مهاجرت به کانادا با مدرک ناخن کاری

دولت کانادا شرایط بسیار مناسبی برای برای مهاجرت به کانادا با مدرک ناخن کاری برای هنرمندان فراهم کرده است. فرصت‌های مهاجرت کاری به کانادا همراه با دوره‌های آموزشی است. تمام خدمات ترمیم، پدیکور، مانیکور و کاشت و طراحی در حیطه کاری این عنوان شغلی جای می‌گیرند. انجام کارهای مربوط به ناخن کاری در عصر جدید و در میان مردم دنیا به خصوص در سالن‌های آرایشی زنانه بسیار رواج پیدا کرده است. مردم کانادا نیز به این کار علاقه زیادی دارند. به همین دلیل متخصصان این حوزه به ابن کشور مهاجرت کاری می‌کنند.

شرایط مهاجرت ناخن کار به کانادا

شرایط مهاجرت ناخن کار به کانادا

برای اشتغال به شغل ناخن کاری در کانادا باید حداقل یک سال سابقه کاری داشته باشید. بعلاوه برای اقدام از طریق راه‌های مهاجرتی به کانادا لازم است که پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای خارجی داشته باشید. افراد لازم است که به انجمن الکترولیز استانی فدرال نیز بپیوندند. داشتن مجوز نیز که اصلی‌ترین شرط برای ناخن کاری در کانادا است. افراد فاقد دارای مدرک فاقد پایان تحصیلات دبیرستان نمی‌توانند به عنوان هنرمند حوزه ناخن به کانادا وارد شوند. مدرک زبان پزشکی نیز برای همه افراد الزامی است. برای برخی از افراد شرکت در دوره‌های آموزشی ناخن کاری کانادا اجباری محسوب می‌شود‌.

راه مهاجرتی به کانادا برای ناخنکاران

تمامی آرایشگران و افراد علاقمند می‌توانند با گذراندن دوره‌های آموزشی مورد نیاز، مدارک خود را برای دریافت ویزای کاری کانادا ارسال کنند. در دنیای امروز خانم‌ها اهمیت زیادی برای طرح و زیبایی ناخن‌های خود قائل هستند. کشور کانادا نیاز زیادی به مشاغل هنری دارد. شما می‌توانید از روش‌های استانی، کارآفرینی یا اکسپرس اینتری این کار را انجام دهید‌. معمولاً ویزای کاری کانادا ۲ سال اعتبار دارد.

مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا به عنوان ناخن کار

بدون شک شما هم مانند هر فرد دیگری که از طریق ویزای کاری یا ویزای تحصیلی به کانادا مهاجرت می‌کند نیاز به ارائه مدارک هویتی خود دارید. علاوه بر آن مدرک زبان نیست برای گذراندن دوره‌ها و ایجاد ارتباط لازم است. افراد متاهل باید مدارک ازدواج خودشان را نیز ارائه کنند. اگر مدارکی مربوط به سوابق کاری خود دارید می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی در پرونده شما داشته باشد.

همچنین بخوانید :  شرایط، روش ها و قوانین اخذ ویزای اسکیل ترید کانادا

مهاجرت ناخنکاران به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

برنامه اکسپرس اینتری یکی از محبوب‌ترین روش‌های متقاضیان مهاجرت کاری به کانادا محسوب می‌شود. در حقیقت افراد بر اساس مهارت‌ها و سوابق کاری و دیگر ویژگی‌هایشان امتیازبندی می‌شوند. در نهایت نیز بر اساس همان امتیازها افرادی برای ثبت درخواست مهاجرت دعوت خواهند شد. برای اکسپرس اینتری و می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند مشاغل فنی هنری فدرال کلاس‌های تجربه کانادایی و نیروی کار ماهر فدرال اقدام نمایید. هر اندازه که مهارت و سوابق کاری شما در کنار سطح زبان و سنتان متناسب‌تر باشد، امکان پذیرش شما نیز بالاتر است. منظور از دو برنامه دیگر اکسپرس اینتری عبارت است از:

. تجربه کانادایی

برای مهاجرت از طریق ناخنکاری در کانادا می‌توانید از برنامه‌های اصلی اکسپرس اینتری استفاده کنید. معمولا افراد ماهر پس از ورود اقامت دائمشان را نیز بگیرند. در این برنامه به یکسال سابقه کار در کانادا، مدرک زبان، گواهی ارزیابی تحصیلی و امتیاز در قرعه‌کشی نیاز دارید. از این طریق شما نیازی به جاب آفر ندارید و می‌توانید در هر استانی به جز کبک زندگی کنید.

. اسکیل ورکر کانادا

یکی از بهترین شیوه‌ها برای افراد متخصص مایل به مهاجرت، اسکیل ورکر کانادا است. سابقه کاری شما در حوزه ناخن کاری ۱۵ امتیاز مثبت خواهد داشت. امتیاز سطح زبان نیز ۲۸ است و شما باید به فارسی یا انگلیسی تا حدی تسلط داشته باشید. معمولا افراد بین ۱۸ تا ۳۵ سال امتیاز بهتری برای مهاجرت از طریق اسکیل ورکر کسب می‌کنند. همچنین اگر بتوانیم یک جاب آفر آرایشگاهی تمام وقت و با حقوق برای یک سال پیدا کنید، ۱۰ امتیاز دیگر نیز خواهید داشت.

مهاجرت استانی به کانادا برای ناخن‌کاران

برای شغل ناخن کاری در کانادا هر استان شرایط ویژه‌ای ارائه می‌کند. یعنی اگر قصد مهاجرت استانی به کانادا را دارید، علاوه بر شرایط عمومی به مقررات هر ایالت نیز توجه کنید. کانادا برای برطرف کردن نیازهای هر استان در حوزه نیروی انسانی این بسترها را فراهم کرده است. کسب امتیازات کافی در بخش‌های مختلف بسیار مهم است.

آکادمی مهاجرتی فیدان

مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی بعنوان ناخن کار

اگر سرمایه کافی برای راه‌اندازی یک سالن زیبایی دارید، قطعاً بهترین شیوه برای مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود. در واقع شما به عنوان فردی که قصد راه‌اندازی کسب و کاری با ویزای خود اشتغالی کانادا را دارد، شناخته می‌شوید. کارآفرینی و راه‌اندازی چنین کسب و کاری در کانادا بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار هزینه دارد.

همچنین بخوانید :  جاب آفر برنامه نویسی کانادا ،فرصت های شغلی، کاریابی و نکات مهم

درآمد ناخن کاری در کانادا

یکی از فاکتورهای اصلی همه افراد در هنگام مهاجرت، میزان درآمد احتمالیشان است. به طور متوسط درآمد ناخن کاری در کانادا سالانه ۳۲۰۰۰ کانادا است. برای کاشت ناخن در کانادا ساعتی ۱۶.۵۰ دلار کانادایی به شما دستمزد داده می‌شود. معمولا ناخن کاران تازه کار حدوداً ۲۹ هزار دلار‌کانادا درآمد کسب می‌کنند. اما درآمد افراد با تجربه ممکن است تا ۴۵ هزار دلار سالانه نیز باشد.

مزایای ناخن کاری در کانادا

بصورت کلی ناخن کاری در دنیای امروز یکی از مشاغل بسیار پرطرفدار در میان هنرمندان و عامه‌ مردم محسوب می‌شود. از طرفی شما روزانه با افراد زیادی سر و کار دارید که باعث آشنایی بیشتر شما با فرهنگ کانادایی می‌شود. ضمناً صحبت با افراد و مشتریان باعث تقویت زبان شما نیز می‌گردد. اینکه ناخن کاری بتواند کفاف زندگی شما را بدهد کاملاً به مهارت‌ها و تعداد مشتریانتان دارد. ظرفیت این شغل بسیار بالا است و شما می‌توانید تنوع و خلاقیت زیادی در آن به کار ببرید. ساعت کاری ناخنکاران کاملاً منعطف است و می‌توانید نظر مشتریان بهترین زمان را انتخاب نمایید.

معادل سازی مدرک ناخن کاری

برای مهاجرت بعنوان ناخن‌کار به کانادا باید مدرک خودتان را معادل سازی کنید. پس اولین گام پیش از هر اقدامی برای مهاجرت کاری به کانادا، آماده سازی مدرک است. انجام این کار زمانبر و نیازمند به ارائه مدارکی است. به صورت کلی ادارات هر مدرکی که معادل سازی نشود را قبول نمی‌کنند. مدارک در حوزه ناخن کاری کانادا با دوره‌های ECA ارزیابی می‌شوند. در صورت تعیین یعنی تاثیرات شما با مدارک کانادایی یکسان است.

مراحل معادل سازی مدرک ناخن کاری در کانادا

ناخن‌کارانی که قصد معادل سازی مدرک خودشان را دارند باید بر اساس مراحل زیر عمل کنند:

– انتخاب نهادهای معتبر

فراموش نکنید که سه نهاد معتبر و رسمی برای اعمال‌سازی مدارک وجود دارد. یعنی فقط این سه نهاد می‌توانند گزارش ECA صادر کنند، که عبارت‌اند از:

•سرویس مربوط به ارزیابی اعتبار بین المللی International Credential Assessment Service یا ICAS

•سرویس‌های آموزش تطبیقی Comparative Education Service یا CES

•خدمات مربوط به آموزش جهانی World Education Service یا WES

– شرایط مورد نیاز

هر کدام از این سه نهاد رسمی دارای شرایط و مدارک خاصی هستند. باید به وب سایت‌ها مراجعه کرده و اطلاعات لازم از شرایط مورد نیاز را کسب کنید.

همچنین بخوانید :  مهاجرت ثبت شرکت کانادا (Owner Operator) | بررسی کامل شرایط و قوانین

– دریافت مدرک

پس از انتخاب و ارسال مدارک برای نهاد، آن‌ها گزارشی برای شما ارسال می‌کنند. شاید در این مرحله از شما خواسته شود برای اعتبارسنجی، مدارک تکمیلی ارائه کنید. البته جای هیچ نگرانی وجود ندارد و در صورت نیاز به هر مدرک یا مراجعی به شما اطلاع می‌دهند. در نهایت شما می‌توانید از گزارش EAC در پروسه مهاجرت به عنوان ناخن کار به کانادا استفاده کنید.

دوره آموزش ناخن کاری در کانادا

معمولاً هنرمندانی که دقت و حوصله زیادی دارند، جذب مهارت کاشت ناخن می‌شوند. کشور کانادا نیز در همین زمینه دوره‌های مختلفی برای طرز استفاده لوازم مورد نیاز ترمیم، طراحی، کاشت، ژلیش و … برگزار می‌کند. علاقمندان نیز می‌توانند پس از گزندر این دوره‌ها به صورت خود اشتغالی در کانادا مشغول به کار شوند. برخی از ناخن کاران نیز با دریافت جااب آفر از سالن داران به این کشور مهاجرت می‌کنند. این افراد باید اطلاعات کافی در زمینه مراقبت از ناخن داشته باشند.

ناخن کاری در لیست ناک کانادا

برای مهاجرت از طریق سیستم اکسپرس نیاز است که آن شغل دارای کد اختصاصی در طبقه بندی مشاغل ملی کانادا یا همان NOC باشد. ناخن کاری در کانادا نیز اینگونه است و برای دریافت اقامت دائم باید کد آن را پیدا کنید. اما تاکنون هنوز کد اختصاصی در لیست مشاغل ملی کانادا برای این شغل وجود ندارد. بنابراین شما می‌توانید از کد مشاغل زیبایی که زیر مجموعه‌های تخصصی را نیز شامل می‌شود در نظر بگیرید. تخصص‌های زیبایی شامل موارد زیر است:

•میکاپ آرتیست

• متخصصین مو و کوتاهی

•متخصصین رنگ مو و مش

• متخصصین پوست سر

• مراقبتی از پوست و مو

• اسکین کر

•کاشت و ترمیم پوست و مو

• تاتو آرتیست‌ها

• ناخن کاری

دوره آموزش ناخن کاری در کانادا

همه چیز درباره ناخن کاری در کانادا

شغل ناخن کاری در کانادا به اندازه گسترش پیدا کرده است که هم اکنون شغل مستقلی محسوب می‌گردد. درآمد افراد حرفه‌ای در این کار نسبتا بالا و تقاضا برای آن نیز بسیار زیاد است. البته هنوز کد رسمی برای ناخن کاری در ناک اضافه نشده است. ولی به عنوان یکی از تخصص‌های زیبایی، باید با در دست داشتن مدارک معادل سازی شده اقدام کنید. شیوه‌های مختلفی مانند انواع اکسپرس اینتری و خود اشتغالی( در صورت شرکت در دوره‌های ناخن کاری) برای مهاجرت به کانادا وجود دارد. ممکن است که هر نهاد و معادل سازی یا هر استان قواعد ویژه‌ای در این باره اعمال کند. موسسه مهاجرتی فیدان در حوزه مهاجرت کاری به کانادا خدمات ویژه ارائه می‌نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

از چه روش‌هایی می‌توان به عنوان ناخن کار به کانادا مهاجرت کرد؟

روش‌های مختلف اکسپرس اینتری، اسکیل ورکر، تجربه کانادایی، مهاجرت استانی، خود اشتغالی و …‌ وجود دارند.

چگونه از طریق ناخن کاری اقامت دائم کانادا را کسب کنیم؟

شما باید با ارائه مدارک و کسب امتیازات لازم و طی کردن پروسه زمانی، منتظر دعوت اپلای باشید.

درآمد ناخنکاران در کانادا چقدر است؟

این درآمد بستگی به مهارت و تخصص و تلاش شما دارد.

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا