کالج های کانادا

در گذشته سیستم آموزشی کشور کانادا محدود به دانشگاه و مدارس می‌شد. اما بعدها برای تربیت افراد متخصص در امور فنی و آماده سازی آن‌ها برای ورود به بازار کار، کالج‌های دولتی تاسیس شدند. معمولاً دوره‌های مربوط به آماده سازی افراد برای ورود به بازار کار، دوره‌های کالج‌ نامیده می‌شوند. دوره‌های کالج نسبت به دوره‌های دانشگاهی جنبه‌های کاربردی بیشتری دارند. بنابراین بهتر است دانشجویان که قصد مهاجرت تحصیلی و دریافت ویزای کاری کانادا را دارند، برای تحصیل در کالج‌ها اقدام کنند. در کالج های کانادایی علاوه بر دروس تئوری و عملی، دانشجویان باید واحدهای به عنوان کارورزی نیز بگذرانند. این کار باعث افزایش دایره شناختی و ارتباطی دانشجویان و در نتیجه استخدام آسان آن‌ها می‌گردد.

کالج‌های کانادا

کالج های کانادایی

موسسات آموزشی کانادایی که از دانشگاه کوچک‌تر هستند و تنوع رشته‌های تحصیلی در آن‌ها کمتر است، کالج نامیده می‌شوند. البته دقت نمایید که طول تحصیل در کالج‌ها بین ۱ تا ۳ سال است و پس از آن مدرک یا گواهینامه به شما اعطا می‌شود. تاکید کالج‌ها بر استخدام دانشجویان بسیار بالا است. بنابراین به هر آموزش عملی تمرکز دارند.

شرایط تحصیلی در کالج‌های کانادا

متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا دارند، معمولاً برای تسریع فرایند مهاجرت، به سراغ کالج‌های این کشور می‌روند. چرا که دریافت پذیرش کالج‌ها آسان‌تر از پذیرش در دانشگاه‌های کانادا است. به علاوه کالج‌ها تاکید زیادی به آموزش‌های لازم برای ورود به بازار کار دارند. به صورت کلی دو نوع کالج خصوصی و دولتی در کانادا بوجود آمده است.

مدارک لازم برای تحصیل در کالج‌های کانادا

ثبت نام در کالج کانادایی به مدارک زیر نیاز دارید؛

همچنین بخوانید :  رشته‌ های پرطرفدار کانادا

• تمام مدارک هویتی و شناسایی

• پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماه

• تمکن مالی کافی برای زندگی

• آیلتس ۶ به بالا با توجه به کالج انتخابی

آکادمی مهاجرتی فیدان

• اصل و کپی مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات

• عکس پاسپورت کانادایی

• رزومه تحصیلی فرد متقاضی

• ۲ الی ۳ نسخه توصیه نامه از اساتید مطرح مقطع قبلی

• فرم درخواست پذیرش از کالج مورد نظر در کانادا

پورتفولیو برای ثبت نام در کالجی کانادایی

به دفترچه‌ای که باید در آن بهترین نمونه کارهای دانشجویی یا کاری خود را ثبت کنید گفته می‌شود. معمولاً متقاضیان رشته‌های معماری، گرافیک، طراحی، هنر و… به این مدرک نیاز دارند.

مدرک زبان برای تحصیل در کالج‌های کانادایی

برای شرکت در دوره‌های تحصیلی کالج‌ها در کانادا لازم است که یکی از مدارک (TOEFL iBT-IELTS- PTEو …) را با نمره مورد نظر دریافت کنید. البته اگر هنگامی ارسال مدارک، هنوز گداهینامه زبان نداشته باشید، می‌توانید در دوره‌های انگلیسی شرکت کنید. این دوره‌های زبان انگلیسی در کانادا برگزار می‌شود و با استفاده از آن می‌توانید پذیرش مشروط بگیرید. بنابراین اگر حتی مدرک زبان هم ندارید می‌توانید در این دوره‌ها که مورد تایید کالجتان هستند شرکت کنید. هزینه دوره‌ها بستگی به طول دوره و کالج انتخابی دارد. به طور متوسط برای یک دوره یک ماهه حدوداً ۲۵۰۰ دلار کانادا نیاز خواهید داشت.

اقامت دائم کانادا پس از تحصیل در کالج

اکثر افراد برای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق مهاجرت تحصیلی، به سراغ کالج‌های این کشور می‌روند. معمولا اکثر فارغ التحصیلان از کالج و دانشگاه‌های کانادا در مدت بسیار کمی پس از اتمام تحصیل وارد بازار کار می‌شوند‌. فارغ التحصیلان کالج‌ها هم مانند بقیه افراد به ویزای کاری یا همان ورک پرمیت نیاز دارند. ویزای کاری علاوه بر اجازه کار برای دریافت اقامت دائم کانادا نیز لازم است. البته دریافت اقامت کانادا در هر استان ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد. یکی از متداول‌ترین روش‌ها معمولاً اکسپرس اینتری است. معمولاً مهاجران دانشجویی از طریق وب سایت‌های دولتی برای شرکت در سیستم جامع رتبه‌بندی کانادا ثبت‌نام می‌کنند. در نهایت اگر رتبه و امتیازات شما بالا باشد، از طریق دعوتنامه‌ای از شما می‌خواهم تا برای دریافت اقامت دائم درخواستتان را ارائه کنید.

همچنین بخوانید :  راحت‌ترین دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش کدامند؟

تفاوت کالج و دانشگاه در کانادا

عدم اطلاع از تفاوت کالج و دانشگاه ممکن است باعث انتخاب نادرست برای متقاضیان شود. کالج ها مانند دبیرستان‌ها یا دانشگاه‌های خصوصی نیستند. آموزش‌های کالج فنی، و در دانشگاه دروس آکادمیک و تئوری تدریس می‌شوند. برای ثبت نام در اکثر کالج‌ها ارائه مدرک فنی، دیپلم یا فوق دیپلم و گاهی کارشناسی کافی است‌. اما در دانشگاه‌ها حتماً باید مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکترای خودتون را ارائه کنید. کالج‌ها معمولاً خلوت‌تر هستند، اما تعداد دانشجویان در دانشگاه بیشتر است. تعامل اساتید و دانشجویان در کالج به علت اهمیت آموزش فنی بیشتر خواهد بود. دوره‌های تحصیلی دانشگاه در کانادا معمولاً طولانی و چند ساله هستند. درباره رشته ارائه شده در کالج‌های کانادا یا دانشگاه‌های این کشور، در بسیاری از موارد یکسان هستند. یعنی مثلاً رشته‌های هنر بیشتر به کالج‌های فنی اختصاص دارند، اما در برخی دانشگاه‌ها نیز تدریس می‌شوند.

انواع دوره‌های کالج در کانادا

بر اساس طول مدت دوره، کلاس‌های کالج‌ها در کانادا به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از:

دوره‌‌های تمام وقت:

دانشجویان این دوره‌ها باید در تمام کلاس‌ها به صورت حضوری شرکت نمایند.

 دوره‌های نیمه وقت

بر اساس برنامه‌ریزی کلاسی دوره‌های نیمه وقت نصف زمان دانشجویان خالی است بنابراین می‌توانند کلاس‌های رفع اشکال برگزار کنند، یا کار دانشجویی نیز داشته باشند.

دوره‌های مجازی

این دوره‌ها پس از شیوع ویروس کرونا رواج پیدا کردند. کلاس‌های این دوره‌های کالج‌ها آنلاین است و نیازی به حضور فیزیکی نخواهید داشت.

برترین کالج های کانادا

تمام کالج‌های کانادا معتبر و با کیفیت هستند. متاسفانه تمام کالج های کانادایی دانشجویان بین الملل را پذیرش نمی‌کنند. برای همین است که پیش از هر اقدامی باید به خوبی تحقیقات خود را تکمیل کند. کالج‌های کانادا عبارت‌اند از:

کالج Centennial

موسسه آموزشی ایالت آنتوریو در شهر تورنتو این کالج است. این کالج در سال ۱۹۹۶ افتتاح گردید. دانشجویان بین الملل می‌توانند با تحصیل در این دانشگاه با ملل مختلف آشنا شوند. انواع مختلف دوره‌های کالج در رشته‌های تجارت، هوانوردی، گردشگری، مهندسی و در این کالج ارائه می‌گردند.

همچنین بخوانید :  ویزای گاردین کانادا(شرایط + مدارک)

کالج George Brown

یکی دیگه از برترین کالج‌های کانادا در تورنتو، جورج براون است. در تمام دوره‌های تمام و نیمه وقت دانشجو می‌پذیرد.

کالج Seneca

این کالج به دلیل برنامه‌های مشارکتی در میان دانشجویان بین‌الملل که به کانادا مهاجرت تحصیلی کرده‌اند، محبوبیت زیادی دارد. رشته‌های این کالج در زمینه‌های تجارت، علوم پایه، هنر، مهندسی و … هستند. امکانات این پالایشگاه دانشجویان بین الملل بسیار مناسب است.

کالج Mohawk

یکی از بهترین کالج‌های کانادا برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی به این کشور، کالج Mohawk است. بزرگترین مزیت این کالج تدریس همزمان اساتید برجسته و صنعتگران حرفه‌ای است.

کالج Georgian

کالج جورجین نیز از برنامه‌‌ها مشارکتی بهره می‌برد. بنابراین یادگیری آن‌ها بر اساس تجربه خواهد بود. ۸۸ رشته تحصیلی در این کالج تدریس می‌شوند.

 شهریه‌های کالج‌های کانادا

به‌صورت کلی شهریه‌های تحصیل در کانادا نسبت به بقیه کشورها ارزان‌تر است. احتمالا تنها برای پرداخت شهریه به هفت هزار دلار نیاز خواهید داشت. هزینه‌های خورد و خوراک، رفت‌و آمد و لوازم تحصیلی را نیز در این لیست محاسبه کنید. این هزینه‌ها به کالج و ایالت انتخابی شما نیز بستگی دارند.مهاجرت تحصیلی به کالج‌های کانادا

 تحصیل رایگان در کالج‌های کانادا

برای مهاجرت تحصیلی به تمام دانشگاه‌های کانادا و کالج‌های آن نیاز به پرداخت هزینه است. شما همچنین باید هزینه‌های ویزا و سفر را در نظر بگیرید. ممکن است بتوانید با دریافت بورسیه از پرداخت شهری معاف شوید.

همه چیز درباره تحصیل در کالج های کانادا

برای مهاجرت تحصیلی و تحصیل در کالج‌های کانادا، باید در اولین گام یک کالج مناسب با شرایط خودتان پیدا کنید. سپس شرایط و مدارک زبان مورد نیاز را آماده نمایید. با اتمام تحصیل، با توجه به تمرکز کالج‌ها بر آموزش فنی، سرعت ورودتان بازار کار بسیار بالا خواهد بود. پس از آن نیز می‌توانید برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید. مجموعه فیدان تمام امکانات و اعتراض لازم را برای آغاز فرایند ثبت نام در کالج‌های کانادا به شما ارائه می‌کند. با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

تفاوت کالج و دانشگاه در چیست؟

کالج و دانشگاه در بخش‌های مختلفی همپوشانی و در برخی دیگر تفاوت دارند. اما مهمترین آن تدریس آکادمیک و تدریس فنی در دانشگاه و کالج است.

انواع دوره‌های تدریسی در کالج چگونه هستند؟

این دوره‌ها ممکن است تمام وقت، نیمه وقت یا مجازی باشند.

مدرک زبان برای تحصیل در کار اجرای کانادا چیست؟

بستگی به کالج انتخابی شما دارد. برخی کالج‌ها دوره‌های پس از ورود به کانادا را نیز می‌پذیرند.

 

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا