روش های مختلف مهاجرت به کانادا زیر 18 سال

مهاجرت به کانادا محدودیت سنی نداشته و شما می‌توانید در هر سن و سالی که هستید برای اخذ اقامت این کشور اقدام کنید. برای مهاجرت به کانادا زیر 18 سال روش‌های مختلفی در نظر گرفته شده که بررسی آن‌ها می‌تواند امکان اخذ اقامت کانادا را برای شما و والدینتان فراهم کند.

مهاجرت تحصیلی به کانادا برای افراد زیر 18 سال

بهترین روشی که می‌توان برای افراد زیر 18 سال پیشنهاد کرد، مهاجرت تحصیلی به کانادا است. دولت کانادا برای پذیرش متقاضیان پایین‌تر از سن قانونی شرایط و مقرارتی را در نظر گرفته است که شما می‌توانید در صورت واجد شرایط بودن برای اخذ اقامت کانادا درخواست دهید.

مهاجرت زیر 18 سال

محدودیت سنی برای تحصیل در کانادا

در کشور کانادا دوره تحصیلی از 5 سالگی آغاز شده و دانش‌آموزان می‌توانند تا 18 سالگی به تحصیل بپردازند؛ البته برای پذیرش تحصیلی حداقل سن قانونی 10 سال است و علاوه بر آن یکی از والدین متقاضی نیز باید او را در کانادا همراهی کند.هیچ محدودیتی برای سن مهاجرت به کانادا تعریف نشده است.در صورتی که والدین دانش‌آموز شرایط همراهی کردن با او را نداشته باشند، می‌توانند بر اساس قوانین یکی از افراد مقیم کانادا را به عنوان قیم معرفی کرده و در صورتی که هیچ‌کدام از این شرایط امکان‌پذیر نباشد دولت کانادا برای دانش‌آموز قیم تعیین می‌کند.

شرایط تحصیل در مدارس کانادا برای افراد زیر 18 سال

شرایط تحصیل در کانادا زیر 18 سال تقریبا همانند سایر کشورهای جهان است.مقاطع تحصیلی در کانادا به دوره‌های ابتدایی و دبیرستان تقسیم می‌شوند. دوران دبستان از 6 سالگی آغاز شده و تا حدود 14 سالگی ادامه پیدا می‌کند. دوره دبیرستان نیز معمولا در 18 سالگی به پایان می‌رسد. هرچند قوانین استان کبک قدری با سایر ایالت‌های کانادا تفاوت دارد. در این استان مقطع ابتدایی 6 سال به طول می‌انجامد و دوره دبیرستان نیز در 17 سالگی به پایان می‌رسد. در مدارس مختلف کانادا تنها بر روی دروس معمول تاکید نشده و به مهارت‌های متعددی نظیر: مهارت حضور در جامعه، موسیقی، ورزش و هنر پرداخته می‌شود.

همچنین بخوانید :  هزینه وکیل برای مهاجرت به کانادا آخرین آپدیت

مدارس کانادا به دو شکل دولتی و خصوصی اداره می‌شوند که مدارس دولتی معاف از شهریه بوده و واجدین شرایط می‌توانند به صورت رایگان در این مدارس به تحصیل بپردازند. توجه داشته باشید که در مدارس کانادا، دانش‌آموزان دختر و پسر در کنار یکدیگر به تحصیل مشغول هستند؛ البته برای خانواده‌های مذهبی استثنائاتی نیز در نظر گرفته شده است.

بورسیه تحصیلی زیر ۱۸ سال رایگان در کانادا

برای دریافت بورسیه تحصیلی رایگان در کانادا برای افراد زیر ۱۸ سال، سرپرست باید گواهی سرپرستی خود را به موسسه مقصد ارسال کند. این گواهی باید به همراه درخواست مجوز تحصیل برای نوجوان یا کودک ارسال شود.صفحه اول باید توسط متولی امضا و تأیید شده توسط وکیل یا دفتر اسناد رسمی در کانادا باشد. صفحه دوم باید توسط والدین یا قیم قانونی کودک یا نوجوان زیر ۱۸ سال امضا شده و در کشور محل اقامت آنها تصدیق شود.

مراحل پذیرش مدارس کانادا

تمامی افرادی که قصد پذیرش در مدارس کانادا را دارند، باید پیش از هرچیز با انجام تحقیقات دقیق مدرسه دلخواه خود را انتخاب کنند؛ سپس می‌توانند به صورت آنلاین به مدرسه‌ای که انتخاب کرده‌اند درخواست داده و در صورت موافقت مدرسه مورد نظر، نامه پذیرش برای آن‌ها ارسال می‌شود.

با داشتن این نامه، متقاضیان می‌توانند برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا درخواست اپلای دهند. اجازه تحصیل در کانادا به تمامی دانش‌آموزان خارجی پذیرش شده ارائه می‌شود و بر اساس این مجوز می‌توانند در موسسه‌های آموزشی این کشور به تحصیل بپردازند.

آکادمی مهاجرتی فیدان

ویزای توریستی کانادا زیر 18 سال

یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به کانادا زیر 18 سال استفاده از ویزای توریستی است. طبیعتا داشتن ویزای توریستی نمی‌تواند برای شما اقامت دائم کانادا را به ارمغان بیاورد و شما موظفید پس از پایان مدت ویزای خود به کشور مبدا بازگردید.

ویزای همراه کانادا

در برخی از روش‌های مهاجرتی افرادی که پذیرش کشور مورد نظر خود را به دست می‌آورند، می‌توانند  برای همسر، فرزندان یا والدین خود نیز اقامت کانادا را اخذ کنند. متاسفانه برای والدین افراد زیر 18 سال امکان اخذ ویزای همراه وجود نداشته و تنها یکی از والدین اجازه دارد در مدت تحصیل فرزند خود، در کنار او حضور داشته باشد.

همچنین بخوانید :  کار در کانادا بدون مدرک تحصیلی | معرفی مشاغل پردرآمد

پناهندگی کانادا برای افراد زیر 18 سال

پناهندگی آخرین راهی است که می‌توان برای اخذ اقامت کانادا انتخاب کرد. پناهندگی روشی غیر قانونی بوده و هیچ‌کدام از موسسه‌های مجاز مهاجرتی از این روش پشتیبانی نمی‌کنند. به شما نیز پیشنهاد می‌شود که روش‌های مطمئن‌تر را برای مهاجرت به کانادا انتخاب کنید.

پناهندگی کانادا برای افراد زیر 18 سال

شرایط پناهندگی به خصوص برای افراد زیر 18 سال بسیار دشوار بوده و احتمال دزدی و آزار و اذیت در طول مسیر بسیار بالاست. شما می‌توانید با انتخاب روش‌های نظیر: مهاجرت تحصیلی یا از طریق همراهی والدین خود به کانادا مهاجرت کنید.

هزینه تحصیل برای افراد زیر 18 سال در کانادا

یکی از مهم‌ترین نکات در مورد مهاجرت افراد زیر 18 سال به کانادا، میزان هزینه‌های تحصیل در مدارس این کشور است. تحصیل در مدارس دولتی کانادا برای افراد مقیم این کشور و شهروندان، رایگان بوده؛ اما دانش‌آموزان بین‌المللی موظف به پرداخت شهریه هستند.از مهمترین مواردی که برای ویزای تحصیلی کانادا زیر 18 سال وجود دارد پرداخت شهریه مدرسه مورد نظر مطابق با نظر مدرسه می باشد که گاها ممکن است فرد متقاضی شهریه یک سال و یا نیمی از شهریه را بپردازد.

اگر یکی از والدین فرد متقاضی، مقیم کانادا بوده یا از طریق ویزای تحصیلی یا کاری در این کشور حاضر باشند، می‌توانند جواز تحصیل رایگان فرزند خود در کانادا را اخذ کنند. هزینه تحصیل در مدارس دولتی کانادا حدود 10 تا 15 هزار دلار بوده و در مدارس خصوصی نیز مبلغی بین 30 تا 60 هزار دلار به عنوان شهریه در نظر گرفته شده است.

اقامت دائم کانادا برای افراد زیر 18 سال

دریافت اقامت کانادا برای افراد زیر هجده سال پروسه‌ای طولانی داشته و عملا به صورت مستقیم نمی‌توان برای دانش‌آموزان محصل در دبستان و دبیرستان درخواست ویزای کانادا را ارائه کرد. دانش‌آموزان می‌توانند پس از اتمام دوره متوسطه، وارد دانشگاه شده و از این طریق برای دریافت پیشنهاد کاری درخواست دهند.

همچنین بخوانید :  سیستم مالیات در کانادا چگونه است؟

شما می‌توانید پس از گذشت چند سال کار در کانادا، از طریق روش‌های مختلف برای اخذ اقامت دائم این کشور درخواست داده و سیتیزن‌شیپ کانادا را بدست بیاورید.

حداکثر سن برای تحصیل در کالج‌های کانادا

پیش‌نیاز مهاجرت به کانادا سیستم سنجش و ارزیابی کانادا، براساس برنامه‌هایی که معین کرده است افراد واجد شرایط را برای انواع مهاجرت‌های کاری یا تحصیلی می‌پذیرد. قبل از پذیرش افراد، سیستم ارزیابی کانادا پیش‌نیازهای لازم را بررسی می‌کند. محدودیت سنی نیز یکی از اساسی‌ترین پیش‌نیازهای تحصیل و مهاجرت در کشور کانادا است. سیستم سنجش و ارزیابی کانادا، به طور مداوم بر حداکثر سن برای تحصیل در کالج‌های کانادا تاکید می‌کند. در واقع این شرایط سنی یکی از متداول‌ترین بخش‌های مربوط به مهاجرت دائمی در این کشور است. اکثر برنامه‌های مهاجرتی محدودیت سنی را جزئی از پیش‌نیازهای مهم خود می‌دانند.

نتیجه گیری:

مهاجرت افراد زیر 18 سال به کانادا شرایط و قوانین خاص خود را دارد. تمامی متقاضیان زیر سن قانونی می‌توانند برای تحصیل به کانادا سفر کرده و پس از پایان دوران تحصیل بورسیه دانشگا‌ه‌های کانادا را به دست بیاورند.

اقامت کانادا زیر 18 سال

کیفیت بسیار بالای مدارس کانادا در سطح جهان و امکان تحصیل در بهترین دانشگا‌ه‌ها موجب شده تا افراد متعددی برای پذیرش فرزندان خود در مدارس کانادا اقدام کنند. اگر شما نیز تمایل دارید تا آینده‌ای روشن برای فرزندان خود بسازید، می‌توانید از طریق موسسه مهاجرتی فیدان برای اخذ اقامت کانادا اقدام کنید.

سوالات متداول

آیا والدین افراد زیر 18 سال می‌توانند از طریق مهاجرت فرزندانشان اقامت کانادا را اخذ کنند؟

خیر، تنها یکی از والدین افراد زیر 18 سال که به کانادا مهاجرت کرده‌اند، می‌توانند در دوران حضور این فرد در کانادا به عنوان همراه در کنار او حضور داشته و پس از پایان مدت اقامت فرزند، باید به کشور خود بازگردند.

آیا امکان بورسیه تحصیلی برای متقاضیان مهاجرت زیر 18 سال وجود دارد؟

دولت کانادا هیچ‌گونه بورسیه تحصیلی‌ برای مهاجران زیر 18 سال در نظر نگرفته و شما تنها می‌توانید پس از دوران تحصیل خود در مدارس برای تحصیل در دانشگاه بورسیه دریافت کنید.

آیا افراد زیر 18 سال امکان اخذ اقامت دائم کانادا را دارند؟

افراد زیر 18 سال نمی‌توانند به شکل مستقیم اقامت دائم کانادا را اخذ کنند و تنها پس از پایان دوران تحصیل خود می‌توانند با استفاده از ویزای کاری برای اقامت دائم درخواست دهند.

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

2 دیدگاه

    1. سلام وقتتون بخیر نکاتی که لازم میدیدیم رو در این مقاله ارائه دادیم. اگر هرگونه سوالی در زمینه مهاجرت دارید می توانید با مراجعه به سایت فیدان از راهنمایی ها و مشاوره کارشناسان مجموعه بهره مند شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا