ویزای کاری کانادا

کانادا به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در حوزه مهاجرت شناخته می‌شود. این کشور به دلیل سیاست‌های مهاجرتی پیشینه قوی و قدرتمند، اقتصاد پویا، محیط زیست پاک و کیفیت زندگی بالا، جذابیت بالایی برای مهاجران کاری دارد. یکی از مزایای مهاجرت کاری به کانادا، فرصت‌های شغلی وسیعی است که به مهاجران ارائه می‌دهد، اما بسیار مهم است که بدانیم چگونه به شغل مورد نیاز دست یابیم؟این کشور با داشتن بازار کار پویا و رونق، به دنبال جذب نیروی کار ماهر و نیمه ماهر از سراسر جهان است. برخی از صنایع کلیدی کانادا شامل تکنولوژی اطلاعات، حمل و نقل، مهندسی، بهداشت و درمان، ساخت و ساز و خدمات مالی هستند. این صنایع فرصت‌های شغلی فراوان و پردرآمد را برای مهاجران فراهم می‌کنند.

برنامه‌های مهاجرت کاری به کانادا

 پیش از این برنامه‌های مهاجرت دائمی به کانادا را ببرسی کردیم، اگر تصمیم شما برای مهاجرت کاری به کانادا قطعی است و شرایط مورد نیاز دولت کشور مقصد را دارید، بهتر است مراحل را با انتخاب روش مهاجرت شروع کنید، چرا که کانادا به دلیل کمبود نیروی کار برنامه‌های مختلفی برای مهاجرت کاری افراد متخصص به این کشور ارائه می‌دهد. 7 شیوه مهاجرت کاری به این کشور وجود دارد:

برنامه مهاجرتیتوضیحات

ویزای کار بعد از تحصیل (PGWP)

 

دانشجویانی که در یکی از مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری در کانادا فارغ التحصیل شده باشند، پس از اتمام تحصیل تا ۶ ماه فرصت دارند برای خودشان شغلی پیدا و ویزای کار بعد از تحصیل دریافت کنند. مدت زمان این ویزا حداکثر ۳ سال است و سابقه کاری این مدت به رزومه فرد اضافه می‌شود. این افراد سپس می‌توانند از طریق برنامه تجربه کار کانادایی یا روش‌های دیگر برای اخذ اقامت دائم اقدام کنند.

 

ویزای خود اشتغالی

 

کانادا به افرادی که ۲ سال به‌صورت حرفه‌ای در حوزه‌های هنری یا ورزشی فعالیت و حداقل ۳۵ نمره در سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری دریافت کرده باشند، ویزای خود اشتغالی اعطا می‌کند. دریافت این ویزا دشوار است و به تمکن مالی نیز نیاز دارد، ورزشکاران حرفه‌ای در سطح جهانی می‌توانند برای دریافت ویزا از این طریق اقدام کنند. تخصص‌های مورد نیاز در دسته ورزشی داور، مربی، مربی برنامه ورزشی و ورزشکار و در دسته هنری طراح، نویسنده، نقاش، نوازنده و عکاس هستند.

 

ویزای انتقال درون شرکتی یا ICT

 

این ویزای موقت برای مدیرانی طراحی شده است که در کشور خودشان شرکتی دارند و حالا بدون توجه به سن، مدرک تحصیلی و زبان می‌توانند کسب‌وکارشان را به کانادا انتقال دهند و برای خانواده‌شان ویزای همراه بگیرند. این افراد تحت رعایت شرایطی می‌توانند اقامت دائم نیز دریافت کنند.

جاب آفر

 

بسیاری از شما می‌توانید از طریق پیشنهادات شغلی کارفرمایان مورد تایید کانادایی مخصوصا در استان‌هایی مانند تورنتو، به این کشور مهاجرت کنید. البته پیدا کردن جاب آفر خوب و تایید شما از سمت کارفرما اصلا اسان نیست و بسیار مهم است که چگونه به مشاغل مورد نیاز دست پیدا کنیم، اما با رعایت شرایطی این پروسه برای شما آسان‌تر خواهد شد. همچنین اگر دعوت‌نامه کاریتان را در سیستم اکسپرس اینتری قرار دهید، امتیاز شما برلی مهاجرت به کانادا افزایش پیدا خواهد کرد.

 

اسکیل ورکر

 

این‌ برنامه بخشی از برنامه فدرال است. افراد متخصص یا نیروهای کار ساده اگر حوزه کاریشان در یکی از دسته‌بندی‌های مشاغل مورد نیاز TEER 0 یا TEER 1 یا TEER 2 و یا TEER 3 لیست ناک کانادا باشد، با داشتن حداقل ۱ سال سابقه کاری و داشتن مدرک زبان انگلیسی می‌توانند از طریق برنامه اکسپرس اینتری اقدام به دریافت اقامت موقت و سپس دائم کانادا کنند.

 

اسکیل ترید

 

این برنامه نیز جزوی از برنامه مهاجرتی فدرال است و در سیستم اکسپرس اینتری قرار‌ می‌گیرد. نیروی‌های متخصص فنی و حرفه‌ای که مهارتشان در دسته‌های TEER 2 یا TEER 3 قرار دارد می‌توانند در سیستم امتیاز بندی اکسپرس شرکت نمایند . شرکت‌کنندگان در این ویزای موقت حتما باید مدرک زبان داشته باشند.

 

ویزای کار استانی PNP

 

استان‌های کانادا هرسال با توجه به نیازهای خود در زمینه کار و سرمایه‌گذاری نیرو جذب می‌کنند. در برنامه‌های استانی می‌توانید از طریق جاب افر، امتیاز بندی و اسکپرس اینتری اقدام کنید. استان‌های ساسکاچوان، نیوبرانزویک و بریتیش کلمبیا در ارائه این ویزا پیشرو هستند.

 

 

درخواست مشاوره

از مشاوره تا اقامت کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

کار بعد از تحصیل کانادا و ویزای آن (PGWP)  

مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) به شما امکان می‌دهد پس از تکمیل گواهی ، دیپلم یا برنامه درجه که حداقل 8 ماه طول داشته باشد، در کانادا بمانید و تمام وقت کار کنید. شما نیازی به پیشنهاد شغلی برای درخواست ندارید و می‌توانید در هر نوع شغلی در هر جای کانادا کار کنید. برخی از مشاغل همچنین نیاز به معاینه پزشکی دارند، مانند مواردی که شامل کار با کودکان یا در محیط‌های مراقبت‌های بهداشتی است. شما مجاز به کار در مشاغل در معرض خطر بهره برداری نیستید.

دلایل درخواست PGWP

PGWP یک روش عملی برای پیشبرد اهداف شغلی شما و به دست آوردن تجربه کاری کانادایی پس از اتمام تحصیلات شما است. برای برخی از دانشجویانی که علاقه مند به درخواست اقامت دائم کانادا هستند، این یک فرصت عالی را به عنوان راهی برای آماده سازی شما برای برخی از برنامه‌های اقامت دائمی فراهم می کند.
PGWP فقط یک بار در طول عمر شما قابل استفاده است. اگر مطمئن نیستید که پس از تحصیل به کانادا بمانید یا به کانادا بازگردید، ممکن است در صورت تغییر برنامه‌های خود، درخواست PGWP را در نظر بگیرید، زیرا پس از 180 روز فرصت درخواست خود را از دست خواهید داد. یا ممکن است از یک مشاور بین المللی دانشجویی مشاوره بخواهید. همچنین شما نیازی به زندگی در کانادا یا همیشه کار کردن ندارید تا مجوز کار را معتبر نگه دارید.
الزامات واجد شرایط بودن
برای واجد شرایط بودن برای PGWP، به طور کلی، شما باید تمام الزامات زیر را برآورده کنید:

نحوه درخواست PGWP

برنامه‌ها و فرآیندهای مختلفی برای درخواست PGWP از داخل یا خارج از کانادا وجود دارد. شما باید از نظر جسمی در کانادا باشید تا یک برنامه در کانادا را ارسال کنید، حتی اگر بصورت آنلاین اقدام کنید. اگر قبل یا بعد از درخواست PGWP سفر می‌کنید، باید مطمئن شوید که TRV(Temporary Resident Visas) یا ETA (Electronic Travel Authorization) معتبر برای سفر به کانادا دارید.

شما می‌توانید یکی از موارد زیر را انجام دهید:

مهاجرت خوداشتغالی

برنامه افراد خوداشتغال به افراد این امکان را می دهد که به طور دائم به عنوان یک فرد خوداشتغال به کانادا مهاجرت کنند.
اگر به این برنامه علاقه دارید، باید:
دارای تجربه مرتبط در فعالیت‌های فرهنگی یا دو و میدانی و مایل باشند و بتوانند سهم قابل توجهی در زندگی فرهنگی یا ورزشی کانادا داشته باشند.

برای مهاجرت به صورت خوداشتغالی باید:

شما و اعضای خانواده‌تان باید معاینه پزشکی داشته باشید و گواهی‌های پلیس را دریافت کنید. شما همچنین باید نشان دهید که پس از رسیدن به کانادا، پول کافی برای حمایت از خود و خانواده خود دارید.
همچنین می توانید درخواست آنلاین خود را مستقیماً به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ارسال کنید و فرم درخواست را به صورت الکترونیکی پر کنید.

 

درخواست مشاوره

از مشاوره تا اقامت کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق ICT چگونه است؟

برنامه بین المللی تحرک کانادا مقرراتی را برای امکان پذیرش اتباع خارجی با مهارت بالا به طور موقت در کانادا به عنوان انتقال دهنده‌های داخل شرکت ارائه می‌دهد. اگر یک فرد خارجی یک کارمند یک شرکت چند ملیتی در مکانی خارج از کانادا باشد، ممکن است واجد شرایط دریافت مجوز کار معاف از LMIA برای انتقال به یکی از مکان‌های شرکت در کانادا باشد. قانون انتقال دهنده داخل شرکت برای همه کشورها اعمال می‌شود. با تعداد کمی از استثنائات، کلیه اتباع خارجی که مایل به کار در کانادا هستند باید مجوز کار کانادا را به دست آورند. در بیش‌تر موارد، به منظور درخواست مجوز کار، یک ملیت خارجی باید از یک کارفرمای کانادایی ارزیابی تأثیر مثبت بازار کار (LMIA) صادر شود. جریان انتقال شرکت از برنامه بین المللی تحرک، اتباع خارجی را قادر می‌سازد تا بدون LMIA مجوز کار را بدست آورند. به منظور واجد شرایط بودن برای یک معیار LMIA به عنوان یک انتقال دهنده داخل شرکت، هم کارمند و هم شرکت باید چندین الزام را برآورده کنند.


الزامات عمومی برای کارمند

باید در یک شرکت بین المللی که به دنبال ورود به کانادا برای کار در شرکت اصلی، شرکت‌های فرعی، شعبه یا وابسته شرکت اصلی است، استخدام شود.

شرکت در کانادا باید یک رابطه واجد شرایط داشته باشد.

کارمند باید در یک موقعیت در سطح اجرایی، سطح مدیریتی ارشد یا در موقعیتی که نیاز به دانش تخصصی دارد، در کانادا کار کند.

باید حداقل 1 سال (تمام وقت) در 3 سال گذشته در این شرکت استخدام شده باشد.

ظرفیت اجرایی

برای رسیدن به تعریف ظرفیت اجرایی، یک موقعیت باید برخی یا تمام معیارهای زیر را رعایت کند:

مدیریت سازمان یا یک مؤلفه اصلی یا عملکرد سازمان را هدایت می‌کند.

اهداف و سیاست‌های سازمان، مؤلفه یا عملکرد را تعیین می‌کند.

در تصمیم گیری اختیاری، عرض جغرافیایی گسترده را انجام می دهد.

فقط نظارت عمومی یا جهت را از مدیران سطح بالاتر، هیئت مدیره یا سهامداران سازمان دریافت می‌کند.

ظرفیت مدیریتی

برای رسیدن به تعریف ظرفیت مدیریتی، یک موقعیت باید برخی یا تمام معیارهای زیر را رعایت کند:

مدیریت سازمان، یا یک بخش، زیر مجموعه، عملکرد یا مؤلفه سازمان.

نظارت و کنترل کار سایر کارمندان نظارتی، حرفه‌ای یا مدیریتی را کنترل می‌کند، یا عملکرد اساسی در سازمان یا یک بخش یا زیر مجموعه شرکت را مدیریت می‌کند.

صلاحیت استخدام و آتش سوزی را دارد یا اقدامات دیگر پرسنلی (مانند ارتقاء و عزل) را توصیه می‌کند. اگر هیچ کارمند دیگری به طور مستقیم تحت نظارت قرار نگیرد، در سطح ارشد در سلسله مراتب سازمان یا با توجه به عملکرد مدیریت شده عمل می‌کند.

در مورد فعالیت‌های روزانه یا عملکردی که کارمند انجام می‌دهد، این ویفه را برعهده دارد.

دانش تخصصی

برای تحقق تعریف دانش تخصصی، یک موقعیت باید هم به دانش اختصاصی و هم تخصص پیشرفته نیاز داشته باشد. که شامل موارد زیر است:

دانش اختصاصی: "تخصص خاص شرکت مربوط به محصول یا خدمات یک شرکت. این بدان معناست که این شرکت مشخصات خود را فاش نکرده است که به شرکت‌های دیگر اجازه می‌دهد محصول یا خدمات را کپی کنند. "

تخصص پیشرفته: "دانش تخصصی به دست آمده به صورت پیشرفته (یعنی هرچه تجربه بیش‌تر باشد، دانش در واقع" تخصصی "است) و تجربه اخیر (یعنی در 5 سال گذشته) تجربه با شرکت و گذرانده شده توسط فرد برای مشارکت قابل توجهی در بهره وری کارفرما. "

الزامات عمومی برای شرکت چند ملیتی

• شرکت در خارج از کانادا و شرکت در داخل کانادا باید یکی از روابط زیر را داشته باشد: اصلی، شرکت‌های فرعی، شعبه یا وابسته.
• این دو شرکت باید تجارت کنند. این بدان معناست که آن‌ها به طور مرتب و مداوم درگیر ارائه کالاها و خدمات هستند. صرف حضور یک مکان در کانادا برای برآورده کردن این نیاز کافی نخواهد بود.
اگر متقاضی معیارهای فوق را رعایت کند، آنگاه واجد شرایط ارسال درخواست مجوز کار برای مجوز کار معافیت LMIA هست.

 

درخواست مشاوره

از مشاوره تا اقامت کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

نامه پیشنهاد شغلی کانادا (job offer letter) چیست؟

نامه پیشنهاد شغلی سندی است که کارفرمای کانادایی (به عنوان کارگر موقت) به شما می‌دهد و جزئیات کار شما را توضیح می‌دهد. به طور کلی، نامه پیشنهاد شغلی (نامه استخدام) جزئیات کمتری نسبت به قرارداد دارد.

نامه حاوی اطلاعاتی در مورد:

"پیشنهاد استخدام" با "نامه پیشنهاد کار" یکسان نیست. اگر کارفرمای شما برای استخدام شما برای کار به LMIA نیاز ندارد، باید پیشنهاد استخدام را در پورتال کارفرما ارسال کند. پس از ارسال، پورتال یک پیشنهاد شماره استخدامی را ایجاد می کند که هنگام درخواست مجوز کار به آن نیاز دارید.
معافیت‌های انطباق کارفرما
برخی از کارفرمایان معاف از LMIA نیازی به ارائه پیشنهاد استخدامی ندارند و برای شما نیز شماره استخدامی ندارند.

 

درخواست مشاوره

از مشاوره تا اقامت کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

 

نحوه کار فرآیند مهاجرت با FSWP

کانادا از سیستم مدیریت برنامه اکسپرس اینتری برای سه برنامه کارگر ماهر از جمله FSWP استفاده می کند. اگر قبلاً در کانادا زندگی نکرده‌اید، FSWP بهترین گزینه اکسپرس انتری شما خواهد بود. ابتدا، باید ببینید که آیا تحت معیارهای FSWP واجد شرایط هستید یا خیر. سپس، یک درخواست اکسپرس اینتری ارسال می کنید. بر اساس عواملی مانند اسکیل ورکر کانادا (Federal Skilled Worker Program)

از سال 1967، برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP) اصلی ترین روشی بوده است که کانادا از استعدادها از سراسر جهان استقبال کرده است. FSWP اولین برنامه در جهان برای ارزیابی عینی نامزدهای مهاجرت بود. امروزه FSWP یکی از سه برنامه کارگران ماهر است که توسط سیستم اکسپرس اینتری کانادا مدیریت می شود. این صفحه جامع CanadaVisa آنچه را که باید در مورد FSWP بدانید را تشریح می کند.

مزایای FSWP

امروزه FSWP از طریق سیستم مدیریت اپلیکیشن اکسپرس انتری مدیریت می شود. اکسپرس انتری، کانادا قصد دارد تا سال 2024 از 110000 مهاجر استقبال کند. اکثر داوطلبان موفق اکسپرس انتری از طریق FSWP به کانادا مهاجرت می کنند. تحقیقات انجام شده توسط دولت کانادا نشان می دهد که مهاجران FSWP همچنان در کانادا مشاغل موفق ون، تحصیلات، مهارت های زبانی و تجربه کاری، امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) را دریافت خواهید کرد. معمولاً هر دو هفته یکبار، دولت کانادا قرعه کشی اکسپرس انتری برگزار می کند و از کاندیداهایی که بالاترین امتیاز CRS را دارند دعوت می کند تا برای اقامت دائم درخواست دهند. پس از ارسال درخواست تکمیل شده خود، می توانید انتظار داشته باشید که وضعیت اقامت دائم خود را ظرف شش ماه دریافت کنید و سپس به کانادا بروید.

در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه پیگیری مهاجرت به کانادا از طریق FSWP آورده شده است:

مرحله 1: بررسی کنید که آیا معیارهای واجد شرایط بودن FSWP را دارید یا خیر.
مرحله 2: درخواست اکسپرس اینتری خود را در وب سایت اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) ارسال کنید.
مرحله 3: ببینید آیا یک دعوت نامه برای درخواست برای اقامت دائم دریافت می کنید یا خیر. IRCC تقریبا هر دو هفته یک بار قرعه کشی اکسپرس اینتری را برگزار می کند.
مرحله 4: اگر یک دعوت نامه برای درخواست دریافت کردید، ادامه می دهید و درخواست اقامت دائم تکمیل شده خود را به IRCC ارسال می کنید. پس از اینکه IRCC بررسی درخواست شما را کامل کرد، می توانید به کانادا بروید.

معیارهای واجد شرایط بودن

در جهت واجد شرایط بودن برای درخواست تحت برنامه کارگران ماهر فدرال، نامزدهای بالقوه باید حداقل شرایط کار، توانایی زبان و تحصیلات را داشته باشند و حداقل 67 امتیاز را در جدول 100 امتیازی برنامه کسب کنند.
حداقل الزامات عبارتند از:

یک سال تجربه کار مستمر تمام وقت یا معادل با حقوق در 10 سال گذشته در یک شغل حرفه‌ای طبقه بندی شده در سطح مهارت 0، A یا B طبقه بندی ملی مشاغل (NOC)

توانایی زبان تایید شده معادل معیار زبان کانادایی (CLB) 7 در انگلیسی یا فرانسوی در تمامی توانایی‌ها (خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن)

گزارش اعتبار تحصیلی کانادا (گواهی، دیپلم، یا مدرک) یا گواهینامه خارجی و ارزیابی مدرک تحصیلی (ECA).

حداقل 67 امتیاز از 100 را در شبکه FSWP کسب کنید. گرید این برنامه، نامزدها را بر اساس عواملی که شامل سن، تحصیلات، تجربه کاری، شغل و توانایی زبان می‌شود، ارزیابی می‌کند.

معیارهای وجوه تسویه حساب (در صورت وجود) را رعایت کنید. کاندیداها ممکن است نیاز داشته باشند نشان دهند که مقدار مشخصی پس انداز برای حمایت مالی از خود در بدو ورود به کانادا دارند.

پس از واجد شرایط بودن، می‌توانید وارد عرصه اکسپرس اینتری شوید. درخواست‌های کاندیدا در حوزه اکسپرس انتری، که شامل مشاغل ماهر فدرال و نامزدهای تحت تجربه کانادا نیز می‌شود، بر اساس CRS رتبه بندی می‌شوند.

مشاغل ماهر فدرال (Federal Skilled Trades)

برنامه تجارت ماهر فدرال (FST) یکی از سه برنامه مهاجرت فدرال است که توسط سیستم اکسپرس انتری مدیریت می‌شود. مانند تمام برنامه‌های اکسپرس اینتری، FST از سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) برای رتبه‌بندی داوطلبان علاقه‌مند در برابر یکدیگر استفاده می‌کند و فقط رقابت‌پذیرترین نامزدها را برای درخواست اقامت دائم کانادا دعوت می‌کند.
هر سال، بیش از نیمی از مهاجران به کانادا، کارگران ماهر هستند که از طریق برنامه‌های اقتصادی، از جمله برنامه تجارت ماهر فدرال، مورد استقبال قرار می‌گیرند. برای بازرگانان واجد شرایط، برنامه FST می‌تواند یک گزینه سریع برای اخذ اقامت دائم کانادا و به همراه آن، حق زندگی و کار دائمی در کانادا باشد.

الزامات برنامه FST

به منظور واجد شرایط بودن برای FST، یک نامزد باید حداقل دو سال سابقه کار تمام وقت در یک شغل حرفه‌ای (یا معادل با آن به صورت پاره وقت) داشته باشد. این تجربه باید در 5 سال گذشته به دست آمده باشد و تنها تجربه کاری را که پس از اعطای گواهینامه به یک فرد برای انجام تجارت در کشور محل اقامت خود به دست آورده است، در نظر می‌گیرد.
هنگام ارسال درخواست اکسپرس اینتری، یک نامزد FST باید اطلاعاتی را از چندین سند ارائه دهد:

نتایج آزمون مهارت زبان
همه داوطلبان تحت برنامه‌های اکسپرس اینتری باید نتایج یک آزمون زبان تایید شده را که در دو سال گذشته برگزار شده است ارائه دهند.

مدارک شناسایی
داوطلبان ملزم به ارائه اطلاعات از مدارک شناسایی خواهند بود. در حالت ایده آل، یک نامزد و همه اعضای خانواده همراه باید دارای گذرنامه معتبر برای سفر باشند.

اگرچه مدارک آموزشی برای FST مورد نیاز نیست، متقاضی باید مدارک خاصی را برای دریافت امتیاز برای تحصیل داشته باشد:

ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA)
جهت دریافت امتیاز برای تحصیل، یک داوطلب FST باید یک گزارش معتبر ECA ارائه دهد که ارزش آموزش خارجی را بر اساس استانداردهای کانادا تایید کند. پنج سازمان در کانادا مجاز به صدور گزارش ECA هستند. این مورد برای مدارک تحصیلی که از یک موسسه آموزشی کانادایی به دست آمده است لازم نیست.

واجد شرایط بودن درخواست برای برنامه تجارت ماهر فدرال (Express Entry)
برنامه تجارت حرفه‌ای فدرال برای کارگران ماهری است که می خواهند بر اساس واجد شرایط بودن در یک تجارت حرفه‌ای، اقامت دائم کانادا را بدست آورند.
حداقل الزامات

برای واجد شرایط بودن، باید سطوح زبان مورد نیاز برای هر توانایی زبان را برآورده کنید

حداقل 2 سال سابقه کار تمام وقت (یا به همان میزان سابقه کار پاره وقت) در یک تجارت حرفه‌ای در 5 سال قبل از درخواست داشته باشید.
o تجربه کاری شما باید برای کار دارای حقوق باشد (دستمزدهای پرداخت شده یا کمیسیون دریافتی - کار داوطلبانه یا کارآموزی بدون حقوق حساب می شود)

الزامات شغلی مربوط به آن شغل حرفه‌ای را که در طبقه بندی ملی مشاغل ذکر شده است را برآورده می کند، به جز برای نیاز به گواهی صلاحیت

داشتن هر یک از موارد زیر
o پیشنهاد شغلی معتبر اشتغال تمام وقت برای مدت کل، یعنی حداقل 1 سال
o گواهی صلاحیت در آن شغل حرفه‌ای صادر شده توسط یک مقام استانی، منطقه‌ای یا فدرال کانادا

کانادا و ویزای کار استانی آن (PNP)

برنامه های نامزد استانی کانادا (PNPs) مسیری برای اقامت دائم کانادا برای افرادی که علاقه مند به مهاجرت به یک استان یا منطقه‌ای خاص در کانادا هستند ارائه می دهد. هر استان و قلمرو کانادا PNP مخصوص به خود را دارد که برای رفع نیازهای اقتصادی و جمعیتی خاص خود طراحی شده است. 
هر استان، به غیر از کبک و نوناووت، چندین جریان PNP را اداره می کند. این جریان ها توسط استان ها طراحی شده اند تا به اهداف مهاجرتی منحصر به فرد خود کمک کنند، بنابراین معیارهای واجد شرایط بودن و مراحل درخواست متفاوت است. با این حال، PNP ها یک گزینه محبوب هستند زیرا می توانند ساده ترین مسیر برای اقامت دائم کانادا باشند.
تمام تصمیمات مربوط به اقامت دائم کانادا باید در سطح ملی توسط دولت فدرال تایید شود، بنابراین استان های کانادا نمی توانند به تنهایی وضعیت اقامت دائم را تایید کنند. به همین دلیل است که برنامه های استانی برنامه های "نامزد" در نظر گرفته می شوند.
متقاضی موفق برای PNP توسط استان برای درخواست اقامت دائم به دولت فدرال معرفی می شود. این بدان معناست که مهاجرت به کانادا از طریق PNP همیشه مرحله اول در یک فرآیند دو قسمتی است. ابتدا یک مهاجر علاقه مند در سطح استان تایید می شود و سپس باید به سطح فدرال مراجعه کند.
هر یک از استان ها و مناطق کانادا، به غیر از نوناووت و کبک، برنامه نامزد استانی (PNP) منحصر به فرد خود را اجرا می کنند که برای رفع نیازهای اقتصادی و جمعیتی آن طراحی شده است. الزامات برنامه و روش های درخواست بین استان ها بسیار متفاوت است، بنابراین متقاضیان علاقه مند باید با هر یک از استان ها مشورت کنند تا واجد شرایط بودن خود را تعیین کنند.