مهاجرت با زبان فرانسه به کانادا

مهاجرت با زبان فرانسه به کانادا، روش مهاجرتی محبوبی است که بین افراد فرانسوی، محبوبیت زیادی دارد. این روش مهاجرتی به دلیل هزینه پایین‌تر و مزایای آن  طرفداران زیادی در سرتاسر جهان جذب می‌کند؛ بنابراین بهتر است قبل از مهاجرت به کانادا با مزایای مهاجرت با زبان فرانسه آشنا شوید تا اگر مسلط به زبان فرانسه هستید برای این کشور درخواست ارسال کنید.

 کدام استان‌ها در کانادا به زبان فرانسه صحبت می‌کنند؟

در کشور کانادا اغلب افراد به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، و تنها تعداد اندکی فرانسوی زبان هستند. اکثر فرانسوی زبان‌ها در استان‌های کبک، مانیتوبا، نیوبرانزویک، انتاریو، بریتیش کلمبیا زندگی می‌کنند.

استان کبک کانادا:

در این استان بیش از 85 درصد مردم آن به زبان فرانسه صحبت می‌کنند. این استان کم‌ترین نرخ بیکاری در کشور کانادا دارد و از مهم‌ترین شهرهای آن، مونترال و شهر کبک است.

استان کبک کانادا - مهاجرت با زبان فرانسه به کانادا

استان نیوبرانزویک:

این استان یکی از کوچک‎‎‌ترین استان‌ها در کشور است. نرخ بیکاری در این استان در وضعیت مطلوبی قرار دارد. یک سوم جمعیت این استان به زبان فرانسه صحبت می‌کنند.

استان نیوبرانزویک- مهاجرت با زبان فرانسه به کانادا

استان انتاریو :

پایتخت این استان شهر اتاوا است و بیش‌ترین جمعیت فرانسوی زبان در این شهر زندگی می‌کنند.

استان انتاریو- مهاجرت با زبان فرانسه به کانادا

استان بریتیش کلمبیا:

نزدیک به 60000 هزار نفر از مردم این استان زبان فرانسوی را زبان مادری خود می‌دانند. همچنین در این استان از مهاجرین فرانسوی زبان استقبال زیادی می‌شود.

آکادمی مهاجرتی فیدان

استان بریتیش کلمبیا- مهاجرت با زبان فرانسه به کانادا

دانشگاه‌های فرانسوی زبان در کانادا :

برای مهاجرت به کانادا به زبان فرانسوی نیازی به نگرانی از بابت دانشگاه نداشته باشید زیرا در کانادا دانشگاه‌های زیادی در استان‌های مختلف وجود دارد که در آن رشته‌های مختلف به زبان فرانسه تدریس می‌شود. تسلط داشتن به زبان فرانسه یک مزیت مهم برای افرادی است، که می خواهند در دانشگاه‌هایی با کیفیت بالا مشغول به تحصیل شوند.

همچنین بخوانید :  خدمات کانادا به تازه واردین

دانشگاه سنت آن در استان نوا اسکوشیا:

این دانشگاه تنها دانشگاه فرانسوی زبان در استان نوا اسکوشیا است. دانشجویان برای ثبت نام در رشته‌های مختلف این دانشگاه باید آزمون زبان فرانسه را بدهند.

دانشگاه سنت ان کانادا- مهاجرت با زبان فرانسه به کانادا

موسسه فناوری دانشگاه آنتاریو:

این دانشگاه در سال 2002 ساخته شد. دانشگاه فناوری در شهر اشاوا قرار دارد، که در این دانشگاه 90 برنامه آموزشی برای دانشجویان با رشته‌های مختلف ارائه می‌شود.

موسسه فناوری انتاریو- مهاجرت با زبان فرانسه به کانادا

دانشگاه زبان مونترال در استان کبک:

این دانشگاه زبان در  سال 1969 در مرکز مونترال تاسیس شد. در این دانشگاه حدود 300 رشته تدریس می‌شود.

دانشگاه زبان مونترال- مهاجرت با زبان فرانسه به کانادا

دانشگاه سینت بونفیس در استان مانیتوبا:

این دانشگاه فرانسوی زبان در سال 1818  توسط اسقف نوبرت تاسیس شد. سالانه حدود 300 دانشجو در دانشگاه سینت بونفیس ثبت نام می‌کنند.

دانشگاه سینت بونفیس کانادا- مهاجرت با زبان فرانسه به کانادا

دانشگاه لاوال در کانادا:

این دانشگاه فرانسوی زبان در استان کبک قرار دارد. دانشگاه لاوال در سال 1852 تاسیس شد و از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های فرانسوی  زبان در کشور کانادا است و یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای مهاجرت به کانادا به زبان فرانسوی به شمار می‌رود.

دانشگاه لاوال در کانادا- مهاجرت با زبان فرانسه به کانادا

دانشگاه شربروک در استان کبک:

این دانشگاه دولتی در سال 1954 ساخته شد. این موسسه آموزشی رتبه 25 در کشور کانادا را دارد؛ همچنین برای پذیرش این دانشگاه حتما باید به زبان فرانسه تسلط داشته باشید.

دانشگاه شربروک کانادا - مهاجرت با زبان فرانسه به کانادا

برنامه‌های مهاجرت برای فرانسوی زبان‌ها

برای مهاجرت به کشور کانادا روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از بهترین روش‌های مهاجرت، برنامه‌های استانی است که شرایط خوبی برای مهاجران فراهم می‌کنند.

برنامه استانی کبک: این برنامه به جذب افراد ماهر می‌پردازد. هرچه داوطلبان امتیاز بالاتری دریافت کنند، شانس آن‌ها برای مهاجرت به کبک بیش‌تر می‌شود. افرادی که مسلط به زبان فرانسوی هستند، امتیاز بالاتری نسبت به انگلیس زبان‌ها خواهند داشت.

همچنین بخوانید :  واکسن های مورد تایید کانادا

برنامه استانی انتاریو: برای شرکت در این برنامه باید افراد به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی تسلط داشته باشند. داوطلبان باید در اکسپرس اینتری برای خود پروفایل درست کنند و بعد از کسب امتیاز لازم بتوانند به کانادا مهاجرت کنند.

برنامه استانی نیوبرانزویک : این برنامه به عنوان برنامه ابتکار استراتژیک شناخته شده است . برنامه استانی نیوبرانزویک مخصوص افرادی بوده که دارای تحصیلات و مهارت بالایی هستند و می‌توانند بر اقتصاد کانادا تاثیر بگذارند.

متقاضی باید چه قدر به زبان فرانسه تسلط داشته باشد؟

داوطلب باید قادر به خواندن، نوشتن و صحبت کردن به صورت روان به زبان فرانسه بوده و سطح 7 زبان یا بالاتر را داشته باشد. متقاضی باید قبل از ارسال درخواست در آزمون زبان فرانسه شرکت کرده و نمره قبولی را دریافت کند. البته از زمان شرکت در آزمون تا موقع درخواست برای مهاجرت نباید بیش از 2 سال رد شده باشد.

سیستم اکسپرس اینتری

این سیستم در سال 2015 به وجود آمد که سه برنامه برای  مهاجرت به کانادا به زبان فرانسوی را تحت پوشش قرار می‌دهد. این سیستم ظرف 6 ماه درخواست‌ها را پیگیری می‌کند و بهترین نیروی‌های کار را برمی‌گزینند. که این برنامه ها به شرح زیر می باشد:

برنامه کارگران ماهر فدارال: درصورتی که قصد دارید ویزای نیروی کار فدرال را دریافت کنید باید حداقل 67 امتیاز در زمینه‌های تحصیلات، تجربه شغلی، سن، مهارت زبان و…. داشته باشید.

برنامه تجارت ماهر فدرال: متقاضی برای درخواست در این برنامه باید حداقل 67 امتیاز کسب کند و  داوطلب حداقل 2 سال سابقه کاری به صورت تمام وقت و یک پیشنهاد شغلی از یک شرکت معتبر داشته باشد.

کلاس تجربه کاری کانادا: از سریع‌ترین روش اخذ اقامت، کلاس تجربه کاری کانادایی است. در این برنامه فقط افرادی که دارای تجربه کاری بالایی هستند می‌توانند شرکت کنند.

همچنین بخوانید :  همه چیز درباره‌ی ریجکتی ویزا

مزایا دو زبانه (انگلیسی وفرانسوی) بودن متقاضیان

درصورتی که به هر دو زبان تسلط داشته باشید، فرصت‌های شغلی شما افزایش پیدا می‌کند. در کشور کانادا شغل‌های زیادی وجود دارد که نیازمند تسلط به زبان انگلیسی و فرانسوی هستند. این مزایا شامل:

استخدام در شرکت‌های چندملیتی:

این شرکت‌ها به دنبال افرادی هستند که به بیش از یک زبان تسلط داشته باشند و چنین افرادی را در اولویت برای استخدام می‌گذارند که یکی از مزایای مهاجرت به کانادا به زبان فرانسوی  است.

دریافت پاداش:

در کشور کانادا افرادی که به بیش از یک زبان تسلط دارند مبلغی حدود 800 دلار به عنوان پاداش از دولت کانادا دریافت می‌کنند.

شانس بالا در استخدام شغل مدنظر:

درصورتی که شما مدرک کانادایی داشته باشید و همچنین به دو زبان بتوانید صحبت کنید، در رشته‌های علوم، آموزش، مهندسی و ارتباطات شانس استخدام بالاتری نسبت به دیگر افراد دارید.

مهاجرت به کانادا با زبان فرانسه بهتر است یا زبان انگلیسی؟

اگرچه که زبان انگلیسی در کانادا رایج‌تر است اما یادگیری زبان فرانسه مزیت‌های زیادی از جمله:تحصیل در دانشگاه‌های بهتر، فرصت شغلی بیشتر، پاداش کارفرما و… دارد. درصورتی که به دو زبان تسلط داشته باشید می‌توانید در شرکت‌های چند ملیتی استخدام شوید؛ بنابراین در صورتی‌که قصد مهاجرت به زبان فرانسه دارید، حتما از طریق یکی از برنامه‌ها برای مهاجرت به کانادا به زبان فرانسوی درخواست دهید.

سوالات متدوال

1- برای مهاجرت به کانادا باید در چه مقدار به زبان فرانسه تسلط داشته باشید؟

برای مهاجرت به کانادا به سطح‌های از جمله:TEF ، TCF-QUEBEC ،DELF، DALFنیاز دارید.

2- کدام استان کانادا جمعیت فرانسوی زبان‌ها بیشتر است؟

در استان کبک اغلب مردم به زبان فرانسه صحبت می‌کنند.

3- آیا بدون داشتن مدرک زبان می‌توان به کانادا مهاجرت کرد؟

بله اما گرفتن ویزا بسیار سخت است و فرد باید تمکن مالی زیادی داشته باشد.

4 -آیا از طریق برنامه اکسپرس انتری می‌شود از همان ابتدا اقامت دائم دریافت کرد؟

بله با استفاده از روش‌های سیستم اکسپرس انتری می‌توانید مستقیما اقامت دائم دریافت کنید.

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا