مهاجرت ثبت شرکت کانادا (Owner Operator) | بررسی کامل شرایط و قوانین

مهاجرت ثبت شرکت کانادا یکی از روش‌های پرمتقاضی برای اخذ اقامت این کشور محسوب می‌شود؛ آیا ثبت شرکت به تنهایی برای اخذ ویزای owner operator کانادا کافی است؟ پیش از اقدام برای ثبت شرکت در کانادا بهتر است اطلاعات لازم در این زمینه را کسب و کرده و سپس تصمیم خود را نهایی کنید به همین دلیل تا انتهای این مقاله همراه بلاگ فیدان باشید.

آشنایی با ثبت شرکت در کانادا

اخذ اقامت به‌وسیله ثبت شرکت یکی از زیرشاخه‌های مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. در ایالت‌های مختلف کانادا قوانین متفاوتی برای ثبت شرکت وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به شرایط کسب و کار و شرکت خود و پس از مشاوره با افراد متخصص که مشاورین فیدان برای این کار شما را یاری می کنند و برای این که بتوانید ایالت مناسب را برای خود انتخاب کنید در صفخه تماس با ما فرم را پر کنید تا با شما تماس بگیرم.

ثبت شرکت در کانادا

انواع شرکت در کانادا

افرادی که قصد ثبت شرکت در کانادا را دارند، می‌توانند یکی از 4 روش زیر را برای ثبت شرکت خود انتخاب کنند:

  • شرکت خصوصی: یکی از ساده‌ترین انواع مدیریت تجارت، شرکت خصوصی محسوب می‌شود که اداره آن تنها بر عهده یک نفر قرار دارد.
  • شرکت تعاونی: شرکت‌های تعاونی مسئولیت و دامنه فعالیت محدودی داشته و توسط هیئت مدیره اداره می‌شوند.
  • شرکت سهامی: در این روش سهام یک شرکت که در گذشته به ثبت رسیده به فروش می‌رسد و افراد می‌توانند از طریق خرید سهام، بخشی از مالکیت شرکت را دریافت کنند.
  • شرکت مشارکتی (Partnership): شرکت‌های مشارکتی پرمتقاضی‌ترین نوع برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت در کانادا محسوب می‌شود. در این نوع از شرکت‌ها، دو یا چند شریک با سرمایه‌گذاری یک‌ کسب و کار را راه‌اندازی می‌کنند.
همچنین بخوانید :  خدمات کانادا به تازه واردین

قوانین ثبت شرکت برای افراد غیر کانادایی

ثبت شرکت در کانادا برای افراد غیرکانادایی نیز امکان‌پذیر است؛ اما نکته مهم آن است که برای ثبت شرکت باید ابتدا از طریق روش‌هایی نظیر ویزای استارتاپ، خودحمایتی یا ویزای کار کانادا، اقامت این کشور را اخذ نمایید.

مزایای ثبت شرکت در کانادا

علاوه بر تسهیل مهاجرت به کانادا، ثبت شرکت در این کشور مزایای دیگری نیز دارد که به بررسی آن پرداخته می‌شود:

  • نرخ مالیات در کشور کانادا نسبت به سایر کشورها پایین‌تر است.
  • شرایط اقتصادی مناسب کانادا موجب امنیت مالی حداکثری کسب و کارها می‌شود.
  • بر خلاف بسیاری از کشورها، برای ثبت شرکت در کانادا ضرورتی برای تناسب رشته تحصیلی و حوزه کاری وجود ندارد.
  • فرایند ثبت شرکت در کانادا بسیار آسان بوده و با سرعت بالایی طی می‌شود.

پروسه ثبت شرکت در کانادا

به طور کلی فرایند ثبت شرکت در کانادا را می‌توان در 4 مرحله زیر بررسی کرد:

· گام اول، انتخاب نام شرکت

اگر می‌خواهید شرکت خود را در کانادا به ثبت برسانید، باید نام آن را بر اساس قوانین این کشور انتخاب کنید. از آن‌جایی که دو زبان اصلی در کشور کانادا شامل فرانسوی و انگلیسی می‌شود، کلمات تشکیل دهنده نام شرکت نیز باید کلمات به کار رفته در یکی از این دو زبان را دربر بگیرد.

· تنظیم اساسنامه

گام دوم تنظیم اساس‌نامه شرکت است که شامل مواردی نظیر: نام کامل شرکت، ساختار سهام، تعداد مدیران و شرکا، چارچوب‌های قانونی خاص شرکت و ساختار کلی آن می‌شود. این اساس‌نامه باید به یکی از دو زبان فرانسوی یا انگلیسی به ثبت رسیده باشد. بهتر است برای ثبت اصولی اساس‌نامه از کارشناسان متخصص کمک بگیرید.

آکادمی مهاجرتی فیدان

· ثبت دفتر شرکت

هر شرکتی که در کانادا به ثبت می‌رسد باید آدرس دقیق دفتری که سوابق و مدارک شرکت در آن نگهداری می‌شود را مشخص کرده و در اختیار دولت کانادا قرار دهد. در کنار محل دقیق دفتر باید موارد دیگری نظیر: اطلاعات کامل هیئت مدیره و آدرس و وضعیت اقامت‌ آن‌ها نیز به ثبت برسد.

همچنین بخوانید :  پیداکردن جاب آفر در کانادا

ثبت دفتر شرکت

· ثبت نهایی

پس از طی کردن تمامی مراحل، می‌توانید برای ثبت نهایی نام شرکت، هزینه‌های مربوطه را به دولت کانادا پرداخت بنمایید. ثبت شرکت در کانادا به دو شیوه ایالتی و فدرالی انجام می‌شود که هر کدام تفاوت‌های خاص خود را دارند.

مقایسه ثبت شرکت فدرالی و ایالتی

ثبت شرکت به صورت فدرالی موجب می‌شود تا بتوانید بدون محدودیت در تمامی ایالت‌های کانادا به فعالیت پرداخته و هم‌چنین زمینه برقراری مراودات بین‌المللی نیز فراهم خواهد شد.

از طرفی ثبت ایالتی شرکت نسبت به روش فدرالی کم‌هزینه بوده؛ اما فعالیت آن تنها به یک ایالت خاص محدود شده و شرکت برای فعالیت در سایر ایالت‌ها با محدودیت مواجه است.

هزینه ثبت شرکت در کانادا

افرادی که به دنبال مهاجرت ثبت شرکت کانادا هستند می‌توانند پس از اطلاع از هزینه آن در ایالت‌های مختلف بهترین منطقه را برای ثبت شرکت خود انتخاب کنند. برای ثبت شرکت در کانادا فرد متقاضی باید حداقل 3 سال سابقه مدیریت داشته و حداقل مبلغ 160000 دلار را به عنوان سرمایه اولیه در نظر گرفته باشد.

بهترین شهرهای کانادا برای ثبت شرکت

یکی از اصلی‌ترین نکات برای ثبت شرکت در کانادا، انتخاب ایالت مناسب برای فعالیت شرکت است. شما می‌توانید با بررسی شرایط استان‌های مختلف بهترین منطقه را با توجه به شرایط شرکت خود انتخاب کنید:

· انتاریو

شهر انتاریو به عنوان یکی از شهرهای پرجمعیت کانادا منطقه‌ای مناسب برای ثبت شرکت و فعالیت‌های تجاری محسوب می‌شود. در انتاریو قوانین متعددی برای حمایت از حقوق شهروندان در نظر گرفته شده است که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به جریمه (بین 2000 تا 25000 دلار) برای ثبت اطلاعات غلط از طرف شرکت‌های خصوصی اشاره کرد.

همچنین بخوانید :  هزینه وکیل برای مهاجرت به کانادا آخرین آپدیت

· کبک

کبک به عنوان وسیع‌ترین استان و دومین استان کانادا از نظر مساحت شناخته می‌شود. قوانین این استان تا حد زیادی از سایر ایالت‌های کانادا متفاوت بوده و همین موضوع موجب شده تا بسترهای متعددی برای این استان فراهم شود. اقتصاد با ثابت و سطح درآمد بالا در این استان شرایط خوبی را برای مهاجرت ثبت شرکت کانادا فراهم کرده است.

· ونکوور

ونکوور یکی از مهم‌ترین شهرهای کانادا است که در استان بریتیش کلمبیا قرار دارد. تعداد بالای کسب و کارهای فعال در حوزه تکنولوژی در این شهر باعث شده تا استارتاپ‌های متعددی برای مهاجرت کانادا از طریق ثبت شرکت در ونکوور اقدام کنند.

اخذ اقامت کانادا از طریق ثبت شرط، از دروغ تا واقعیت

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که به ثبت شرکت در کانادا تمایل دارید، باید بدانید که مهاجرت به کانادا با ثبت شرکت روشی مستقل برای اخذ اقامت این کشور محسوب نشده و در واقع ثبت شرکت تنها موجب می‌شود تا بتوانید از طریق روش‌هایی نظیر ویزای استارتاپ یا کارآفرینی برای مهاجرت به کاندا درخواست دهید.

اقامت ثبت شرکت

شما می‌توانید برای انتخاب بهترین روش مهاجرتی با افراد‌متخصص مجموعه فیدان ارتباط برقرار نمایید. مشاوران ما به شکل کامل شرایط شما را بررسی کرده و بر اساس وضعیت شما بهترین و مطمئن‌ترین روش مهاجرتی را برای شما در نظر می‌گیرند.

سوالات متداول

آیا مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت امکان‌پذیر است؟

خیر، ثبت شرکت نمی‌تواند به تنهایی برای پذیرش کانادا کافی باشد و شما باید از طریق روش‌هایی نظیر ویزای استارتاپ یا کارآفرینی درخواست مهاجرت خود را ارسال نمایید.

بهترین شهرهای کانادا برای ثبت شرکت کدام‌اند؟

با در نظر گرفتن المان‌های مختلفی نظیر: سطح رفاه، ثبات اقتصادی، شرایط تجاری و موارد دیگر می‌توان سه منطقه: انتاریو، کبک و ونکوور را به عنوان بهترین شهرهای کانادا برای ثبت شرکت معرفی کرد.

آیا ثبت شرکت در کانادا به سرمایه نیاز دارد؟

بله برای آن‌که بتوانید شرکت خود را در کانادا به ثبت برسانید باید از سرمایه مشخصی برخوردار باشید که میزان آن برای شهرهای مختلف کانادا متفاوت است.

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا