مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک| آخرین قیمت خانه در کانادا

برای مهاجرت به کانادا روش‌های متفاوتی نظیر: مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و مهاجرت کارآفرینی به کانادا وجود دارد؛ اما آیا مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک نیز امکان‌پذیر است؟ با کسب اطلاعات در این زمینه می‌توانید بهترین روش‌ را با توجه به وضعیت خود برای اخذ اقامت کانادا انتخاب کنید.

آیا اخذ اقامت کانادا از طریق خرید ملک امکان پذیر است؟

دولت کانادا امکان خرید ملک توسط افراد غیرکانادایی در این کشور را فراهم کرده و تمامی افراد حتی کسانی که ویزای کانادا را ندارند می‌توانند در کانادا دست به خرید ملک بزنند؛ اما نکته‌ قابل ذکر این است که فرد صاحب ملک در کانادا واجد شرایط اخذ اقامت این کشور نیست.

خرید ملک کانادا

تمامی افراد غیرکانادایی که اقامت این کشور را ندارند و در کانادا ملکی تهیه کرده‌اند، می‌توانند از طریق ویزای توریستی به کانادا سفر کرده و در مدت اعتبار ویزای خود در این کشور سکونت داشته باشند؛ اما داشتن ملک دلیلی بر ارائه ویزای دائم به ملک نبوده و برای فرد تنها یک مزیت برای اخذ اقامت از طریق روش‌هایی نظیر ویزای سرمایه‌ گذاری کانادا محسوب می‌شود.

وضعیت قیمت ملک در کانادا

در سال‌های اخیر به دلیل شرایطی نظیر کرونا، قیمت ملک در اکثر کشورهای جهان افزایش یافته که املاک کانادا نیز از این قائده مستثنی نبوده‌اند. قیمت خانه در کانادا در سال 2022 نسبت به گذشته حدود 20 درصد افزایش یافت و به میانگین قیمت 710000 دلار کانادا رسید.

همچنین بخوانید :  ویزای تحصیلی کانادا برای کودکان

افرادی که اقامت کانادا را در اختیار ندارند، برای خرید ملک در کانادا در این کشور باید 35% از مبلغ آن را به عنوان پیش‌پرداخت، واریز کرده و  سپس باقی مبلغ را بر اساس توافق با مالک پرداخت کنند.

مزایای خرید ملک در کانادا

با وجود آن‌که مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک امکان‌پذیر نیست؛ اما خرید خانه در این کشور برای افراد غیرکانادایی مزایایی نیز دارد:

  • داشتن ملک در کانادا شانس پذیرش درخواست مهاجرت از طریق روش‌های دیگر نظیر: مهاجرت تحصیلی به کانادا، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد.
  • هزینه خرید خانه در کانادا نسبتا به بسیاری از کشورهای مرفه جهان ارزان‌تر است.
  • دولت کانادا با در نظر گرفتن امکاناتی نظیر وام مسکن، از اتباع غیر کانادایی حمایت کرده و به شما در خرید ملک کمک می‌کند.
  • داشتن ملک در کانادا موجب می‌شود تا بتوانید به آسانی ویزای توریستی این کشور را تهیه کنید.

هزینه های جانبی خرید ملک در کانادا

اگر تمایل به خرید ملک در کانادا دارید، باید بدانید که هزینه‌های آن تنها به مبلغی که برای خرید خانه می‌پردازید، محدود نشده و یک سری هزینه‌های جانبی را نیز دربر می‌گیرد. از اصلی‌ترین هزینه‌های جانبی خرید ملک در کانادا می‌توان به: مالیات بر املاک افراد غیر مقیم (یک درصد کل قیمت ملک)، هزینه‌های مربوط به بازرسی (بین 250 تا 500 دلار کانادا) از ملک اشاره کرد.

بهترین ایالت های کانادا برای خرید خانه

ایالت‌های مختلف کانادا از نظر سطح رفاه، هزینه‌ها و امکانات با یکدیگر تفاوت دارند. افرادی که تمایل به اخذ اقامت کانادا از طریق خرید ملک دارند، می‌توانند با بررسی شرایط استان‌های مختلف بهترین منطقه را برای خود انتخاب کنند.

آکادمی مهاجرتی فیدان

بهترین ایالت های کانادا برای خرید خانه

بر اساس آمارهای منتشر شده، سه شهر وینیپگ، ویکتوریا و ونکوور در بین 30 شهر گران قیمت جهان قرار دارند؛ در نتیجه اگر هزینه‌های زندگی در کانادا جزو اولویت‌های شما هست، می‌توانید در دیگر شهرهای این کشور به خرید ملک بپردازید.

همچنین بخوانید :  هزینه ویزای کار کانادا و هر آنچه که لازم است برای مهاجرت به کانادا بدانید

بر مبنای معیارهای مختلف نظیر: میزان رفاه، هزینه‌های زندگی، امکانات، ثبات اقتصادی و شرایط شغلی شهر تورنتو به عنوان بهترین انتخاب برای مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک محسوب می‌شود متوسط قیمت خانه در تورنتو 1,354,000 دلار است.

مراحل خرید ملک در کانادا

افراد که به خرید ملک در کانادا تمایل دارند، لازم است در قدم اول با کارشناسان متخصص در این حوزه ارتباط برقرار کرده (مجموعه فیدان می‌تواند در این باره به شما کمک کند و با در نظر گرفتن تمام شرایط شما بهترین ایالت در کانادا را برای سرمایه گذاری به شما معرفی میکند و به همین دلیل در صفحه تماس با ما فرم را پر کنید تا مشاورین ما در سریع ترین زمان تماس بگیرند) و پس از انتخاب ایالت و ملک مورد نظر خود، مبلغی را تحت عنوان پیش‌پرداخت بپردازند. این مبلغ بنا به توافق خریدار و مالک می‌تواند بین 5 تا 20 درصد کل قیمت ملک باشد.

پس از آن‌که هزینه‌های اولیه را پرداخت کردید، می‌توانید برای پرداخت هزینه‌های نهایی به کانادا سفر کنید. بر اساس قوانین ایالت‌های مختلف باید مبلغی بین 1 تا 4 درصد از کل قیمت ملک خود را برای عقد قرارداد در نظر بگیرید.

شرایط وام مسکن در کانادا

ارائه وام مسکن به مالکان یکی از مهم‌ترین مزیت‌های اخذ اقامت کانادا از طریق خرید ملک محسوب می‌شود. برای دریافت وام مسکن، متقاضیان باید بین 5 تا 35 درصد هزینه کل را پرداخته باشند و هم‌چنین میزان بدهی وام‌گیرنده بیشتر از 40 تا 45 درصد از درآمد ماهیانه‌ فرد نباشد.

وام مسکن در کانادا

افرادی که از طریق ویزای توریستی یا دانشجویی قصد خرید ملک در کانادا را دارند، می‌توانند با ارائه مدارک لازم مبنی بر تمکن مالی، پرداخت هزینه‌های اولیه و افتتاح حساب بانکی در کانادا می‌توانند بین 90 تا 95 درصد مبلغ کلی ملک را بصورت وام دریافت کنند.

همچنین بخوانید :  هزینه وکیل برای مهاجرت به کانادا آخرین آپدیت

خرید آسان ملک در کانادا

به لطف توسعه تکنولوژی و بسترهای مختلف اینترنتی دیگر خرید ملک در کانادا نیازی به حضور در این کشور ندارد. تمامی افراد از کشورهای مختلف می‌توانند بدون داشتن اقامت کانادا، در این کشور دست به خرید ملک بزنند؛ اما نکته مهم آن است که مهاجرت از طریق خرید ملک جزو روش‌های اخذ اقامت کانادا محسوب نشده و تنها یک مزیت برای اخذ اقامت از طریق روش‌هایی نظیر سرمایه‌گذاری و مهاجرت تحصیلی به کانادا نیز می‌باشد.

سوالات متداول

آیا اخذ اقامت کانادا از طریق خرید ملک امکان‌پذیر است؟

خرید ملک در کانادا منجر به اخذ اقامت این کشور نشده و تنها یک مزیت برای دریافت اقامت از طریق روش‌هایی نظیر سرمایه‌گذاری و تحصیلی می‌شود.

خرید ملک در کانادا چه مزایی دارد؟

از اصلی‌ترین مزایای خرید ملک در کانادا می‌توان به: قیمت مناسب ملک در کانادا نسبت به سایر کشورهای مرفه، ارائه وام مسکن به مالکان و تسهیل دریافت ویزای توریستی، اشاره کرد.

متقاضیان خرید ملک در کانادا چه مقداری از هزینه آن را باید به عنوان پیش‌پرداخت بپردازند؟

افراد متقاضی خرید خانه در کانادا باید مبلغی بین 5 تا 35 درصد کل قیمت خانه را به مالک بپردازند.

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا