مهاجرت پناهندگی کانادا | پناهندگی کانادا تضمینی

مهاجرت پناهندگی کانادا روشی دشوار و پرخطر برای اخذ اقامت این کشور محسوب می‌شود. این روش برای افرادی مناسب است که در کشور مبدا خود با تهدید جانی مواجه‌اند. کسب و اطلاعات بیش‌تر در مورد این روش مهاجرتی می‌تواند برای افرادی که شرایط مهاجرت از طریق روش‌های دیگر را ندارند، مفید باشد.

به چه افرادی پناهنده گفته می شود؟

پناهندگی یکی از آخرین راه‌هایی است که می‌تواند برای مهاجرت انتخاب کنید. بر اساس قانون بین‌ الملل پناهنده به افرادی اطلاق می‌شود که بنا به دلیلی موجه نظیر آزار و اذیت و تهدید، توان بازگشت یا ماندن در کشور خود را نداشته و ناچارند در کشوری دیگر زندگی کنند.

پناهنده

میان پناهنده با مهاجر تفاوت بارزی وجود دارد. مهاجران به میل خود و بدون وجود تهدید تصمیم می‌گیرند به کشوری دیگر مهاجرت کرده و هر زمان که تمایل داشته باشند، می‌توانند به کشور خود بازگردند؛ اما پناهندگان تا زمانی که تهدید‌های مواجه شده برای آن‌ها برطرف نشود، قادر به بازگشت به کشور خود نیستند.

چه کشورهایی برای پذیرش پناهنده مناسب ترند؟

بسیاری از کشورهای توسعه یافته و ثروتمند از پذیرش افراد پناهنده پرهیز کرده و در راستای حمایت از افراد آسیب‌پذیر اقدامی را انجام نمی‌دهند؛ اما برخی از کشورها نیز در راستای فعالیت‌های بشردوستانه و حفظ امنیت اقشار مختلف، ظرفیت مناسبی را برای جذب پناهندگان در نظر گرفته‌اند.

کانادا، آلمان، ترکیه، اتریش، ایتالیا و فنلاند از جمله کشورهایی هستند که بیش‌ترین نرخ پذیرش پناهنده را دارند. در میان این کشورها کانادا ظرفیت و شرایط مناسب‌تری برای جذاب افراد پناهنده دارد.

همچنین بخوانید :  هر آنچه باید در مورد ایالت ساسکاچوان کانادا بدانید

شرایط پناهندگی در کانادا

بر اساس قوانین جدید پناهندگی در کانادا، افراد زیر واجد شرایط پذیرش به عنوان پناهنده هستند:

  • افرادی که بنابه دلایل مختلف امنیت جانی آن‌ها در کشور مبدا در خطر قرار گرفته است.
  • افرادی که مورد آزار و اذیت شدید در کشور خود قرار دارند و امکان ماندن در آن کشور را ندارند.
  • افرادی که به دلیل جنگ زندگی آن‌ها مختل شده است.
  • افرادی که به دلیل عقاید مذهبی یا سیاسی خود مورد تهدید جانی قرار گرفته‌اند و در خطر مرگ قرار دارند.

خطرات پناهندگی در کانادا

سطح و رفاه آسایش بالای زندگی در کانادا موجب شده تا افراد مختلف راه‌های متعدد را برای مهاجرت به این کشور امتحان کنند. در این بین خطرناک‌ترین راه برای اخذ اقامت این کشور، مهاجرت پناهندگی کانادا محسوب می‌شود.

خطرات پناهندگی

آکادمی مهاجرتی فیدان

پناهجویان برای آن‌که بتوانند به کشور کانادا سفر کنند، باید از راه‌های دشوار و عموما خطرناکی عبور کنند که در این مسیر ممکن است خطرات جانی و مالی متعددی افراد را تهدید کند. هم‌چنین پس از رسیدن به کانادا افراد باید مدت نامعلومی را در کمپ‌های پناهندگان سپری کرده تا به وضعیت آن‌ها رسیدگی شود.

انواع کیس پناهندگی در کانادا

یکی از اصلی‌ترین شرایط پناهندگی در کانادا داشتن کیس پناهندگی معتبر و مورد تایید از نظر قانونی است. افراد متقاضی باید کیس خود را به طور کامل و بدون وجود ادعاهای دروغین به دولت کانادا ارائه کنند. انواع کیس‌های پناهندگی در کانادا به شرح زیر است:

· پناهندگی نژادی

در این نوع از پناهندگی فرد متقاضی به دلیل قرار گرفتن در معرض تبعیض‌های نژادی توان ماندن در کشور خود را نداشته و به ناچار باید به کشوری دیگر مهاجرت کند.

همچنین بخوانید :  بررسی کامل شرایط مهاجرت به کانادا برای افغان ها 2023

· پناهندگی مذهبی

برخی از افراد به دلیل عقاید مذهبی خاص خود که در کشور مبدا غیرقانونی است، مورد تهدید جانی واقع می‌شوند و به همین دلیل برای پناهندگی در کانادا درخواست خود را ارائه می‌کنند.

· پناهندگی سیاسی

یکی از رایج‌ترین انواع پناهندگی، پناهندگی سیاسی محسوب می‌شود. اشخاص دارای عقاید سیاسی خاص که در این زمینه مدارک معتبری برای اثبات سوابق خود داشته و در معرض خطر قرار گرفته‌اند، می‌توانند برای پناهندگی در کانادا اقدام کنند.

چه افرادی صلاحیت مهاجرت از طریق پناهندگی را ندارند

پرونده بسیاری از افرادی که برای مهاجرت پناهندگی به کانادا ارائه می‌شود، مورد تایید قرار نمی‌گیرد. از اصلی‌ترین دلایل رد درخواست‌های متقاضیان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افرادی که شرایط بازگشت به کشور خود را دارند و در کشور مبدا جان آن‌ها در خطر قرار ندارد.
  • در صورتی که فرد دارای سوابق مجرمانه و سو پیشینه باشد، نمی‌تواند برای پناهندگی به کانادا درخواست دهد.
  • افرادی که قبلا سابقه رد شدن درخواست پناهندگی را داشته باشند.

نحوه دریافت پناهندگی کانادا

افراد که تمایل به اخذ ویزای کانادا از طریق پناهندگی را دارند، ابتدا باید خود را از طریق ویزای توریسیتی یا روش‌های دیگر به خاک این کشور برسانند، سپس می‌توانند از طرق مختلف برای ثبت درخواست پناهندگی خود اقدام کنند.

پناهندگی کانادا

دو روش رایج برای ارائه درخواست پناهندگی کانادا، ثبت درخواست در فرودگاه یا مرز زمین و دریایی، ارائه درخواست به یکی از شعب IRCC (اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا) است. پس از بررسی درخواست، درصورتی که پرونده شما مورد تایید قرار گیرد، می‌توانید ویزای کانادا را دریافت کنید؛ اما اگر وضعیت شما تایید نشود، باید به کشور خود بازگردید.

البته در صورتی که فرد متقاضی واجد شرایطی بازبینی رای باشد، می‌تواند برای بررسی دوباره پرونده درخواست داده و تا زمان اعلام رای نهایی در خاک کانادا بماند.

همچنین بخوانید :  مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک| آخرین قیمت خانه در کانادا

مهاجرت پناهندگی کانادا از طریق ویزای توریستی

پذیرش درخواست پناهندگی کانادا برای افرادی که از طریق ویزای توریستی به این کشور سفر کرده‌اند قدری دشوار است؛ زیرا افرادی که برای ویزای توریستی درخواست می‌دهند، باید وابستگی مادی و معنوی خود را در ایران ثابت کرده و تعهد دهند که قصد بازگشت به کشور مبدا را دارند.

از طرفی یکی از شروط پذیرش پناهندگی، تحت خطر بودن جان فرد متقاضی است و طبیعتا فردی که برای ویزای توریستی درخواست داده و توانسته از این طریق به کانادا مهاجرت کند، واجد این شرط نبوده و کار دشواری برای پذیرش به عنوان پناهنده دارد.

مهاجرت از طریق پناهندگی، آخرین روشی که می‌ توانید انتخاب کنید

برای اخذ اقامت کانادا روش‌های متفاوتی نظیر: ویزای کاری، تحصیلی و سرمایه‌گذاری وجود دارد، در این بین روشی که بسیاری از افراد از آن به عنوان آخرین راه برای مهاجرت یاد می‌کنند، مهاجرت پناهندگی کانادا است.

مهاجرت از طریق پناهندگی به کانادا

مهاجرت از طریق این روش با وجود تمامی خطرات و عواقبی که ممکن است داشته باشد، امکان پذیر است. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد این روش مهاجرتی و بررسی شرایط خود می‌توانید با مشاوران متخصص فیدان در حوزه مهاجرت تماس برقرار نمایید.

سوالات متداول

کدام کشورها شرایط مناسب‌تری برای پذیرش افراد پناهنده دارند؟

کانادا، آلمان، ترکیه، اتریش، ایتالیا و فنلاند از جمله کشورهایی هستند که بیش‌ترین نرخ پذیرش پناهنده را دارند. در میان این کشورها کانادا ظرفیت و شرایط مناسب‌تری برای جذب افراد پناهنده دارد.

چه افرادی واجد شرایط پناهنده‌شدن در کانادا هستند؟

افرادی که بنا به دلایلی نظیر: عقاید مذهبی، سوابق سیاسی و شرایط جنگی، امنیت جانی آن‌ها در خطر قرار گرفته است، می‌توانند برای پناهندگی در کانادا درخواست دهند.

آیا پناهندگی از طریق ویزای توریستی نیز امکان‌پذیر است؟

یکی از شروط پذیرش پناهندگی، تحت خطر بودن جان فرد متقاضی است و طبیعتا فردی که برای ویزای توریستی درخواست داده و توانسته از این طریق به کانادا مهاجرت کند، واجد این شرط نبوده و کار دشواری برای پذیرش به عنوان پناهنده دارد.

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا