اخذ اقامت کانادا از طریق تمکن مالی | آشنایی با ویزای خود حمایتی

تمکن‌ مالی یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای اخذ ویزای کانادا به شمار می‌آید. شما می‌توانید از طریق آشنایی با شرایط دریافت اقامت کانادا از طریق تمکن مالی و قوانین مهاجرتی این کشور، مسیر خود را برای رسیدن به محبوب‌ترین کشور دنیا فراهم کنیدکه در ادامه از این مقاله بلاگ فیدان به صورت کامل تمامی قوانین و مراحل این روش را توضیح خواهیم داد.

ویزای خود حمایتی چیست؟

برای مهاجرت به کانادا روش‌های متعددی در نظر گرفته شده است که یکی از ساده‌ترین روش‌های مهاجرت خود حمایتی کانادا محسوب می‌شود. برای مهاجرت از طریق خود حمایتی یا تمکن مالی، افراد می‌توانند با داشتن شرایط مالی مناسب و میزان درآمد تعیین شده توسط کشور مقصد، به سادگی ویزای آن کشور را دریافت کنند.

ویزای خود حمایتی

میزان دارایی و تمکن مالی لازم برای دریافت اقامت در هر کشور متفاوت است و برای این موضوع باید شرایط کشور مورد نظر خود را بررسی نمایید.

شرایط مهاجرت کانادا از طریق تمکن مالی

همان‌طور که از نام این روش می‌توان حدس زد، اولین شرط اخذ اقامت کانادا از طریق تمکن مالی توانایی شخص متقاضی در پرداخت هزینه‌های زندگی کشور مقصد، بدون نیاز به کار کردن و حمایت مالی از طرف دولت است.

ویزای خود حمایتی ریسک بسیار پایینی داشته و فرد متقاضی نیازی به انتقال تمامی سرمایه خود به کانادا را ندارد. برخلاف روش‌هایی نظیر مهاجرت کانادا خود اشتغالی و مهاجرت از طریق کارآفرینی به کانادا، فرد نیازی به تأسیس شرکت و جذب نیروی کار در این کشور نداشته و تنها با اثبات تمکن مالی خود می‌تواند اقامت کانادا را اخذ نماید.

همچنین بخوانید :  مهاجرت با زبان فرانسه به کانادا

مزایای مهاجرت خود حمایتی

تمکن مالی در کانادا نکات مثبت متعددی دارد که به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

  • روشی کوتاه و کم‌دردسر برای اخذ اقامت کانادا
  • عدم نیاز به راه‌اندازی کسب و کار و پرداخت مالیات
  • امکان اخذ ویزا برای خانواده
  • شانس بالا برای اخذ ویزای دائم
  • عدم نیاز به مدرک زبان
  • تمدید آسان ویزا
  • نداشتن محدودیت سنی
  • عدم نیاز به حضور دائم در کانادا

هزینه تمکن مالی کانادا

برای اخذ اقامت کانادا از طریق تمکن مالی، باید بتوانید هزینه زندگی در کانادا را بدون نیاز به کار کردن در این کشور تأمین کنید. برای اثبات این موضوع فرد متقاضی باید مدارک لازم را به سفارت کانادا ارائه دهد.

موجودی حساب بانکی اصلی‌ترین معیار برای بررسی تمکن مالی است. اداره مهاجرت کانادا با بررسی گردش حساب متقاضیان در بازه زمانی مشخص و بر اساس مبلغ تعیین شده برای تمکن مالی کانادا (حدود 150000 دلار) صلاحیت فرد برای مهاجرت را می‌سنجد.

آکادمی مهاجرتی فیدان

هزینه تمکن مالی

فرد متقاضی با ارائه سند ملکی با ارزش و گردش حساب بانکی خود، می‌تواند برای اقامت کانادا اقدام نماید. افراد می‌توانند پس از دریافت مدرک تمکن مالی، برای مهاجرت اعضای درجه یک خانواده خود نیز درخواست داده و آنها را به کشور مقصد ببرند.

مدت اعتبار ویزای خود حمایتی کانادا

پس از آنکه درخواست فرد متقاضی برای اخذ اقامت کانادا از طریق تمکن مالی پذیرفته شد، ویزای خود حمایتی کانادا برای فرد صادر می‌شود که مدت اعتبار آن دو سال است. پس از پایان این مدت و در صورت واجد شرایط بودن، مدت اعتبار آن تا سه سال دیگر نیز تمدید می‌شود.

بعد از گذشت 5 سال از حضور فرد در کانادا، امکان درخواست اقامت دائم برای او فراهم می‌شود.

همچنین بخوانید :  طلاق در کانادا (مروری بر قوانین طلاق در کانادا)

مراحل درخواست مهاجرت به کانادا از طریق تمکن مالی

در قدم اول فرد متقاضی باید با همراهی مشاوران متخصص در حوزه مهاجرت شرایط خود را بررسی کرده و از صلاحیت مالی خود برای مهاجرت خود حمایتی کانادا مطمئن شود. سپس با ارسال مدارک کامل به صورت ترجمه شده به سفارت می‌توانند برای مهاجرت اقدام کنند.

از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای تمکن مالی کانادا می‌توان به: پاسپورت معتبر، عکس پرسنلی، پرینت حساب بانکی، بیمه نامه سلامت و گواهی عدم سوء پیشینه اشاره کرد. پس از بررسی کامل مدارک و تأیید آن، شما می‌توانید برای انجام آزمایش‌های پزشکی و انگشت‌نگاری اقدام کرده و مراحل مهاجرت به کانادا را تکمیل نمایید.

مقایسه مهاجرت از طریق تمکن مالی با ویزای خود اشتغالی

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت کانادا خود اشتغالی محسوب می‌شود. در این روش فرد متقاضی با توجه به مهارت و تخصصی که در یک حرفه مستقل دارد، می‌تواند برای مهاجرت به این کشور اقدام کند.

کشور کانادا تمایل زیادی به جذب افراد متخصص دارد و برای جذب متقاضیان با تجربه با مهارت‌های فنی بالا شرایط ویژه‌ای را در نظر گرفته است. این روش در مقایسه با روش خود حمایتی، هزینه کم‌تری داشته؛ اما شرایط پذیرش آن دشوارتر بوده و پروسه تأیید ویزا نیز طولانی‌تر است.

ویزای خود اشتغالی

اگر از میزان تمکن مالی کافی برخوردارید، بهتر است از طریق روش خود حمایتی برای اخذ ویزای کانادا اقدام کنید؛ اما اگر مهارت‌های فنی بالا و توانایی مناسبی در حوزه‌هایی نظیر: ورزش حرفه‌ای و هنر دارید، می‌توانید ویزای خود اشتغالی کانادا را دریافت کنید.

شما می‌توانید از طریق مشورت با مشاوران متخصص در حوزه مهاجرت و بررسی کامل شرایط شما، بهترین روش را از میان راه‌های متعدد مهاجرت به کانادا برای خود انتخاب کنید.

همچنین بخوانید :  سیستم مالیات در کانادا چگونه است؟

استانداردهای سرمایه گذاری در کانادا

اقامت کانادا از طریق تمکن مالی، زیرمجموعه مهاجرت به‌وسیله سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. در این روش فرد متقاضی باید استانداردهای سرمایه‌گذاری در کشور کانادا را مورد بررسی قرار داده و در صورت مطلوب بودن شرایط برای مهاجرت اقدام کند.

یکی از استانداردهای اصلی کانادا برای سرمایه‌گذاری، نرخ مصادره اموال است که مقدار آن در بازه بین یک تا هفت متغیر است. هر چه قدر که این عدد کوچک‌تر باشد، احتمال مصادره اموال فرد سرمایه‌گذار در صورت بروز مشکل کاهش می‌یابد و فرد با اطمینان خاطر بیش‌تری می‌تواند در کانادا سرمایه‌گذاری کند.

در کشور کانادا این عدد در حدود 1.9 است که رقم بسیار مناسبی محسوب می‌شود. یکی دیگر از استانداردها نیز نرخ کنترل فساد است که کشور کانادا از این نظر نیز در رتبه بسیار خوبی قرار دارد.

مهاجرت آسان به کانادا در کم ترین زمان

مهاجرت خود حمایتی کانادا به عنوان آسان‌ترین روش برای اخذ اقامت این کشور به شمار می‌آید. اخذ اقامت کانادا از طریق تمکن مالی در کم‌ترین زمان امکان‌پذیر است. افراد متقاضی می‌توانند از طریق ارتباط با مشاوران فیدان و در صورت واجد شرایط بودن، به سادگی ویزای کانادا را دریافت کنند.برای مهاجرت به کانادا روش‌های مختلف دیگری نیز وجود دارد. شما می‌توانید با مشاوران ما تماس برقرار نموده و بهترین روش را برای مهاجرت به مرفه‌ترین کشور دنیا انتخاب کنید.

سوالات متداول

مهاجرت از طریق تمکن مالی چه مزایایی دارد؟

از اصلی‌ترین مزایای این روش مهاجرتی می‌توان به: سریع بودن، آسانی، کم‌خطر بودن، تمدید آسان و شانس بالا برای اخذ اقامت دائم کانادا اشاره کرد.

برای دریافت ویزای خود حمایتی، باید چه مدت از افتتاح حساب فرد متقاضی گذشته باشد؟

برای اخذ اقامت کانادا از طریق تمکن مالی باید حداقل شش ماه از افتتاح حساب توسط فرد متقاضی گذشته باشد.

دو استاندارد مهم سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی چیست؟

نرخ مصادره اموال و نرخ کنترل فساد، دو معیار مهم برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود که کشور کانادا در هر دو زمینه رتبه بسیار خوبی دارد.

حداقل موجودی حساب برای اقدام از طریق روش تمکن مالی کانادا چقدر است

حداقل میزان تعیین شده برای دریافت اقامت کانادی از طریق این روش، 150000 دلار است.

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا