شرایط ویزای اسکیل ورکر کانادا + شیوه دقیق امتیاز بندی

ویزای اسکیل ورکر کانادا یکی از روش‌های جدید مهاجرت به این کشور محسوب شده که بر اساس آن افراد می‌توانند با داشتن برخی مهارت‌ها برای اخذ اقامت کانادا درخواست دهند. شما می‌توانید از طریق اطلاع دقیق از معیارهای اصلی سیستم امتیازدهی اسکیل ورکر شانس خود را برای پذیرش درخواست اقامت، افزایش دهید.

اسکیل ورکر کانادا چیست؟

کارگر ماهر یا اسکیل ورکر یکی از روش‌های محبوب مهاجرت به کانادا است که به عنوان زیرمجموعه‌ای از ویزای اکسپرس اینتری شناخته می‌شود. کارگر ماهر فردی است که در یک حوزه مشخص دانش و مهارت خاصی دارد.

اسکیل ورکر کانادا

در واقع این مهارت‌ها به دانش آکادمیک و تحصیلات دانشگاهی محدود نشده و افراد می‌توانند به واسطه مهارت‌های فنی و تخصص‌هایی که دارند، از طریق روش اسکیل ورکر برای اخذ اقامت کانادا اقدام کنند.

بر خلافی تصوری که ممکن است از نام کارگر ماهر در ذهن شما ایجاد شود، ویزای اسکیل ورکر می‌تواند شامل طیف وسیعی از تخصص‌های مختلف نظیر: پزشکی، مهندسی، تدریس، رانندگی و آشپزی شود. ویزای اسکیل ورکر کانادا از یک سیستم امتیازدهی پیروی کرده و صلاحیت افراد بر مبنای آن سنجیده می‌شود.

مزایا و معایب ویزای اسکیل ورکر کانادا

از مهم‌ترین مزایای ویزای اسکیل ورکر می‌توان به امکان اخذ اقامت دائم، دریافت مجوز کار در کانادا و امکان بردن همسر و فرزندان به کانادا است. اصلی‌ترین نکته منفی مهاجرت از طریق کارگر ماهر را نیز می‌توان زمان‌بر بودن پروسه دریافت ویزا محسوب کرد.

همچنین بخوانید :  معرفی دانشگاه مک مستر کانادا

مدارک لازم برای مهاجرت از طریق اسکیل ورکر

پیش از آنکه بخواهید برای دریافت ویزای اسکیل ورکر اقدام کنید، باید از تکمیل بودن مدارک خود اطمینان داشته باشید، اصلی‌ترین مدارک برای مهاجرت از طریق روش کارگر ماهر شامل موارد زیر می‌شود:

  • ارائه شناسنامه و ترجمه آن
  • ارائه مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات به صورت ترجمه شده
  • ارائه پاسپورت (مدت اعتبار پاسپورت باید حداقل 6 ماه باشد)
  • ارائه مدرک زبان
  • مدارک مربوط به سوابق کاری
  • مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی فرد

نحوه امتیازبندی اسکیل ورکر کانادا

دولت کانادا برای بررسی صلاحیت متقاضیان مهاجرت از طریق اسکیل ورکر، سیستم‌ امتیازدهی ویژه‌ای را در نظر گرفه است که از دو مرحله تشکیل می‌شود. در مرحله اول فرد متقاضی برای تایید اولیه باید حداقل 67 نمره از 100 نمره را بدس بیاورد تا بتواند به مرحله دوم برسد.

در مرحله دوم متقاضیان باید به صورت آنلاین در بخش Pool اکسپرس اینتری کانادا ثبت نام نموده تا از طریق سیستم امتیازبندی CRS وضعیت آن‌ها بررسی شود. نمره سیستم CRS بین 0 تا 1200 است.

آکادمی مهاجرتی فیدان

آیا داشتن جاب آفر بر روی امتیاز اسکیل ورکر کانادا تأثیر دارد؟

داشتن جاب آفر (پیشنهاد کاری) معتبر از کارفرمای مقیم کانادا می‌تواند تأثیر قابل توجهی در افزایش شانس شما برای پذیرش کانادا داشته باشد. به طور کلی یک جاب آفر معتبر می‌تواند در مرحله امتیازدهی اکسپرس اینتری برای شما 10 امتیاز به ارمغان آورده و در مرحله دوم نیز می‌تواند باعث شود 50 تا 200 امتیاز به امتیازات شما افزوده شود.

تاثیر جاب آفر بر اسکیل ورکر

برای آن‌ که جاب آفر دریافتی از اعتبار کافی برخوردار باشد، لازم است از معیارهایی نظیر: تمام وقت بودن کار، مدت قرار داد بیش‌ از 1 سال و قرار گیری شغل در یکی از رده‌های شغلی صفر، A یا B، در دسته‌بندی مشاغل کانادا، برخوردار باشد.

همچنین بخوانید :  مهاجرت ثبت شرکت کانادا (Owner Operator) | بررسی کامل شرایط و قوانین

معیارهای اصلی امتیازدهی اسکیل ورکر کانادا

از اصلی‌ترین معیارهای سنجش صلاحیت  افراد در سیستم اسکیل ورکر می‌توان به: تحصیلات، سطح زبان، سابقه کاری و جاب آفر اشاره کرد. همچنین برای موفقیت در مرحله دوم نیز لازم است شرایط زیر را داشته باشید:

  • تجربه حداقل یک سال کار تمام وقت یا معادل پاره وقت آن در طول 10 سال اخیر. (شغل مورد نیاز باید دری باید مشاغل مورد نیاز سیستم اسکیل ورکر قرار داشته باشد.)
  • فرد متقاضی باید از مهارت کافی در یکی از زبان‌های فرانسوی یا انگلیسی برخوردار باشد. (حداقل سطح CLB7)
  • موفقیت در آزمایشات پزشکی تحت نظر مراکز مورد تایید دولت کانادا و عدم سو پیشینه.

آشنایی با دعوتانمه ITA

به طور معمول هر دو هفته یکبار برای تعدادی افراد واجد شرایط که امتیاز آن‌ها به حدنصاب لازم رسیده است، قرعه کشی شده و دعوت‌نامه‌ای تحت عنوان ITA برای آن‌ها ارسال می‌شود. پس از ارسال دعوت‌نامه، متقاضی مدت زمان معینی را فرصت دارد تا درخواست خود را برای مهاجرت به کانادا ارسال کند. برای ثبت صحیح درخواست بهتر است از افراد متخصص در حوزه مهاجرت کمک بگیرید.

حداکثر زمانی که متقاضیان فرصت دارند تا درخواست خود را ارائه دهند، 60 روز بوده و هم‌چنین فرایند ارزیابی پرونده نیز حدود 6 تا 9 ماه به طول می‌انجامد.

تطبیق پذیری اسکیل ورکر چیست؟

در صورتی که فرد متقاضی ویزای اسکیل ورکر کانادا متأهل باشد، شرایط همسر نیز می‌تواند بر امتیاز او تأثیر بگذارد. سطح زبان، تحصیلات، سوابق کاری همسر و داشتن اقوام در کانادا از جمله مواردی است که بر نمره متقاضی اثرگذار است.

دسته بندی مشاغل در اسکیل ورکر کانادا

مشاغل مورد تایید برای شرکت در برنامه اسکیل ورکر شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مهارت‌های سطح صفر: مشاغل مدیریتی در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند.
  • مهارت‌های سطح A: مهارت‌های پزشکی و مهندسی را می‌توان در این دسته از مهارت‌ها قرار داد.
  • مهارت‌های سطح B: این دسته از مهار‌ت‌های به مدارک دانشگاهی نیازی ندارند که از جمله آن می‌توان به: لوله‌کشی، آشپزی و تکنسین برق اشاره کرد.
همچنین بخوانید :  معرفی دانشگاه مانتیوبا کانادا

دو سطح دیگر نیز برای مهارت‌های شغلی در کانادا در نظر گرفته شده که شامل مشاغلی نظیر: قصابی، راننده کامیون، گارسونی، نیروی خدماتی و … می‌شود و در بین مشاغل واجد شرایط اسکیل ورکر قرار نمی‌گیرد.

بررسی نرخ بیکاری در کانادا

ویزای اسکیل ورکر کانادا یکی از روش‌های مهاجرت کاری محسوب می‌شود؛ در نتیجه اطلاع از نرخ بیکاری و امنیت شغلی در کانادا اهمیت بالایی دارد. سیاست دولت کانادا همواره در راستای جذب نیروهای مستعد از سرتاسر جهان بوده و به همین دلیل از نظر جذب و استخدام افراد غیر بومی محدودیت خاصی وجود ندارد.

نرخ بیکاری کشور کانادا در سال 2019 حدود 6.3 درصد بوده که این میزان در سال 2023 به 5 درصد رسیده است.

ویزای اسکیل ورکر، روشی مقرون به صرفه برای مهاجرت به کانادا

برخی از روش‌های مهاجرت به کانادا نظیر: سرمایه‌گذاری یا مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ یا ثبت شرکت کانادا (Owner Operator) که نیاز به سرمایه‌های بالا و هزینه‌های سنگین دارند؛ اما ویزای اسکیل ورکر کانادا روشی کم‌هزینه محسوب شده و شما می‌توانید بدون نیاز به سرمایه‌گذاری در این کشور، اقامت خود را به دست بیاورید.

کارگر ماهر کانادا

اصلی‌ترین شرط برای پذیرش از طریق روش کارگر ماهر (Skilled Worker) رسیدن به حداقل امتیاز لازم در سیستم امتیازدهی اسکیل ورکر است که در دو مرحله شرایط متقاضیان بررسی می‌شود. شما می‌توانید برای تخمین حدودی امتیاز و همچنین افزایش شانس پذیرش در این برنامه مهاجرتی با مشاوران ما تماس برقرار نموده و مسیر خود را برای اخذ اقامت کانادا هموار کنید.

سوالات متداول

اسکیل ورکر کانادا چیست؟

اسکیل ورکر یا کارگر ماهر یکی از روش‌های مهاجرتی کانادا محسوب شده که صلاحیت متقاضیان بر اساس سیستم امتیازدهی و مهارت‌های شغلی، تحصیلی، زبان و … سنجیده می‌شود.

حداقل امتیاز لازم برای پذیرش ویزای اسکیل ورکر چقدر است؟

سیستم اسکیل ورکر دارای دو مرحله امتیازدهی بوده که در مرحله اول حداقل امتیاز لازم 67 و برای مرحله دوم حدود 1000 است.

چه مشاغلی واجد شرایط

مشاغل مدیریتی، پزشکی، مهندسی و مشاغل فنی، شرایط درخواست برای ویزای اسکیل ورکر را دارند.

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا