چگونه در کانادا خودرو اجاره کنیم؟|مراحل کرایه خودرو در کانادا

پس از ورود به خاک کانادا یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های توریستان و مهاجران، نحوه کرایه خودرو در کانادا است. برای این کار کافی است که شرکت معتبری برای انتخاب خودرو متناسب با نیازهایتان انتخاب کنید. البته شما به گواهینامه ایرانی و مجوزهای بین المللی رانندگی نیز نیاز خواهید داشت. قوانین سن در هر شرکت متفاوت است. ولی اکثریت آن‌ها حداقل سن اجاره خودرو را ۲۱ سال می‌دانند. هزینه‌های اجاره نیز متغیر و معمولاً میانگین ۳۰ تا ۱۰۰ دلار در هر روز خواهد بود.

کرایه خودرو در کانادا

مدارک اجاره خودرو در کانادا

برای اجاره خودرو در کانادا باید مدارک زیر را ارائه کنید:

. گواهینامه معتبر

برای رانندگی در هر کشوری به گواهینامه نیاز دارید. اکثر شرکت‌های اجاره خودرو در کانادا گواهینامه‌های باقی کشورها را می‌پذیرند. ایرانیان علاوه بر گواهینامه ایرانی در هنگام مهاجرت به کانادا، باید مجوز بین المللی رانندگی IDP را نیز تهیه کنند. این مجوز رسمی است و صلاحیت رانندگی شما را تایید می‌کند.

. پاسپورت و ویزا

حتی کسانی که موفق به اخذ اقامت کانادا شده‌اند، باید پاسپورت خود را به شرکت‌های اجاره خودرو ارائه کنند. کپی ویزا و پاسپورت شما برای تایید اطلاعات شخصی و وضعیت اقامتی شما هستند.

. کارت اعتباری

پرداخت اجاره بها از طریق کارت اعتباری معتبر انجام می‌پذیرد. کارت اعتباری همچنین باید به نام شخص شما به عنوان راننده اصلی خودرو باشد. برخی شرکت‌ها این کارت را به عنوان تضمین گرو نگه می‌دارند. اگر خودرو را در همان حالتی که تحویل گرفته‌اید، برگردانید، کارت اعتباری به شما پس داده می‌شود.

. مجوز رانندگی بین المللی

یکی دیگر از مدارکی که برای کرایه خودرو در کانادا نیاز دارید، مجوز رانندگی بین المللی است. همین شرکت‌ها این مجوز را از شما نمی‌خواهند. اما به طرز قابل توجهی باعث راحتی شما در اجاره خود را خواهد شد. شما می‌توانیم قبل از مهاجرت به کانادا برای دریافت این مجوز اقدام کنید. زیرا این گواهینامه قابل ترجمه به زبان‌های دیگر است.

. اثبات محل زندگی

اکثر شرکت‌های اجاره خودرو کانادایی از شما مدارک آدرس محل اقامت را می‌خواهند. اگر شما با ویزای توریستی سفر کرده باشید باید رسید هتل یا اجاره نامه ارائه کنید. در غیر این صورت نیز هر مدرک رسمی که محل اقامتتان را اثبات کند، مورد پذیرش است.

همچنین بخوانید :  چالش برانگیزترین مشکلات زندگی در کانادا

. تایید هویت

برخی شرکت‌ها علاوه بر موارد فوق، مدارک هویتی دیگری نیز می‌خواهند. مثلاً کارت شناسایی عکس‌دار ثانویه برای جلوگیری از کلاهبرداری درخواست می‌شود.

آکادمی مهاجرتی فیدان

. اطلاعات بیمه مسافرتی

الزامی در تهیه بیمه مسافرتی در هنگام مهاجرت به کانادا وجود ندارد. اما داشتن بیمه مسافرتی که حوادث مربوط به خودروهای اجاره‌ای را  ساپورت کند، بهتر است. این شرایط ممکن است در استان‌ها یا شرکت‌ها مختلف، دارای جزئیات متفاوتی باشد. بنابراین باید پیش از مهاجرت برای کرایه خودرو در کانادا اقدام کنید. در این صورت تمام مدارک را همراه خواهید داشت و دچار سردرگمی نمی‌شوید.

اجاره خودرو در کانادا-  کرایه خودرو در کانادا

قوانین سن کرایه خودرو در کانادا

استان محل سکونت و شرکت‌های مختلف اجاره خودرو، سنین متفاوتی را برای این کار تعیین کرده‌اند. اما اغلب آن‌ها بر حداقل سن ۲۱ توافق دارند. حتی در مواردی مشاهده شده است که راننده‌های ۲۱ الی ۲۴ سال مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافی شوند. شاید برای افراد جوان که بیشتر در معرض حوادث رانندگی هستند، محدودیت‌های خاصی وجود داشته باشد. به صورت کلی یافتن شرکتی که به افراد زیر ۲۱ سال خودرو اجاره دهد، دشوار است. معمولاً هزینه‌ها و محدودیت‌های بیشتری برای آن‌ها لحاظ می‌گردد.

معیار انتخاب شرکت کرایه خودرو در کانادا

برای اجاره خودرو با توجه به پرداخت هزینه‌های ساعتی یا حتی روزانه، باید شرکت‌های معتبری را انتخاب کنید. تنها از این شیوه می‌توان از کلاهبرداری‌ها پیشگیری کرد. بنابراین موارد زیر را در نظر داشته باشید:

. اعتبار در بازار

مانند هر کالای دیگری خوب است که پیش از مراجعه و انتخاب خودرو در کانادا، شهرت و اعتبار شرکت یا سایت ارائه دهنده را بررسی نمایید. معمولا در نظرات گوگل و دوستان می‌توانید میزان رضایت از خدمات شرکت‌ها را متوجه شوید‌.

. وجود نرخ معین

شرکتی را برای خودرو در کانادا انتخاب کنید که لیست دقیق و واضح از هزینه‌ها به شما ارائه کند. بعضی شرکت‌ها در مراحل نهایی هزینه‌هایی غافلگیر کننده به شما تحمیل می‌کنند. پس بهتر است پیش از اتمام مراحل، از تمام هزینه‌های پرداختی اطمینان کافی پیدا کنید.

. خدمات مناسب برای مهاجران

برخی شرکت‌ها فقط برای کانادایی‌ها و دارندگان اقامت دائم این کشور، خدمات ارائه می‌کنند. برخی شرکت‌های دیگر خدمات مورد نیاز مهاجران تازه وارد به کانادا را نیز دارند که عبارت‌‌اند از:
•کمک رسانی در تهیه مدارک
•ارائه خدمات در زمان‌های مختلف
•ارائه خدمات برای دریافت مجوز بین‌المللی رانندگی

. پشتیبانی

شرکت‌ها کرایه خودرو در کانادا، باید امکانات پشتیبانی و پاسخگویی فوری برای مشتریان خود فراهم کند. این موضوع برای افرادی که به تازگی مهاجرت به کانادا را تجربه کرده‌اند بسیار مهم است. روش‌های پشتیبانی می‌تواند از طریق ایمیل، تلفن و گفتگوی آنلاین باشد. اگر شرکت شما خدمات مشتریان خوبی ارائه کند، دیگر نگرانی از مشکلات احتمالی نخواهید داشت.

همچنین بخوانید :  زندگی در کلگری

. نزدیکی شرکت به شما

برای استفاده از خدمات و جلوگیری از هرگونه سردرگمی، شرکتی را انتخاب کنید که شعبه‌ای در شهر محل زندگی شما داشته باشد.

. وسایل نقلیه مختلف

این موضوع ارتباط بسیار زیادی با قصد شما از کرایه خودرو در کانادا دارد. بنابراین شرکتی را انتخاب کنید که تمام خودروها مانند وانت یا خودرو خانوادگی را در لیست خود داشته باشد.

. سایر خدمات مورد نیاز

بعضی شرکت‌ها برای افزایش رضایت مشتریان خدمات دیگری نیز ارائه می‌کنند. سیستم موقعیت یاب جهانی، صندلی بچه و امدادهای جاده‌ای از انواع آن هستند. شما می‌توانید در این باره شرکت‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

کرایه خودرو در کانادا برای مهاجران

بیمه خودرو کرایه‌ای در کانادا

باید در هنگام کرایه خودرو در کانادا آن را بیمه کنید. هرچند که برخی شرکت‌ها به صورت پیش فرض خودروهایشان را بیمه می‌کنند. اما داشتن بیمه‌های دیگر باعث آسودگی خاطر شما می‌شود. برخی از ارائه دهندگان کارت‌های اعتباری نیز از خدمات بیمه پشتیبانی می‌نمایند. بیمه پیش فرض یا پایه شرکت‌های اجاره خودرو شامل شخص ثالث، خسارات غیر خطی و سرنشین‌ می‌شود. این سه بیمه مجموعاً بین ۱۰ تا ۳۰ دلار به شکل روزانه هزینه دارند. اما اگر بخواهید بیمه کامل، بیمه تصادف با حیوانات و غیره نیز داشته باشید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. بیمه کامل هر چند هزینه آن ممکن است تا روزانه ۵۰ دلار نیز باشد، اما پوشش بسیار خوبی بر روی هزینه‌های جانبی  ارائه می‌کند. مواردی که ممکن است بر هزینه بیمه خودروی اجاره‌ای در کانادا موثر باشند، عبارت‌اند از:
•سوابق رانندگی
• نوع و مدل خودروی اجاره‌ای
•فصل اجاره خودرو
•سن متقاضی

هزینه اجاره خودرو در کانادا

کرایه خودرو در کانادا به طور متوسط بین ۳۰ تا ۱۰۰ دلار روزانه هزینه در بر دارد. اجاره خودروهای اقتصادی ۳۰ تا ۶۰ دلار، ماشین‌های متوسط ۴۰ تا ۸۰ دلار، ماشین فول سایز ۴۵ تا ۹۰ دلار، ماشین‌های شاسی بلند و لوکس بیش از ۱۰۰ دلار است. در فصل‌ها و مکان‌هایی که توریست‌های بیشتری به کانادا سفر می‌کنند، هزینه اجاره خودرو نیز افزایش می‌یابد. موارد موثر در این هزینه‌ها عبارت‌اند از:
•مدل خودرو
•مدت زمان اجاره خودرو
•مکان اجاره
•شرکت‌های اجاره دهنده
• زمان اجاره خودرو

همچنین بخوانید :  بررسی شرایط تبدیل سابقه کار به مدرک دانشگاهی در ایران

قوانین رانندگی در کانادا

رانندگی در دو کشور ایران و کانادا تفاوت‌های بسیار زیادی دارد. بنابراین در همان ابتدا باید تلاش کنید که علائم و نکات مهم را بیاموزید. این کار باعث تامین امنیت خودتان، سرنشینان و افراد دیگر خواهد شد. برخی از مهم‌ترین قوانین کرایه خودرو در کانادا و رانندگی موارد زیر هستند:

. گواهینامه کانادایی

برای اجاره خودرو و رانندگی در کانادا باید گواهینامه معتبر از استان یا منطقه محل زندگیتان بگیرید. برخی از استان‌ها از ساکنین مهاجر درخواست می‌کنند تا در مدت کوتاهی پس از دریافت اقامت کانادا، اقدامات لازم برای دریافت گواهینامه کانادایی را انجام دهند. بنابراین پیش از مهاجرت به کانادا قوانین مربوطه را بررسی کنید.

. رعایت سرعت مجاز

محدودیت‌ها و قوانین مربوط به سرعت در تمام مناطق کانادا بسیار جدی هستند. در هر جاده و منطقه‌ای قوانین سرعت متفاوت است. شما می‌توانید بر اساس تابلوهای راهنما و آب و هوا سرعتتان را تنظیم کنید. در صورت عدم رعایت این قوانین جریمه خواهید شد.

. حق تقدم رانندگی در کانادا

همه افراد حتی کسانی که در کانادا کرایه خودرو می‌کنند، باید قوانین حق تقدم را برای ایجاد نظم و امنیت رعایت نمایند. این حق تقدم در خطوط عابر پیاده و تقاطع‌ها اعمال می‌شود.

. جریمه‌های مصرف الکل هنگام رانندگی در کانادا

رانندگی با مصرف الکل یا مواد مخدر در کانادا جریمه بسیار سنگینی برای شما در پی خواهد داشت. افراد دارای گواهینامه ایالتی نباید غلظت خون بالای 0.08% داشته باشند‌. گواهینامه این افراد کامل محسوب می‌شود.

همه چیز درباره کرایه خودرو در کانادا

همه چیز درباره کرایه خودرو در کانادا

کانادا کشور بسیار وسیعی است که ممکن است قوانین اجاره خودرو را در این کشور در هر ایالت متفاوت باشد. افراد بالای ۲۱ سال می‌توانند با ارائه مدارک لازم به یکی از شعب شرکت‌ها در نزدیکی خود مراجعه کنند. معمولاً باید معیارهای خاصی را در هنگام کرایه خودرو در کانادا در نظر بگیرید. تنها از این روش است که دچار کلاهبرداری و دردسر نخواهید شد. همچنین بهتر است که قوانین رانندگی در کانادا را رعایت نمایید، تا مجبور به پرداخت جریمه نباشید. کارشناسان فیدان در مراحل اجاره خودرو همراه شما هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا داشتن بیمه برای کرایه خودرو در کانادا اجباری است؟

معمولا اکثر شرکت‌ها بیمه پایه‌ای برای خودروها لحاظ می‌کنند، اما برای اطمینان بهتر است خودتان بینه کامل تهیه کنید.

حداقل سن اجاره خودرو در کانادا چقدر است؟

حداقل ۲۱ سال است. در برخی ایالت‌ها محدودیت‌هایی اعمال می‌شود.

کرایه خودرو در کانادا چه هزینه‌هایی دارد؟

بستگی به خودرو و شرکت و فصل کرایه خودرو دارد. اما معمولا ۳۰ تا ۱۰۰ دلار روزانه خواهد بود.

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا