مهاجرت به کانادا به عنوان برنامه نویس 

کشور کانادا یکی از پرمتقاضی‌ترین کشورها، برای مهاجرت به عنوان برنامه نویس است. که این تقاضای بالا برنامه نویسی در کانادا به دلیل درآمد عالی و شرایط بسیار خوبی است، که در این کشور برای افراد فراهم می‌شود.

بسیاری از افراد که تجربه‌کاری در زمینه برنامه‌نویسی دارند، توانسته‌اند اقامت دائم را دریافت کنند. در ادامه به طور کامل از صفرتاصد مهاجرت به کانادا از طریق برنامه نویسی را شرح داده‌ایم. پس اگر شماهم برنامه نویسی هستید که خیال دارید به این کشور رویایی مهاجرت کنید حتما تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

پنج مدرک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا به عنوان برنامه نویس

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا به عنوان برنامه نویس

یک برنامه‌نویس برای مهاجرت به کانادا باید شرایطی را داشته باشد و سپس به کانادا درخواست ویزا دهد. که این شرایط عبارت‌اند از:

  1. داشتن مدرک: متقاضی باید دارای مدرک کارشناسی برنامه‌نویسی یا رشته مرتبط با آن و یا مدرک معتبر برنامه نویسی برای مهاجرت را داشته باشد.
  2. مسلط به نرم افزار: یکی از مهم‌ترین شرایط یک برنامه‌نویس تسلط داشتن به نرم‌افزارهای رایانه است.
  3. دارای سابقه‌کار: فرد متقاضی باید سابقه‌‌ی کار در زمینه برنامه‌نویسی داشته باشد.
  4. داشتن گواهی‌نامه: داشتن مدارک مختلف در زمینه برنامه‌نویس برای فرد داوطلب الزامی است.
  5. تسلط به زبان: داوطلب باید به زبان فرانسه یا انگلیسی تسلط کامل داشته باشد تا بتواند برای برنامه نویسی  در کانادا درخواست دهد.

وظایف برنامه نویس در کانادا

برنامه نویسی مانند هر شغلی وظایفی دارد؛ بنابراین قبل از استخدام باید مهارت‌های لازم را داشته باشد تا بتوانید در شرکت‌های معتبر استخدام شوید. این وظایف عبارت‌اند از:

  • توانایی نوشتن برنامه: یکی از مهارت‌هایی که یک برنامه نویس در کانادا باید داشته باشد، توانایی نوشتن برنامه‌های جاوا و سی پلاس است.
  • به روزرسانی برنامه: فرد متقاضی باید بتواند برنامه‌هایی را که ساخته به روز رسانی کند و متناسب با نیازهای مشتریان این برنامه‌‌ها را بسازد.
  • آشنایی با نرم افزار: متقاضی باید به نرم‌افزارهای گرافیکی آشنایی داشته باشد.
همچنین بخوانید :  مهاجرت به کانادا به عنوان دامپزشک

میزان درآمد(حقوق) برنامه نویسان در کانادا

حقوق برنامه نویس در کانادا

یکی از مهم‌ترین علت‌های مهاجرت به کانادا به عنوان برنامه‌ نویس، حقوق و مزایای مناسبی است که این کشور برای افراد مهاجر فراهم می‌کند. که این میزان درامد برنامه نویس در کانادا بسته به سابقه‌کار شما متفاوت است.

  • سابقه کار کم‌تر از 2 سال: افرادی که سابقه‌کار کم‌تر از 2 سال دارند میانگین درآمد آن‌ها حدود 61300 دلار کانادا در سال است.
  • سابقه کار بین 2 تا 5 سال: میانگین درآمد افرادی که بین 2 تا 5 سال سابقه‌کار دارند حدودا به 81900 دلار کانادا می‌رسد.
  • سابقه کار بین 5 تا 10 سال: میزان درآمد سالانه یک برنامه‌نویس با سابقه‌کار بین 5 تا 10 سال حدود 81900 دلار کانادا است.
  • سابقه کار بین 10 تا 15 سال: یک برنامه‌نویس در کانادا با سابقه‌کاری 10 تا 15 سال، حدود 148000 دلار کانادا در سال دریافت می‌کند.
  • سابقه کار 15 تا 20 سال: میانگین درآمد فردی با 15 تا 20 سال سابقه‌کار حدودا 161000 دلار کانادا در سال می‌رسد.
  • سابقه کار بیش از 20 سال: یک برنامه‌نویس با بیش از 20 سال سابقه‌کار حدود 174000 دلار کانادا در سال دریافت می‌کند.

پنج مزیت شغل برنامه‌نویسی در کانادا

کشور کانادا جزو کشورهای پیشرفته دنیا محسوب می‌شود و در حوزه تکنولوژی بازار کار بسیار بالایی دارد؛ بنابراین برای افراد برنامه‌نویس مزیت‌های زیادی فراهم می‌کند؛ بنابراین بهتر است قبل از مهاجرت به کانادا به عنوان برنامه نویس از این مزایا اطلاع داشته باشید.

  1. ایجاد بیمه کاری برای برنامه نویسان : اغلب شرکت‌های برنامه‌نویسی برای نیروهای خود شرایط بیمه‌ای بسیار عالی در نظر گرفته‌اند. این بیمه‌ها برای بیماری‌ها و دلایل دیگر استفاده می‌شود.
  2. زندگی با شرایط عالی: کانادا برای مهاجران خود محل‌های اقامتی بسیار خوبی را در نظر گرفته است و برنامه‌نویسان می‌توانند در آپارتمان‌ها، هتل‌ها و… اقامت کنند.
  3. نرخ پایین بیکاری: به دلیل پیشرفته بودن این کشور و نیاز داشتن به نیروی متخصص برنامه‌نویس، نرخ بیکاری در شغل برنامه‌نویسی در کانادا بسیار پایین است .
  4. امکان پیشرفت شغلی: این شغل در کانادا برای افراد آینده درخشانی را به وجود می‌آورد و باعث پیشرفت شغلی آن‌ها می‌شود.
  5. داشتن درآمد بالا: در کشور کانادا، شغل برنامه‌نویسی درآمد بسیار بالایی دارد و حتی افراد با سابقه کار کم نیز درآمد قابل قبولی را خواهند داشت.
همچنین بخوانید :  لیست جاب آفر کانادا، راهنمایی کارآمد برای پیدا کردن شغل در کانادا

دو روش‌ مهاجرت برنامه نویس به کانادا

روش های مهاجرت برنامه نویس به کانادا

آکادمی مهاجرتی فیدان

افرادی که قصد مهاجرت به کانادا به عنوان برنامه نویس را دارند باید با استفاده از روش‌های مهاجرتی در یکی از این برنامه‌ها شرکت کنند.

  1. اسکیل ورکر: متقاضی شغل برنامه‌نویسی در کانادا می‌تواند از طریق برنامه اسکیل ورکر با گرفتن امتیاز لازم ویزا دریافت کند. هرچقدر امتیاز بالاتری در این برنامه به دست آورند، شانس اخذ اقامت آن‌ها بیش‌تر می‌شود.
  2. جاب آفر: از رایج‌ترین روش‌های مهاجرت، روش جاب آفر است که فرد با دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرما می‌تواند اقامت دائم دریافت کند.

بازارکار برنامه های مختلف برنامه نویسی در کشور کانادا به چه صورت است؟

رشد تکنولوژی در این کشور باعث شده است که برنامه‌نویسان بازار کار بسیار خوبی داشته باشند که این بازار کار در برخی از برنامه‌ها در حوزه برنامه‌نویسی بیش‌تر است و درآمد بالاتری را دارد.

  • برنامه نویسی وب: بازارکار این برنامه در کشور کانادا بسیار عالی است و جزو پر درآمدترین شغل‌های برنامه‌نویسی به شمار می‌رود.
  • برنامه نویسی جاوا: این برنامه بیش‌تر در حوزه‌های صفحات وب و اپلیکیشن کاربرد دارد به همین دلیل بازارکار خوبی در آینده برای آن پیش‌بینی می‌شود. به همین دلیل بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به کانادا به عنوان برنامه نویس را دارند بیش‌تر در حوزه‌ی جاوا کار می‌کنند.
  • برنامه نویسی سی شارپ: این برنامه در حوزه‌های نرم‌افزار و اپلیکیشن کاربرد دارد و بازار کار خوبی در کشور کانادا دارد.
  • برنامه نویسی پایتون: در سال‌های اخیر برنامه‌نویسی پایتون بسیار در جهان محبوب شده است و افراد زیادی به عنوان آنالیزگر داده‌ها و مدیر محصول کار می‌کنند به همین دلیل بازارکار بسیار بالایی دارد.
  • برنامه نویسی c: این برنامه جزو قدیمی‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی بوده و همواره از قدیم بازار کار بسیار خوبی داشته است.
همچنین بخوانید :  مهاجرت به کانادا یا آلمان

درآمد برنامه نویسی در کانادا در رده جونیور (تازه‌کار) در سال 2022، سالانه 79.608 دلار و همچنین حقوق یک برنامه نویس در کانادا در رده سنیور (ارشد) در سال 2022، سالانه 140.032 دلار بوده است. میانگین درآمد برنامه نویس در کانادا نیز در سال 2022، سالانه رکورد 112.919 دلار را ثبت کرده است.

نتیجه گیری:

یک برنامه‌نویس خوب باید در روزمه خود شرایطی از جمله: مدرک تحصیلی معتبر، سابقه کار مرتبط و…. داشته باشد و سپس در صورت داشتن مهارت کافی، برای مهاجرت به کانادا به عنوان برنامه نویس درخواست دهد و مدارک خود را با توجه به حوزه برنامه‌ای که می‌خواهد استخدام شود، ارسال کند.

اگر هر سوالی در زمنیه برنامه نویسی در کانادا یا سایر روش های مهاجرت به کانادا دارید، کارشناسان مجموعه فیدان آماده راهنمایی و مشاوره با شما بوده، تا با توجه به ویژگی هایتان بهترین گزینه را برای مهاجرت به کانادا انتخاب کرده  و سفری امن و لذت بخش را تجربه کنید.

سوالات متداول

معتبرترین سایت‌های کانادا برای پیداکردن کار کدام‌اند؟

معتبرترین سایت‌های کانادا شامل: indeed، T-NET ،Eluta، job bank ،Monster، career Door Robert half ،simply Hired و….. است.

پردرآمدترین گرایش‌های برنامه‌نویسی در کشور کانادا کدام هستند؟

پردرآمدترین گرایش‌های برنامه‌نویسی شامل: برنامه نویسی موبایل، تحلیل و توسعه وب، معماری برنامه‌نویسی، تحلیلگر برنامه‌نویس و…. است.

برنامه‌نویسی در کدام استان‌های کانادا بازار کار بیش‌تری دارد؟

برنامه‌نویسان در استان‌های مانند: پرنس ادوارد، نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، کبک، انتاریو، بریتیش کلمبیا و…. بازار کار بیش‌تری دارند.

یک برنامه‌نویس باید چه مهارت‌های داشته باشد؟

یک برنامه‌نویس باید به مهارت‌های فرانت‌اند، بک‌اند، فول‌استک، موبایل تسلط داشته باشد زیرا بسیاری از شرکت‌های معتبر کانادایی به متخصصانی که به این مهارت‌ها تسلط داشته نیازمند هستند.

چه عواملی شانس اخذ اقامت در کانادا را افزایش می‌دهد؟

عواملی از جمله: سابقه‌کار مناسب در حوزه برنامه‎‌‎نویسی، تسلط به هر دو زبان فرانسه و انگلیسی، داشتن سن مناسب، تحصیلات بالا، داشتن پیشنهاد شغلی و.. باعث افزایش شانس شما برای اخذ اقامت کانادا می‌شود.

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا