اخذ شهروندی کانادا | دلایل رد صلاحیت کانادا

امروزه از کشور کانادا به عنوان مقصد اول بسیاری از متقاضیان مهاجرت یاد می‌شود. برای آن‌که بتوان پس از مهاجرت از حقوقی مشابه شهروندان کشور مورد نظر بهره‌مند شد، باید به دنبال اخذ حق شهروندی بود. شما می‌توانید پس از اطلاع از شرایط اخذ شهروندی کانادا، می‌توانید تابعیت این کشور را به دست آورده و از خدمات متعددی بهره‌مند شوید.

مزایای اخذ شهروندی کانادا

دریافت حق شهروندی کانادا مزایای متعددی را برای افراد مهاجر به ارمغان می‌آورد که در ادامه با تعدادی از این مزایا آشنا خواهید شد:

  • شهروندان کانادا اجازه کار بدون نیاز به پروانه کار، دسترسی به سطح آموزشی بالا، حق دریافت بیمه‌های اجتماعی را دریافت کرده و هم‌چنین می‌‌توانند با محدودیت کم‌تری به کشورهای دیگر سفر کنند.
  • حق شهروندی کانادا به افراد مهاجر این امکان را می‌دهد تا از حقوق سیاسی مختلفی از جمله حق رای در انتخابات فدرال، استانی و شهرداری برخوردار شوند.
  • اخذ شهروندی کانادا موجب می‌شود تا فرصت‌های شغلی بیش‌تری برای افراد مهاجر فراهم شده و آن‌ها بتوانند با محدودیت کم‌تری برای حضور در موقعیت‌های شغلی مختلف اقدام کنند.
  • به شهروندان کانادا این امکان داده شده تا بتوانند از خدمات بهداشتی رایگان بهره‌مند شده و هم‌چنین از حق تحصیل رایگان در دانشگاه‌ها و موسسات دولتی نیز برخوردار شوند.
  • نوزادان متولد در کانادا می‌توانند بدون نیاز به طی کردن مراحل قانونی حق شهروندی کانادا را بدست آورده و از مزایای مختلف آن برخوردار شوند.
همچنین بخوانید :  واحد پول کانادا چیست ؟ | معرفی واحد پولی در کانادا

پیش نیازهای اخذ شهروندی کانادا

برای آن‌که بتوانید شهروندی کانادا را بدست بیاورید باید از شرایط و پیش‌نیازهای مربوط به آن برخوردار باشید.

پیش نیاز های اخذ شهروندی کانادا

اصلی‌ترین شرایط اخذ شهروندی کانادا به شرح زیر است:

  • اولین شرط برای کسب تابعیت کانادا، داشتن اقامت این کشور است.
  • علاوه بر آن فرد باید حداقل سه تا پنج سال در کانادا زندگی کرده باشد.
  • نداشتن بدهی مالیاتی از دیگر شروط اخذ تابعیت کانادا است.
  • قبولی در آزمون تابعیت کانادا نیز از اصلی‌ترین شروط به دست آوردن شهروندی این کشور به شمار می‌آید.

چه مواردی موجب رد درخواست شهروندی کانادا می‌ شود؟

انجام یک سری اقدامات و برخی از موارد می‌تواند موجب رد شدن درخواست شهروندی کانادا شود. در ادامه با برخی از این موارد آشنا خواهید شد:

  • فرد متقاضی اخذ شهروندی کانادا، نباید مرتکب جرائم قضایی شده باشد.
  • در صورتی که فرد در خارج از کانادا نیز جرمی را که موجب اخلال در قوانین کانادا می‌شود انجام داده باشد، با درخواست او مخالفت می‌شود.
  • فرد در طی 5 سال اخیر درخواست تابعیت ناموفق داشته و درخواست شهروندی او توسط مقامات کانادا رد شده باشد.
  • فرد به صورت غیر قانونی برای ورود به خاک کانادا و دریافت اقامت این کشور اقدام کرده باشد.
  • فرد متقاضی در 10 سال اخیر سابقه حضور در پرونده‌های مرتبط با کلاهبرداری را داشته باشد.
  • عدم تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسوی نیز از دیگر عواملی است که موجب رد درخواست شهروندی کانادا می‌شود.

آزمون تابعیت کانادا چیست ؟

متقاضیانی که سن آن‌ها در بازه 18 تا 54 سال قرار داشته و قصد اخذ شهروندی کانادا را دارند، باید در آزمونی تحت عنوان آزمون تابعیت کانادا شرکت نمایند. آزمون تابعیت به عنوان بخشی از فرایند درخواست شهروندی کانادا در نظر گرفته شده است، که این آزمون به عنوان «آزمون شهروندی کانادا» یا «آزمون مدنی کانادا» شناخته می‌شود.

همچنین بخوانید :  همه چیز درباره افتتاح حساب در کانادا در چهار مرحله

آزمون تابعیت کانادا

هدف از برگزاری این آزمون ارزیابی دانش شهروندی و فهم دانش زبانی فرد متقاضی تابعیت است. این آزمون معمولا به صورت کتبی برگزار شده و از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شود. در حالت کلی این آزمون دارای دو بخش است:

آکادمی مهاجرتی فیدان

· بخش عمومی

در قسمت عمومی آزمون سوالات متفاوتی در حوزه‌های مختلف از فرد متقاضی پرسیده می‌شود. از جمله موضوعات بخش عمومی آزمون تابعیت کانادا می‌توان به: تاریخ، جغرافیا، نظام سیاسی، فرهنگ، حقوق، وظایف شهروندی و … اشاره کرد.

· دانش زبانی

داشتن مهارت زبانی مناسب و توانایی برقراری ارتباط با سایر افراد مقیم کانادا، یکی از معیارهای مهم در اخذ شهروندی این کشور به شمار می‌آید. به همین دلیل بخشی از آزمون تابعیت کانادا به سنجش مهارت‌های زبانی افراد در یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی اختصاص داده شده است.

شرایط آزمون تابعیت کانادا

آزمون تابعیت کانادا دارای قوائد و قوانین مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدت زمان این آزمون 30 دقیقه است.
  • سوالات به یکی از دو زبان انگلیسی و فرانسوی مطرح می‌شود.
  • نوع سوالات به صورت چهار گزینه‌ای یا صحیح و غلط است.
  • افراد بیش‌تر از 54 سال و کم‌تر از 18 سال نیازی به شرکت در این آزمون ندارند.
  • در بخش مهارت‌های زبانی توانایی‌های مختلفی از جمله: مکالمه، گرامر، واژگان و درک مطلب مطرح می‌شود.

زندگی بدون دغدغه با اخذ شهروندی کانادا

با توجه به آن‌که شهروندی کانادا تنها به افرادی ارائه می‌شودکه اقامت دائم این کشور را دارند، شاید این سوال مطرح شود که آیا اقدام برای اخذ شهروندی کانادا تصمیمی منطقی است؟ با توجه به مزایای متعدد شهروندی کانادا و هم‌چنین حقوق مختلف از جمله خدمات بهداشتی رایگان، حق بیمه و تحصیل رایگان در دانشگاه‌های دولتی، بهره‌مندی از حق شهروندی کانادا انتخابی معقول محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید :  چالش برانگیزترین مشکلات زندگی در کانادا

زندگی بدون دغدغه در کانادا

اقدام برای دریافت شهروندی کانادا مراحل مختلفی دارد و انجام صحیح مراحل آن‌ می‌تواند فرایند اخذ شهروندی را تسریع کند. کارشناسان مجموعه ما در این زمینه شما را همراهی کرده و اقدامات لازم برای دریافت تابعیت کانادا را انجام می‌دهند. برای پاسخگویی به سوالات خود در حوزه مهاجرت به کانادا و دریافت مشاوره می‌توانید همین حالا با شماره‌های موجود در سایت فیدان تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

اصلی‌ترین شرط برای اخذ شهروندی کانادا چیست؟

اولین شرط برای کسب تابعیت کانادا، داشتن اقامت این کشور است. علاوه بر آن فرد باید حداقل سه تا پنج سال در کانادا زندگی کرده باشد.

اخذ شهروندی کانادا چه مزایایی دارد؟

از جمله مزایای دریافت حق شهروندی کانادا می‌توان به: دسترسی به سطح آموزشی بالا، حق دریافت بیمه‌های اجتماعی، محدودیت پایین سفر به کشورهای خارجی و حق رای اشاره کرد.

چگونه می‌توان تابعیت کانادا را بدست آورد؟

اقدام برای دریافت شهروندی کانادا مراحل مختلفی دارد و انجام صحیح مراحل آن‌ می‌تواند فرایند اخذ شهروندی را تسریع کند، به همین دلیل بهتر است برای انجام هرچه بهتر مراحل آن با افراد متخصص در حوزه مهاجرت مشورت کرد.

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا