تورنتو (toronto) زیر ذره بین | آشنایی با محبوب ترین شهر کانادا

تورنتو مرکز استان انتاریو است. این شهر یکی از پرجمعیت‌ترین شهر های کانادا است. همچنین تورنتو چهارمین شهر پرجمعیت آمریکا شمالی پس از مکزیکو سیتی، نیویورک و لس آنجلس محسوب می شود. شهر تورنتو در منطقه جنوب انتاریو و در شمال‌غرب دریاچه انتاریو قرار گرفته است.

شهر بزرگ تورنتو مرکز کسب و کار، هنر و فرهنگ و به دلیل مهاجر پذیر بودن  یکی از شهرهای چند فرهنگی جهان است، و بیش از 50درصد از جمعیت آن از اقلیت هستند. مردم ساکن در این شهر به بیش از 160 زبان صحبت می کنند. شهر تورنتو سالانه بیش از 25 میلیون گردشگر را به خود جذب می کند.

تورنتو

تاریخچه شهر تورنتو

پیشینه سکونت بشر در toronto به بیش از 11 هزار سال قبل بر میگردد. زمانی که اروپایی‌ها برای اولین بار وارد منطقه کنونی تورنتو شدند، قبیله هورون در آن منطقه ساکن بود. نام تورنتو از کلمه تکارونتو در زبان ایروکوا گرفته شده و به معنای «محلی که درختان بر روی آب ایستاده‌اند» است.

اقتصاد شهر تورنتو

تورنتو به عنوان پایتخت اقتصادی کانادا و یک شهر جهانی به‌شمار می‌آید. بازار بورس تورنتو هفتمین بازار بورس بزرگ دنیا از حیث ارزش بازار است.
شهر تورنتو مرکز فعالیت‌های سرمایه‌گذای و تجاری در کانادا است. همچنین این شهر بعد از نیویورک و شیکاگو قدرتمندترین شهر امریکای شمالی از لحاظ اقتصادی است. در تورنتو بیش از هر شهر دیگری در کانادا، شرکت‌های بزرگ حضور دارند؛ همچنین این شهر مقر پنج بانک بزرگ کانادا است.

مطابق با اعلان مجله فوربز، toronto یکی از ده شهر قدرتمند اقتصادی جهان و یکی از شهرهای به سرعت در حال رشد در میان کشورهای جی۷ است. همچنین پرایس واتر هاوس کوپرز این شهر را دومین کلان‌شهر قدرتمند جهان اعلام کرده‌است.
وجود منابع فلزی toronto این شهر را به یکی از شهرهای بسیار مهم از لحاظ صنعتی تبدیل کرده است، که همین امر باعث احداث کارخانه های فراوان و تولید بیش از نیمی از محصولات کانادایی در این شهر شده است.

اقتصاد شهر تورنتو

آب و هوای تورنتو

زمستان‌های این شهر بسیار خشک و همراه با وزش باد است.همچنین تورنتو در بیشتر روزهای سال ابری، و درجه دمای آن از -8 تا 25 درجه سانتی گراد متغیراست. خیلی کم پیش می آید درجه آن از 52 درجه بالاتر و یا از -8 درجه پایین تر بیاید.
فصل تابستان در تورنتو طوری نیست که گرمای آن آزاردهنده باشد. و اگر قصد سفر به این شهر زیبا و دیدنی را دارید، بهترین ماه‌ها برای سفر اوخر جون و اوایل سپتامبر است.

همچنین بخوانید :  بهترین شهرها برای مهاجرت توریستی به کانادا

زندگی در تورنتو با کودکان

تورنتو شهری عالی برای تربیت، آموزش و رشد کودکان است. و به کودکان این فرصت را میدهد تا با فرهنگ‌های مختلف آشنا شوند، همچنین بهترین سیستم آموزشی را برای کودکان دارا هستند. این شهر یکی از تمیزترین شهرهای کشور کانادا محسوب می شود که کودکان می توانند در امنیت بالا زندگی کرده و آینده خود را بسازند.

آکادمی مهاجرتی فیدان

تحصیلات در تورنتو

تورنتو شهری است که از نظر علمی در دسته شهرهای بین‌المللی قرار گرفته، و همین باعث شده سالانه دانشجویان زیادی را از سرتاسر جهان به خود جذب کند.
برای دانشگاه‌های تورنتو داشتن مدرک زبان به تنهایی کافی نیست، بلکه باید با نمره خوبی موفق به دریافت مدرک شده باشید که نمره مورد نظر در هر دانشگاه متفاوت است.
برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌ تورنتو باید به یک نکته مهم توجه داشته باشید که آن، دادن اطمینان خاطر به استاد است که شما پس از پایان مدت تحصیل قصد برگشت به کشور خود را دارید.

دانشگاه های تورنتو

1-دانشگاه تورنتو (دولتی – رتبه 29 جهان)

دانشـگاه تورنتـو یک مرکز تحقیقاتی عمومی در تورنتـو کانادا است که در حوالی  پارک کوئینز واقع شده است. این دانشگاه در سال 1827، به عنوان کالج پادشـاهی کانادا تاسیـس شد که در ابتدا تحت کنترل کلیسای انگلیس بود.
اما پس از تبدیل شدن به نهاد سکولار، درسال1850 با نام دانشـگاه toronto خوانده شد. امروزه این دانشگـاه برترین موسـسه آموزشی کانـادا در زمینه یادگیری، کشـف و آفرینـش دانش است. تحصـیل در استان انتـاریو و شهر زیبای تورنتـو تجربه ای بی نظیر از زندگی درکانادا به ما خواهد داد. این دانشگاه رتبه 20 در جهان و رتبه 1 در کانادا را کسب کرده است.

دانشگاه تورنتو (دولتی – رتبه 29 جهان)

2-دانشگاه یورک (دولتی)

دانشـگاه یورک کانادا، سومین دانشـگاه بزرگ این کشور و دومین دانشـکده‌ی آموزش عالی درایالت انتاریو است. این دانشگاه سراسری، در سال 1959 تاسیس شد و تاکنون در بسیاری از رشته‌های مختلف پیشتاز بوده است.
دانشـگاه‌ یورک از 24 مرکز تحقیقاتی و 11 دانشکده‌ی مجزا تشکیل شده است، که در هر کدام از این دانشـکده‌ها، رشتـه‌های مختلفـی در مقاطـع کارشناسـی، کارشـناسی ارشـد و دکتری ارائـه می شود. این دانشـگاه، شامل پنج کتابخانه ارزشمند است، که میلیون ها کتاب و آثار مهم را در خود جای داده است. دانشگاه دولتی یورک کانادا رتبه 511-520 در جهان را کسب کرده است.

همچنین بخوانید :  زندگی در کلگری

دانشگاه یورک (دولتی)

3-دانشگاه رایرسون (دولتی)

دانشگاه رایرسـون، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در toronto است. رایرسـون در سال 1948، فعالیت خود را به عنوان موسسه‌ای آموزشی آغاز کرد. رایرسون برنامه هایی را در زمینه‌های هوافضا، شیمی،عمران،مکانیک، برق، زیست پزشکی و مهدسی کامپیـوتر ارائه می‌دهد.

این دانشـگاه همچنین جزو یکی از تنها دو دانشگاه کانادا برای ارائه رشته‌های مهندسی هوافضا است که توسط هیئت اعتبار سنجی مهندسی کانادا (CEAB) تایید شده است. در سال 2006، دانشـگاه رایرسـون با ایجاد یک برنامه تخصصـی، به گسترش این دانشگاه پرداخت، که طی 10 سال سبب رشد قابل توجه این دانشگاه دولتی شد. این دانشگاه رتبه 904 در جهان و رتبه 25 در کانادا را کسب کرده است.

دانشگاه رایرسون (دولتی)

4-دانشگاه گوئلف (دولتی)

دانشـگاه گوئـلف، در مه سال 1964، در منطقه گوئلف انتـاریو تاسیـس شد. اگر می‌خواهید در دانشگاه گلف مشغول به تحصیل شوید باید بگویم که این دانشگاه نقطه عطفی در زندگی شما خواهد بود.شما می توانید علاوه بر یادگیری در کلاس درس، خارج از محیط آموزشـی و همچنین در تعامل با دیگر دانشجویان ایده‌های جدیدی را در زمینه کار وزندگیتان فرا بگیرید.

این دانشگاه سعی در فراهم آوردن محیطی خلاق با ایده‌های جدید و نـوآورانه دارد، به طوری‌که دانشـجویان بتوانند علاوه بر کسـب علم و دانـش در محیـطی اجتمـاعی از این فضا لذت ببرند. اگر به سایت اصلی این دانشـگاه مراجعه فرمایید شعارهای متفاوتـی را خواهید دید که یکی ازآن‌ها به این صـورت است: {همه ی امکانات برای آموزشی عالی و آینده‌ی روشن فراهم است}. این دانشگاه رتبه 425 در جهان و رتبه 18 در کانادا را کسب کرده است.

5-دانشگاه ترنت

دانشگاه ترنت یکی از دانشگاه های دولتی کانادا است که در سال 1963 در حـوزه  شهر کوچک پیتربورو، واقع در انتاریو تاسیس شده است. دانشـجویان این دانشگاه در مقطع کارشـناسی در رشته‌هایی همچون تجارت، محیط زیست، آمـوزش،مطالعات بومی و بسیاری از رشته‌های علمی دیگر همچون پرستاری  نیزمشغول به تحصیلاند.
کلاس‌های درس در دانشگاه ترنت همواره به صورت پویا و فعال‌، و معمولا با کمتر از 30دانشجو تشکیل می‌شوند. برنامه‌های آکادمیـک دانشـگاه بسیار دقیق و در عین حال بسـیار سخت است. کیفیت آموزش بالا و امکان تعامل و مشارکت با سایر دانشجویان از دیگر ویژگی های این دانشگاه به حساب می آید. دانشگاه دولتی ترنت رتبه 1284 در جهان و رتبه 32 را در کانادا کسب کرده است.

همچنین بخوانید :  بررسی کامل مزایا و معایب زندگی در مونترال کانادا

دانشگاه ترنت

میانگین شهریه دانشگاه‌های تورنتو

میانگین شهریه دانشگاه‌های برتر تورنتو سالانه 14.800 دلار می باشد.

خدمات درمانی در toronto

در شهر تورنتو تجهیزات بهداشتی و بیمارستان‌های پیشرفته‌ای وجود دارد. و تحقیقات دانشگاهی زیادی نیز در زمینه بهداشت و سلامت عمومی در حال انجام است. خدمات درمانی در تورنتو منعکس کننده آرایش چند فرهنگی شهر است، به همین دلیل اطلاعات پزشکی به بیش از دو زبان به شهروندان ارائه می‌شوند.

محله ایرانی نشین تورنتو

ایرانیانی که در toronto زندگی میکنند معمولا در حومه شمالی این شهر مستقر هستند. این افراد معمولا متخصصی هستند که اخرین دوره تحصیلی خود را در یکی از دانشگاه‌های کانادا به اتمام رسانده و با استفاده از مدرک تحصیلی وارد بازار کار در تورنتو شده‌اند.

رفتار مردم تورنتو با مهاجرین

تورنتو به دلیل مهاجر پذیر بودن، فرهنگ‌های مختلفی در آن وجود دارد، اما فرهنگ خود مردم تورنتو برگرفته از سنت‌های اروپایی و رسوم قدیم است. رفتار و برخورد مردم این شهر شباهت زیادی به مردم فرانسه و انگلیس دارد. مردم نیز به عدالت اجتماعی بسیار اهمیت می‌دهند و همین باعث شده تا در برخورد با مهاجرین به همین شکل رفتار کنند.

زبان رسمی تورنتو

زبان رسمی toronto کانادا فرانسوی و انگلیسی است، ولی جمعیت زیادی از مردم ساکن در تورنتو به زبان چینی، ایتالیایی و پرتغالی نیز صحبت می کنند. پس درصورت یاد داشتن یکی از این زبان ها می توانید به راحتی دراین شهر زندگی کنید.زبان رسمی تورنتو toronto

انعام دادن در toronto کانادا

انعام دادن در این‌ شهر زیبا بسیار مرسوم است. معمولا پیشخدمت‌ها و راننده‌ها 15 درصد و سایر خدمات مانند باربری یک یا دو دلار دریافت میکنند، و در صورتی که از خدمات راضی نبودید دادن چندتا سکه کافی است.

سیستم حمل ونقل تورنتو

سیستم حمل و نقل در toronto پیشرفته است و همین باعث شده میلیون‌ها نفر مسافر در روز به راحتی جا به جا شوند. افرادی که در حومه شهر زندگی می‌کنند اصلا برای رفت و آمد خود نگران نیستند، زیرا مناطق حومه شهر به شبکه حمل و نقل تورنتو و مرکزشهر متصل است.

جاذبه های گردشگری toronto کانادا

از مهم ترین جاذبه‌های شهر toronto میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برج سی ان با ارتفاع 553 متر
  • موزه سلطنتی انتاریو که در این موزه آثار فرهنگی و هنری مختلفی از سرتاسر دنیا جمع آوری شده و در این موزه قرار گرفته است.
  • اکواریوم ریپلی که یک آکواریوم بسیار زیبا و رویایی است

 

مزایا و معایب زندگی در تورنتو

مزایا زندگی در تورنتو

معایب زندگی در تورنتو

·       اقتصاد قوی
·       دارای تفریحات هیجان انگیز زیادی است
·       تنوع فرهنگ بالا و ملیت
·       آمار جرم و جنایت پایین
·       زمستان های گرم نسبت به بقیه شهر های کا
·       بالا بودن هزینه زندگی
·       شهری شلوغ به دلیل وجود گرشگران  مهاجرین

 

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا