تاسیس آرایشگاه در کانادا

یکی از تجارت‌های بسیار سودده در سرتاسر دنیا از جمله کانادا صنعت مو و زیبایی است. در دنیای امروز نیز افراد اهمیت بسیار زیادی برای زیبایی ظاهری خود قائل هستند. به دلیل بازار کار عالی بسیاری از افراد تصمیم به خرید آرایشگاه در کانادا و راه‌اندازی سالن‌های زیبایی در کشور گرفته‌اند. این کار یکی از شیوه‌های مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. همچنین شاخه‌های بسیار متفاوتی دارد.

خرید آرایشگاه در کانادا و راه‌اندازی سالن‌های زیبایی

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا برای آرایشگران

اگر قصد خرید آرایشگاه در کانادا را دارید یا می‌خواهید سالن زیبایی در این کشور تاسیس کنید، مدارک مورد نیازتان عبارت‌اند از:

•گواهی عدم سوء پیشینه

• مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی

• مدارک مربوط به پذیرش استانی

•اثبات تمکن مالی

• داشتن جاب آفر

بازار کار آرایشگری در کانادا

برای کسانی که با سرمایه و مهارت آرایشگری قصد مهاجرت کاری به کانادا دارند، دو راه حل وجود دارد. اول اینکه یک سالن بخرید و در آن لوازم مورد نیاز را تهیه و همه چیز را از صفر شروع کنید. در این حالت شما هیچ مشتری قدیمی ندارید. اما راه حل دوم این است که فردی که قصد فروش آرایشگاه دارد را پیدا کنید. معمولا آرایشگاه‌های قدیمی مشتریان ثابتی دارند. پس از همان ابتدای کار نیازی به بازاریابی آرایشگری در کانادا نخواهید داشت‌. البته در هر صورت پس از گذشت مدتی باید این کار را انجام دهید. افراد محلی شما را به یکدیگر معرفی می‌کنند. شما هم بهتر است که بر مشتریان محدوده کاری خودتان تمرکز کنید. اگر آرایشگاه شما در نزدیکی دانشگاه‌ها است، جامعه هدف و رقبا را تحلیل و شیوه صحیح جذب مشتریان را برگزینید.

آکادمی مهاجرتی فیدان

ساختار آرایشگاه‌ها در کانادا

آرایشگران نیز مانند هر قشر دیگری باید مالیات پرداخت کنند. بنابراین بهتر است که از همان ابتدا شیوه مشخصی داشته باشید و تمام هزینه‌ها را پیش بینی کنید. این کار از اتخاذ تصمیمات اجباری و عجولانه و از دست دادن مشتریان جلوگیری می‌کند. افرادی وجود دارند که می‌توانند در این زمینه به شما مشاوره‌های تخصصی ارائه کنند. در هنگام افتتاح آرایشگاه در کانادا باید به تشریفات قانونی نیز توجه کنید.

همچنین بخوانید :  راهنمای دریافت ویزای کار کانادا بدون مدرک تحصیلی

انتخاب مکان مناسب آرایشگاه در کانادا

برای اثربخشی و کسب درآمد خوب از سالن زیبایی‌تان در کانادا، باید مکان مناسب برای آن پیدا کنید. این موضوع مخصوصاً در شهرهای بزرگ اهمیت بسیار زیادی دارد. ترافیک و محل قرارگیری ایستگاه‌های وسیله نقلیه عمومی را بررسی کنید. بهتر است که همه افراد از جمله کسانی که در حال عبور هستند بتوانند خدمات شما را مشاهده کنند. البته بسیاری از افراد به واسطه قدمت و اعتباری که دارند ممکن است بتوانند در جاهای کم تردد تر نیز آرایشگاه بخرند.

هزینه‌های راه‌اندازی آرایشگاه در کانادا

هزینه‌های راه‌اندازی آرایشگاه در کانادا

هزینه‌های پیش‌بینی شده برای افتتاح یک آرایشگاه در کانادا بر اساس شهر و مکان انتخابی شما بسیار متفاوت است. بنابراین باید هزینه‌ها و درآمدتان را پیش بینی کنید. از این طریق با چالش‌های مالی روبرو نخواهید شد. البته این هزینه‌ها معمولاً مربوط به افتتاح و راه‌اندازی هستند. در طول فعالیت نیز ممکن است با هزینه‌های دیگری مواجه شوید. در هنگام راه‌اندازی هزینه تجهیزات آرایشگاهی، دکوراسیون و صندلی‌ها نیز باید محاسبه شوند. تمام خدماتی که ممکن است در محیط آرایشگاه شما ارائه شود را برنامه ریزی کنید. هزینه استهلاک و حقوق کارکنان هم باید در نظر گرفته شود. اگر خودتان اقدام به راه‌اندازی می‌کنید حداقل ۵۰ هزار دلار نیاز دارید. اما در خرید آرایشگاه هزینه‌های شما حداقل ۱۵۰ هزار دلار است. برخی افراد نیز ترجیح می‌دهند که سهام یک بیزینس را بخرند که معمولاً از ۱۰۰ هزار دلار شروع می‌شود.

مراحل راه‌اندازی آرایشگاه در کانادا

برای افتتاح آرایشگاه در کانادا یک سری مقررات عمومی وجود دارد. اما باید توجه کنید که در هر استان ممکن است که مقررات ویژه‌ای نیز اضافه شود. به صورت کلی مراحلی که باید طی کنید عبارت‌اند از:

. برنامه‌ریزی برای بیزینس

پیش از آغاز هر تجارتی لازم است که یک برنامه‌ریزی دقیق از مسیر پیش رو برای خودتان تهیه کنید. در آرایشگاه‌ها معمولاً در کنار بررسی بازار کار باید برنامه دقیقی برای سه سال آینده خود داشته باشید. این برنامه می‌تواند شامل تامین سرمایه، سیاست‌های بیزینس، طراحی سالن و … باشد.

. تامین سرمایه

برای افتتاح یک آرایشگاه یا خرید سهام آن نیاز به سرمایه اولیه دارید. اگر قصد شما مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری کارآفرینی است، باید دقیقاً مطابق آنچه که گفته‌اید سرمایه وارد تجارت خود کنید.

همچنین بخوانید :  صفر تا صد بیزینس پلن برای مهاجرت به کانادا همراه با نکات مهم

. تعیین سیاست‌های آرایشگاه

انواع خدمات، بازار هدف، محل تامین مواد و ابزارها و لیست قیمت‌های خود را تعیین کنید. یک مدیر عالی شیوه‌های اجرایی از همان ابتدا تعیین می‌کند.

. انتخاب لوکیشن مناسب

برای انتخاب لوکیشن مناسب جهت راه‌اندازی آرایشگاه در کانادا، باید به کاربری و دسترسی‌های آن توجه داشته باشید.

مجوزهای لازم برای راه‌اندازی بیزینس آرایشگاه در کانادا

. طراحی و بازسازی مکان آرایشگاه

سالن آرایشگاه زیبایی باید بهداشتی و آراسته باشد. ایجاد حس خوب در مشتریان باعث می‌شود که به مراجع مجدد و معرفی شما به دیگران ترغیب شوند. البته اگر ملکی را بخرید یا اجاره کنید که قبلاً هم آرایشگاه بوده است، مسلماً به طرز قابل توجهی از هزینه‌های طراحی شما کاسته می شود.

مجوزهای لازم برای راه‌اندازی بیزینس آرایشگاه در کانادا

داشتن آرایشگاه در کانادا نیازمند اخذ مجوز و گواهی‌های متعددی است. ثبت نام تجاری و لوگو، مجوز آرایشگاه، مجوز پخش موسیقی با توجه به قوانین کپی رایت، گواهی عدم سوء پیشینه و گواهی کمک‌های اولیه برخی از آن‌ها هستند.

. تهیه بیمه آرایشگاهی

بیمه مناسب برای آرایشگاه‌ها در کانادا، بیمه مسئولیت است. البته مدیران آرایشگاه موظف هستند که کارکنان خود را بیمه کنند. انواع مختلفی از بیمار در کانادا وجود دارد که می‌توانید با تحقیق هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید.

. استخدام پرسنل آرایشگاه در کانادا

جهت ارائه خدمات بهتر در آرایشگاه خود می‌توانید افراد ماهر در زمینه‌های مورد نیازتان را استخدام نمایید. ممکن است در برخی استان‌ها نیاز باشد که کارکنان نیز گواهی عدم سوء پیشینه و صلاحیت ارائه کنند. برای آغا آرایشگری در کانادا باید حداقل ۱۸ سال و دارای مدرک دیپلم باشید. در استان‌های انتاریو، آلبرتا، مانیتوبا، نوا اسکوشیا و ساسکاچوان سرتیفیکیت معادل کانادایی نیز لازم است.

مدرک فنی و حرفه‌ای ارایشگری ایران در کانادا

برای راه‌اندازی ارایشگاه در کانادا باید یا مدرک داشته باشید. یا در دوره‌‌های ارایشگری این کشور شرکت کنید. اگر مدرک فنی و حرفه‌ای ایرانی دارید باید در دارالترجمه‌های مورد تایید کانادایی اقدام به دریافت گواهی‌ها نمایید.

دوره‌های آموزش آرایشگری در کانادا ۱۰ ماهه هستند. سپس باید در یک آزمون شرکت کنید. البته در طول مدت آموزش می‌توانید با گواهی موقت دریافتی فعالیتتان را آغاز کنید.

مدرک فنی و حرفه‌ای ارایشگری ایران در کانادا

سرمایه‌گذاری در آرایشگاه‌های کانادا

برای آغاز کار در کانادا به‌عنوان آرایشگر می‌توانید از دو شیوه اقدام کنید. اولی شروع از صفر و با سرمایه شخصی صورت می‌گیرد. ‌در این حالت حداقل ۷۵ هزار دلار کانادا برای تاسیس یک آرایشگاه کوچک نیاز دارید. این شیوه دشوار است اما از طرفی آزادی عمل شما بسیار زیاد خواهد بود. شیوه دوم خرید آرایشگاه است که خودش دو حالت دارد. این حالات عبارت‌اند از:

همچنین بخوانید :  مهاجرت پرستار خانگی به کانادا

. خرید آرایشگاه یا سهام

افراد خارجی می‌توانند آرایشگاه‌های فعال کانادایی را تحت دو شرط خریداری کنید. صورت اول خرید ۵۱ درصد سهام آن و شرط دوم انتخاب آرایشگاهی با ۶۰ ماه سابقه فعالیت است. در این حالت اکثر مجوزهای شهرداری و… دریافت شده‌اند‌. لذا شما باید برای شرایط موجود را حفظ در جهت بهبود آن تلاش کنید. در این شیوه حتما صحت اسناد و اعتبار فروشنده را بررسی نمایید. برای اجرای فعالیت‌های جدید در آرایشگاه باید مجددا از شهرداری مجوز بگیرید.

. خرید فرانچایز یک آرایشگاه

خرید فرانچایز سرمایه‌گذاری اقتصادی محسوب می‌شود‌. البته باید پیش از اقدام تمام جوانب را بررسی کنید. این خرید از ارایشگا‌ه‌های معتبر و معروف انجام می‌شود. هزینه فرانچایز بین ۷۵ تا ۲۵۰ هزار دلار کانادا است. البته باید حدودا ۸ درصد نیز حق وفاداری پرداخت کنید. معمولا ارایشگاه‌های معروف چندین شعبه با آدرس مشخص دارند.

مزایای خرید آرایشگاه در کانادا

اولین مزیت راه‌اندازی آرایشگاه در کانادا ایجاد امکان دریافت اقامت دائم کانادا است. متقضیان می‌توانند با رعایت شرایط درخواست خودشان را در این رابطه ثبت کنند. ساعات کاری آرایشگران بسیار منعطف است. مدیران آرایشگاه‌های کانادایی می‌توانند با استخدام ناخن‌کاران یا متخصصان رنگ مو و … ساعات حضورشان در آرایشگاه را کاهش دهند. نرخ حفظ مشتری بر اساس کیفیت کار شما می‌تواند بسیار بالا و ثابت باشد. درآمد آرایشگران در کانادا معمولا بسیار خوب است. ضمن اینکه امکان آشنایی با افراد مختلف و بیزینس‌های دیگری‌ هم برای شما فراهم می‌شود.

همه چیز درباره افتتاح آرایشگاه در کانادا

همه چیز درباره افتتاح آرایشگاه در کانادا

خرید آرایشگاه در کانادا یکی از بهترین شیوه‌های دریافت اقامت این کشور از طریق سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. البته شیوه‌های دیگری مانند خرید سهام یا سرمایه‌گذاری شخصی نیز وجود دارد. متقاضیانی که دارای مدرک فنی حرفه‌ای در ایران هستند باید از طریق مراجع مورد تایید گواهی کانادایی آن را دریافت کنید. مراحل خرید یا راه‌اندازی آرایشگاه در کانادا پیچیده نیستند ولی باید برنامه‌ریزی دقیقه برای آن داشته باشید‌. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در فیدان تماس بگیرید.

سوالات متداول

مراحل افتتاح آرایشگاه در کانادا کدام هستند؟

برنامه‌ریزی برای بیزینس، تامین سرمایه، تعیین سیاست‌های آرایشگاه، انتخاب لوکیشن مناسب، طراحی و بازسازی مکان آرایشگاه، مجوزهای لازم برای راه‌اندازی بیزینس آرایشگاه در کانادا، تهیه بیمه آرایشگاهی، استخدام پرسنل آرایشگاه در کانادا.

چه روش‌هایی برای سرمایه‌گذاری آرایشگاه در کانادا وجود دارد؟

شروع از صفر، فرانچایز، خرید آرایشگاه، خرید سهام آرایشگاه.

آیا مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگاهی ایران در کانادا کاربرد دارد؟

بله، ولی باید در مراجع معتبر برای دریافت گواهی ان اقدام کنید.

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا