مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا رویایی است که بسیاری از افراد آرزوی محقق شدن آن را دارند. برای مهاجرت به کانادا روش‌ها و راه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که شما باید بر مبنای شرایط خود روش مناسب را انتخاب نمایید. به طور کلی اگر قصد اخذ اقامت کانادا را دارید باید پیش از هر چیز به بررسی  مهاجرت به کانادا پرداخته و با شرایط آن آشنایی کامل داشته باشید.

درخواست مشاوره

از مشاوره تا اقامت کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

مزایای مهاجرت به کانادا

زمانی که فردی تصمیم به مهاجرت به خارج از کشور می‌گیرد، باید پیش از هر چیز مقصد مورد نظر خود را برای مهاجرت انتخاب کند. بنا بر آمار منتشر شده کشور کانادا یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی در جهان محسوب می‌شود؛ اما چه عاملی موجب شده تا کانادا به این سطح از محبوبیت دست پیدا کند؟ در ادامه این موضوع بررسی خواهد شد:

مراحل مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا فرایندی مرحله‌ای داشته و شما می‌توانید با طی کردن صحیح مراحل مهاجرت به کانادا روش مناسب برای مهاجرت را انتخاب کرده و اقامت این کشور را بدست بیاورید:

· انتخاب روش مناسب

در قدم اول، باید پیش از هر چیز بر مبنای شرایط سنی، تحصیلی و شغلی، روش مناسب را برای مهاجرت به کانادا انتخاب کنید. از جمله روش‌های مختلف برای مهاجرت به کانادا می‌توان به: مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق برنامه‌های استانی، مهاجرت از طریق ازدواج و... اشاره کرد. در ادامه به بررسی کامل هر یک از روش‌های مهاجرت به کانادا پرداخته ایم.

· بررسی شرایط و تامین الزامات برنامه

هر کدام از برنامه‌های مهاجرتی کانادا شرایط و پیش‌نیازهایی دارند که برخی از آن‌ها مشترک بوده و در برخی از شرایط نیز با یکدیگر تفاوت دارند. به عنوان مثال داشتن مدرک آیلتس از جمله شروطی است که تقریبا در میان تمامی برنامه‌های مهاجرتی مشترک است. از جمله شرایط مهاجرت به کانادا می‌توان به: مدرک تحصیلی، سن، تمکن مالی، عدم سوء پیشینه، رشته تحصیلی و ... اشاره کرد.

درخواست مهاجرت کانادا

· ارائه درخواست مهاجرت

یکی از مهم‌ترین مراحل مهاجرت به کانادا ارائه صحیح درخواست مهاجرت است. پس از انتخاب برنامه مهاجرتی و اطمینان حاصل کردن از انطباق کامل الزامات و شرایط با الزامات برنامه مهاجرتی، باید درخواست مهاجرتی خود را تکمیل کرده و به مراجع مربوطه ارسال کنید. این درخواست، بسته به نوع برنامه می‌تواند شامل اطلاعات مختلفی از جمله: اطلاعات شخصی، مدارک تحصیلی ترجمه شده، نتایج آزمون زبان، رزومه کاری و مدرک زبان باشد.

· بررسی و امتیاز دهی

در این مرحله شرایط فرد متقاضی بر اساس رزومه و مدارکی که ارسال نموده، بررسی شده و فرد بر مبنای آن سنجیده می‌شود. در صورتی که شخص از معیارهای لازم برای برنامه مهاجرتی مربوطه برخوردار باشد، با او ارتباط برقرار می‌شود.

· دعوت برای اقدامات بعدی

اگر امتیاز شما برای برنامه مهاجرتی مربوطه کافی باشد، از شما دعوت می‌شود تا برای اقدامات تکمیلی آماده شوید. این اقدامات می‌تواند شامل مراحل مختلفی از جمله: مصاحبه، ارسال مدارک تکمیلی، انجام آزمایشات پزشکی، انگشت‌نگاری یا مراحل خاص دیگر باشد.

· بررسی نهایی و اعطای ویزا

در نهایت پس از تکمیل تمامی مراحل و ارائه کامل مدارک و پرداخت هزینه‌های مربوط به آن، می‌توانید برای دریافت ویزای خود اقدام نموده و آماده سفر به کانادا شوید. توجه داشته باشید که مراحل ذکر شده به صورت کلی بوده و برای هر برنامه مهاجرتی می‌تواند تفاوت‌هایی داشته باشد.

درخواست مشاوره

از مشاوره تا اقامت کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

راه های مهاجرت به کانادا

کشور کانادا در راستای جذب افراد مستعد، در رده‌های سنی مختلف و مهارت‌های آنان روش‌های متفاوتی را برای پذیرش افراد از کشورهای مختلف در نظر گرفته است که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا خواهید شد:

· مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا یکی از رایج‌ترین روش‌های مهاجرتی به این کشور است که می‌تواند فرصت عالی برای اشتغال و زندگی آسوده را برای افراد به ارمغان بیاورد. برای اشتغال در کانادا می‌توانید از طریق برنامه‌های مهاجرتی مختلف اقدام کنید.

یکی از مهم‌ترین مسائل برای مهاجرت کاری به کانادا داشتن جاب‌آفر از سوی کارفرمای مقیم کانادا است. اعتبار جاب آفر، بستگی به سطح شغلی پیشنهاد‌شده دارد. شما می‌توانید برای دریافت جاب آفر یا سنجش سطح اعتبار جاب آفر خود با افراد متخصص مشورت نمایید.

· مهاجرت تحصیلی به کانادا

با توجه به سطح بسیار بالای دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا از نظر استاندارد جهانی، بسیاری از افراد در حال تحصیل، این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می‌کنند. به دلیل فرصت‌های شغلی مناسب و شرایط مطلوب برای اشتغال پس از تحصیل، این روش مهاجرتی می‌تواند راه‌کاری مناسب برای اخذ اقامت بلند مدت کانادا باشد.

برای پذیرش تحصیلی کانادا شما باید پیش از هر چیز مرکز آموزشی مورد نظر خود را انتخاب نموده و از طریق وب‌سایت مجموعه درخواست پذیرش خود را ارسال نمایید. در صورتی که درخواست و شرایط شما مورد پذیرش واقع شود، می‌توانید برای ادامه تحصیل در کانادا اقدام نمایید.

· مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری گزینه بسیار مناسب برای افرادی است که از سرمایه مطلوبی برخوردار بوده و قصد دارند در بستری امن و رو به رشد، سرمایه خود را افزایش دهند. افراد می‌توانند با سرمایه خود برای خرید یا راه‌اندازی یک کسب و کار در کشور کانادا اقدام کرده و اقامت این کشور را بدست بیاورند.

از جمله برنامه‌های رایج کانادا برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری می‌توان به: ثبت شرکت، خرید فرانچایز، خرید بیزینس، مهاجرت از طریق استارتاپ و برنامه ICT اشاره کرد. توجه داشته باشید که حداقل سرمایه لازم برای مهاجرت از طریق این روش 100 هزار دلار کانادا است.

· مهاجرت از طریق برنامه های استانی

برنامه مهاجرت استانی کانادا (PNP) یکی از برنامه‌های مهاجرتی است که دولت کانادا برای جذب نیروهای متخصص در استان‌های مختلف کانادا طراحی نموده و در راستای جذب افراد از کشورهای مختلف و با مهارت‌های متفاوت تلاش می‌کند.

در این طرح استان‌ها از طریق برنامه‌های نامزدی استانی، بر صلاحیت افراد متقاضی مهاجرت نظارت داشته و بر مبنای نیاز خود از افراد متخصص دعوت به عمل می‌آورند. برای پذیرش از طریق این روش‌، می‌توان به صورت مستقیم یا از طریق سیستم اکسپرس اینتری درخواست ارائه کرد.

· مهاجرت از طریق ازدواج

یکی از روش‌های آسان و کم‌ دردسر برای اخذ اقامت این کشور، مهاجرت از طریق ازدواج به کانادا است. با استفاده از این روش همسرتان به عنوان اسپانسرشیپ شما انتخاب شده و از این طریق برایتان درخواست اقامت دائم کانادا را ارائه می‌کند.

نکته مهمی که در مورد این روش مهاجرتی باید مد نظر قرارداد، این است که اگر دولت کانادا تشخیص دهد که ازدواج صورت گرفته تنها با هدف اخذ اقامت کانادا بوده و اصطلاحا صوری باشد، ویزای فرد باطل شده و شخص باید به کشور خود بازگردد.

· مهاجرت با زبان فرانسه به کانادا

کانادا کشوری دو زبانه بوده و به همین دلیل افراد می‌توانند با داشتن تسلط بر روی یکی از زبان‌های فرانسوی یا انگلیسی از طریق سیستم‌های مختلف مهاجرتی اقدام کنند. تسلط بر روی زبان فرانسوی یک مزیت مهم محسوب شده و شرایط پذیرش افراد با زبان فرانسوی آسان‌تر به شمار می‌آید.

تلاش کشور کانادا برای جذب افراد فرانسوی زبان در راستای برقراری تناسب میان جمعیت انگلیسی زبان و فرانسوی زبان است. دولت کانادا از سال 2016 برنامه‌های مختلفی را در نظر گرفت تا از این طریق جمعیت افراد فرانسوی زبان در خارج از استان کبک نیز افزایش یابد.

 اگر به دنبال اطلاعات کامل از این روش مهاجرتی هستید، می توانید به مقاله مهاجرت با زبان فرانسه به کانادا مراجعه کنید.

بهترین راه مهاجرت به کانادا

اگر از تصمیم خود برای مهاجرت به کانادا اطمینان دارید، باید به دنبال انتخاب بهترین روش با توجه به مراحل مهاجرت به کانادا باشید. روشی که برای مهاجرت انتخاب می‌کنید کاملا به شرایط شما بستگی داشته و باید بر مبنای آن انتخاب خود را انجام دهید.

بهترین راه مهاجرت به کانادا برای ایرانیان

در صورتی که محصل هستید و در مدرسه یا دانشگاه تحصیل می‌کنید، بهترین انتخاب برای شما اخذ پذیرش از کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا است. اگر به عنوان مالک یا مدیر ارشد یک کسب و کار شناخته می‌شوید و از سرمایه مطلوبی برخوردار هستید، می‌توانید از طریق روش‌هایی نظیر سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، فرانچایز و ICT برای اخذ اقامت کانادا اقدام کنید. علاوه بر روش‌های ذکر شده، می‌توانید بر اساس موقعیت شغلی خود نیز به کانادا اقدام کنید که رایج‌ترین روش‌های آن جاب آفر و اسکیل ورکر به شمار می‌آید.

درخواست مشاوره

از مشاوره تا اقامت کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا

طبیعتا مدارک لازم برای اخذ اقامت کانادا با توجه به روشی که انتخاب می‌کنید، متفاوت است؛ اما برخی از مدارک میان روش‌های مختلف مشترک بوده که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته می‌شود:

گواهی عدم سوء پیشینه
اصل و کپی مدارک شناسایی نظیر: شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت (برای آقایان)
مدارک تحصیلی
اصل و کپی پاسپورت
نامه تمکن مالی
مدرک معتبر زبان انگلیسی یا فرانسوی
گواهی پزشکی

 

مدارک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا

داشتن مدرک زبان یکی از شروط مهمی است که در اکثر روش‌های مهاجرتی به کانادا، برخورداری از آن ضرورت دارد. دو زبان انگلیسی و فرانسوی به عنوان زبان‌های رایج در کشور کانادا به شمار می‌آیند که افرادی متقاضی مهاجرت می‌توانند با تسلط بر روی یکی از این دو زبان تاییدیه زبان کانادا را بدست بیاورند.

حداقل نمره در نظر گرفته شده برای مهاجرت به کانادا شامل موارد زیر می‌شود:

آزمون تافل550 تا 580
آزمون آیلتس6 تا 7
نمره آیلتس مقطع کارشناسی6.5 به بالا
نمره آیلتس مقطع ارشد7 به بالا
نمره آیلتس مقطع دکترا7.5 به بالا

 

هزینه مهاجرت به کانادا

طبیعتا روند مهاجرت هزینه‌های اصلی و جانبی متعددی را به همراه دارد و شما باید برای اخذ اقامت کشور مورد نظر خود از هزینه‌های آن اطلاع داشته باشید. به طور کلی هزینه‌های عمومی که باید در مراحل مهاجرت به کاناد بپردازید شامل موارد زیر می‌شود:

تمکن مالی کانادا نیز بر مبنای گردش حساب 3 تا 4 ماه اخیر متقاضی بوده و مبلغ آن 13000 هزار دلار کانادا برای هر نفر است.

هزینه مهاجرت به کانادا

هزینه زندگی در کانادا

کشور کانادا به عنوان یکی از کشورهای مرفه جهان شناخته می‌شود و طبیعتا هزینه زندگی در این کشور قدری از سطح متوسط اروپا بیش‌تر است؛ اما این هزینه نسبت به اقامت در کشورهای غربی ارزان‌تر محسوب می‌شود.

به طور کلی می‌توان اصلی‌ترین هزینه‌های مربوط به زندگی در کانادا را موارد زیر در نظر گرفت:

اجاره آپارتمان یک خوابهبین 1000 تا 1400 دلار کانادا
اجاره آپارتمان سه خوابهبین 1800 تا 2200 دلار کانادا
هزینه مواد غذایی برای هر نفر در ماهبین 180 تا 200 دلار کانادا
هزینه برق، آب، گرمایش167 دلار کانادا
هزینه سالانه تحصیل در کانادابین 20 تا 30 هزار دلار کانادا

 

آمار مهاجرت ایرانیان به کانادا

یکی از مراحل مهاجرت به کانادا که باید به آن توجه داشته باشید بررسی آمارهای مربوط به پذیرش مهاجران در این کشور است. کشور کانادا در سطح جهان به عنوان یکی از کشورهای مهاجرپذیر شناخته می‌شود که این موضوع برای افراد متقاضی مهاجرت مزیتی مهم به شمار می‌آید.

مطابق برنامه‌های اعلام شده، کشور کانادا قصد دارد تا سال 2025 برای جذب حدد 1 میلیون و 500 هزار مهاجرت از سرتاسر جهان اقدام کند. با توجه به این آمار شانس جذب متقاضیان برای اخذ اقامت کانادا افزایش می‌یابد.

بر اساس آمار تا سال 2021 تعداد 400 هزار ایرانی در کشور کانادا زندگی می‌کنند که این آمار روز به روز در حال افزایش بوده و با توجه به افزایش پذیرش مهاجران به کانادا، انتظار می‌رود نرخ مهاجرت ایرانیان به این کشور نیز افزایش یابد.

شرایط مهاجرت آسان به کانادا

برای مهاجرت به کانادا مسیرها و روش‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که هر کدام برای دسته خاصی از افراد مناسب هستند. در این میان انتخاب روش مهاجرتی صحیح، متناسب با شرایط متقاضی و هم‌چنین طی کردن اصولی مراحل مهاجرت به کانادا موضوعی است که اهمیت بسیار بالایی دارد.

شرایط مهاجرت به کانادا

اگر شما نیز می‌خواهید با مهاجرت به کانادا زندگی مرفه و سرشار از آسایش را تجربه کنید، باید از همراهی افراد متخصص در حوزه مهاجرت بهره ببرید. کارشناسان مجموعه فیدان در مسیر اخذ اقامت کانادا شما را همراهی کرده و بهترین مسیر مهاجرتی را برایتان در نظر می‌گیرند. برای کسب اطلاعات بیش‌تر و دریافت مشاوره می‌توانید همین حالا با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

درخواست مشاوره

از مشاوره تا اقامت کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سوالات متداول

اولین مرحله برای مهاجرت به کانادا چیست؟

در قدم اول، باید پیش از هر چیز بر مبنای شرایط سنی، تحصیلی و شغلی، روش مناسب را برای مهاجرت به کانادا انتخاب کنید. از جمله روش‌های مختلف برای اخذ اقامت کانادا می‌توان به: مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، اکسپرس اینتری، اسکیل ورکر و استارتاپ اشاره کرد.

چرا کانادا مقصدی مناسب برای مهاجرت محسوب می‌شود؟

بنا به دلایل متعددی می‌توان کانادا را مقصودی عالی برای مهاجرت به شمار آورد که از جمله آن‌ها می‌توان به: ثبات اقتصادی، آب و هوای مناسب، تنوع فرهنگی، موقعیت‌های شغلی مناسب و برنامه‌های مهاجرتی متنوع اشاره کرد.

چگونه می‌توان مسیری مناسب را برای مهاجرت به کانادا انتخاب کرد؟

برای انتخاب بهترین مسیر مهاجرتی به کانادا باید با افراد متخصص در حوزه مهاجرت مشورت نمایید. کارشناسان حوزه مهاجرت بر مبنای شرایط شما بهترین برنامه مهاجرتی را در نظر می‌گیرند تا بتوانید در کم‌ترین زمان اقامت کانادا را بدست بیاورید.