب می کنند، هزینه های مناسب آن است. طبق بررسی های به عمل آمده، قیمت خرید یا اجاره ملک در مونترال، نسبت به سایر نقاط کانادا، بسیار مقرون به صرفه است.

مزایا و معایب زندگی در مونترال

 

مزایا زندگی در مونترال معایب زندگی در مونترال

· قیمت مناسب اجاره بها و خرید خانه.

· سطح بالای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی

· رضایت بسیار بالای شهروندان از زندگی خود در مونترال.

· هزینه اجاره و یا خرید مسکن ارزان است

· مونترال پایتخت دانشجویی کانادا است

· مردم مونترال به شدت به مد و پوشاک اهمیت میدهند

· مونترال شهری زنده است و تا ساعاتی از شب نیز مردم در خیابان ها فعال هستند

· رفت و امد آسان در شهر به دلیل استقبال از وسایل حمل و نقل عمومی و زیر ساخت مناسب دوچرخه سواری

·   و هزینه حمل و نقل مقرون به صرفه

 

. زمستان های مونترال به نسبت کل کانادا سردتر می باشد.

. فقط ۶۵ درصد شهروندان این شهر پزشک خانوادگی دارند و نیروی پزشک کم است.

. به دلیل اینکه اکثر شهر فرانسوی زبان هستند اگر با این زبان آشنا نباشید کار پیدا کردن سخت خواهد بود.

. تعداد خودرو در این شهر زیاد است و در نتیجه مشکل جای پارک وجود دارد.

 

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا