راهنمایی برای مهاجرت توریستی به کانادا: نکات کلیدی 2024

انجام دقیق پروسه مهاجرت توریستی به کانادا و نکات کلیدی آن بسیار مهم هستند. با هر اشتباهی ممکن است ریجکت شوید و پرونده شما نیاز به بررسی مجدد پیدا کند. پیش از هر اقدامی تمام مدارک مورد نیاز شغلی و مالی را آماده کنید و درباره انواع مختلف اطلاعاتی کسب کنید. این کار باعث تسریع فرایند دریافت ویزای توریستی کانادا برای شما خواهد بود.

مهاجرت توریستی به کانادا

دلایل اهمیت کانادا برای متقاضیان

یکی از بزرگ‌ترین کشورهای قاره آمریکای شمالی کانادا است. این کشور به دلیل تنوع فرهنگی و تاریخ بسیار پیچیده‌ای که دارد محبوبیت زیادی در میان علاقمندان به مهاجرت پیدا کرده است. کانادا کشور بسیار ثروتمندی است و به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری نیز شناخته می‌شود. بزرگ‌ترین شهرهای کانادا تورنتو، مونترال و ونکوور هستند. پایتخت کشور اتاوا است. آب و هوای کانادا در ایالت‌های مختلف متفاوت است. معمولاً آب و هوای قسمت شمالی سرد قطبی و در جنوب آب و هوای حاکم است. سالانه هزاران نفر از طریق روش‌های مختلف مهاجرتی به این کشور وارد می‌شوند. کشور لازم است که ویزای کانادا را دریافت کنند تا بتواند سفر بی دردسری به این کشور داشته باشند.

ویزای کانادا

هر ایرانی که قصد توریستی به کانادا داشته باشد، باید ویزای این کشور را دریافت نماید. این ویزا برای اهداف مختلفی ارائه گردیده و از طریق سفارت کشور کانادا در آنکارا کشور ترکیه قابل دریافت است.

ویزای کانادا

انواع ویزای توریستی کشور کانادا

کشور کانادا انواع مختلفی از ویزا را برای افراد متقاضی صادر می‌کند. ویزای توریستی فقط یک نوع ویزاهای کانادا است. ویزای نمایشگاهی، تجارت، کار، تحصیلی ازدواج و … نیز وجود دارند. این ویزاها قابل درخواست در سفارت این کشور هستند. برای ایرانیان نزدیک‌ترین سفارت کانادا در شهر آنکارا کشور ترکیه است. به ویزای توریستی، ویزیتور ویزا یا TRV نیز گفته می‌شود. با دست داشتن این ویزا شما می‌توانید با مهاجرت توریستی وارد کانادا شده و هر بار تا مدت معینی در آن‌جا بمانید. کشور کانادا علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیار زیادی که دارد، توسط چه اقیانوس نیز احاطه شده است. رشته کوه‌های پهناور، دریاچه‌های بی‌شمار و جنگل‌های بسیار زیبا از جاذبه‌هایی هستند که باید از آن‌ها بازدید کنید‌. بسیاری از افراد به علت امکان تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی امکان تبدیل آن به ویزای کاری کانادا مشتاق به دریافت این مدل از ویزا هستند. انواع مختلف ویژه توریستی کانادا عبارت‌اند از:

همچنین بخوانید :  بهترین شهرها برای مهاجرت توریستی به کانادا

ویزای مولتیپل

مناسب‌ترین ویزا برای ایرانی‌ها که با اسم ویزای مولتی کانادا یا ویزای ۵ ساله هم شناخته می‌شود، ویزای مولتیپل است. با استفاده از این ویزا می‌توانید به تعداد نامحدود به کانادا وارد شوید. البته اعتبار این ویزا تا زمان انتقال پاسپورت شخصی شما خواهد بود. در هر بار ورود نیز می‌توانید به مدت ۶ ماه در کانادا بمانید. اگر دلایل کافی و قانع کننده ارائه کنید، امکان تمدید مدت ۶ ماه وجود دارد. در هر بار ورود پس از ۶ ماه کافی است که فقط برای ۶ ساعت از این کشور خارج شده و دوباره وارد شوید. این برای ورود مجدد شما کافی خواهد بود. اگر در ۱۰ سال گذشته برای دریافت هر مدل از ویزاهای کانادا انگشت نگاری سفارت را انجام داده باشید، نیازی به انجام مجدد آن نخواهد بود‌. دقت داشته باشید که مدت انقضای این ویزا همزمان با پاسپورت شما به پایان خواهد رسید.

ویزای مولتیپل

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی کانادا

کانادا به عنوان یک کشور با وضعیت رفاهی و اقتصادی بسیار عالی انواع مختلفی از ویزاها را ارائه می‌کند. هر مدل از ویزاهای کاری کانادا یا ویزای تحصیلی آن به مدارک مختلفی نیاز دارید. تکمیل دقیق و بدون اشتباه فرم‌های ثبت نام و شرکت در جلسه مصاحبه موفقیت آمیز، دو عامل بسیار مهم در پذیرش پرونده شما هستند. این مدارک عبارت‌اند از:

آکادمی مهاجرتی فیدان

مدارک هویتی

باید اصل گذرنامه ارائه شده خود را ارائه کنید.اصل تمام گذرنامه‌های قدیمی یا روادیدهای معتبر مثل شنگن، انگلستان، ایالات متحده آمریکا و کانادا را برای درخواست مهاجرت توریستی همراه داشته باشید. یه قطعه عکس ۴ در ۶ با زمینه سفید بدون هیچ ادیتی با خودتان بردارید. اصل شناسنامه و کارت ملی و در صورت تاهل سند ازدواجتان را ببرید. اگر مدارک اقامتی از دیگر کشورها دارید، آن را نیز فراموش نکنید. تمام مدارک تحصیلی و سوابق بیمه تامین اجتماعی که مهر این سازمان را دارند، لازم هستند. اسناد مالکیت شما بر آپارتمان، باغ، ویلا و… تماماً در پرونده شما تاثیر مثبت می‌گذارند.

مدارک مالی

مدارک مالی باید به روز باشد. بهتر است پرینت گردش حساب ۴ ماه اخیر به زبان انگلیسی را تهیه کنید‌. اصل گواهی تمکن مالی شما نیز نیاز است.

همچنین بخوانید :  با ویزای توریستی کانادا به چه کشورهایی میتوان سفر کرد؟

مدارک شغلی

اگر حقوق بگیر هستید، باید اصل فیش‌های حقوقی چهار ماه اخیر خود را ارائه کنید. نامه اشتغال به کار و آخرین حکم استخدامی و آگهی تعیین تغییرات کارکنان شرکت‌های خصوصی مورد نیاز است. اگر شما بازرگان یا تاجر هستید بهتر است که اصل و کپی کارت بازرگانی خود به همراه روزنامه تاسیس شرکت تا لحظه اخیر را ارائه نمایید.

پزشکان

پزشکان باید اصل و کپی کارت نظام پزشکی، پروانه مطب و نامه اشتغال به کار خود را ارائه کنند.

کسبه

کسبه باید پروانه تاسیس،‌ اصل و کپی جواز کسب، مجوز مربوطه و معرفی نامه از اتحادیه صنف و رسیدهای پرداخت مالیاتی را همراه داشته باشند.

 وکلا

وکلا باید اصل و کپی کارت وکالت، دفترچه وکالت و گواهی اشتغال به کار را برای شرکت‌ها و ادارات بگذارند.

هزینه‌های ویزای توریستی کانادا

نامه اشتغال به کار

این نامه که به زبان انگلیسی است باید برای سربرگ شرکت معرفی شده تایپ شود. در نامه اشتغال به کار باید سمت فرد متقاضی، تاریخ شروع به کار میزان حقوق، حوزه فعالیت شرکت و رزومه را مختصراً و با مهر شرکت ثبت کنید. مشخصات فردی و اطلاعات خانوادگی و سفرهای قبلی نیز باید در آن ذکر شود. اگر دعوتنامه‌ای در کار است نیز باید تمام مشخصات فرد دعوت کننده و متقاضی، دلایل سفر تمام اطلاعات تماس و مدت اقامت مشخص گردد. این مدارک عبارت‌اند از:

فرد دعوت کننده باید کارت شهروندی، پاسپورت و شناسنامه یا کارت اقامت خود را ارائه کند‌. البته به جز این گواهی اشتغال به کار، نامه‌های بانکی و مالیاتی و فرم‌های مربوطه نیز لازم هستند. تمام مسافرین باید برای انگشت نگاری و عکسبرداری در VAC حضور پیدا کنند. همچنین تمام مدارک باید به زبان انگلیسی باشند.

هزینه‌های ویزای توریستی کانادا

هزینه‌هایی که برای ویزای توریستی کانادا باید پرداخت کنید شامل هزینه انگشت نگاری, بررسی پرونده و وقت سفارت می‌شود. البته افراد زیر ۱۴ سال و بالای ۸۰ سال نیازی به انگشت نگاری نخواهند داشت.

زمان صدور ویزای کانادا

برای مهاجرت توریستی به کانادا باید حداکثر ۱۲۱ روز جهت صدور ویزا منتظر باشید. به طور میانگین اگر تمام مدارک شما کامل و بدون نفت باشد معمولاً بین ۲ تا ۴ ماه زمان لازم خواهید داشت.

زمان صدور ویزای کانادا

دلایل رد شدن ویزای توریستی

درخواست ویزای بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت توریستی به کانادا دارند، به دلیل مختلفی رد می‌شود. البته همیشه می‌توانید برای دریافت مجدد ویزا اقدام کنید، اما این کار زمانبر است. مهم‌ترین دلایل ریجکتی عبارت‌اند از:

همچنین بخوانید :  ویزای توریستی کانادا برای والدین و خواهر و برادر

•احراز داشتن وابستگی‌های خانوادگی بسیار قوی در کانادا برای آفیسر

•نداشتن سوابق سفری مناسب

•نداشتن وضعیت شغلی مناسب در مبدا

•نداشتن تمکن مالی

• ریجکت شدن در جلسه مصاحبه

• ارائه نکردن مدارک کافی یا درست

بهترین زمان برای درخواست مجدد ویزای توریستی کانادا

افراد می‌توانند از یک روز پس از دریافت نامه ریجکتی مجدداً اقدام کنند. هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد. اما دقت کنید که هر بار تمام نواقص و سوالات مربوط به پرونده خود را در نامه ریجکتی به دقت مطالعه کنید. سپس در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن‌ها را برطرف و مجدداً اقدامات لازم برای مهاجرت توریستی به کانادا را انجام دهید. دریافت ویزای توریستی کانادا آسان و کوتاه نیست. دقت داشته باشید که اگر چندین بار ریجکت شوید فقط سفر خودتان به تعویق می‌افتد. در تمام مراحل مانند آپلود مدارک یا اصل و کپی آن‌ها دقت لازم را به خرج دهید.

بهترین زمان برای درخواست مجدد ویزای توریستی کانادا

همه چیز درباره مهاجرت توریستی به کانادا

برای ورود به خاک کانادا لازم است که اقدام به دریافت یکی از ویزای این کشور نمایید. ویزای شما می‌تواند از نوع توریستی، تحصیلی، تجاری، کاری یا … باشد. هر کدام از انواع مختلف ویزاهای کانادا دارای ویژگی‌ها و محدودیت‌هایی هستند. همچنین جالب است که بدانید مختلفی هست ویژه توریستی کانادا نیز وجود دارد. مناسب‌ترین ویزا برای ایرانیان ویزای مولتیپل ۵ ساله است. اعتبار ویزاها بستگی به اعتبار پاسپورت دارد. و پاسپورت ایرانی نیز بیشتر از ۵ سال اعتبار ندارد. از طرفی برای دریافت ویزای توریستی باید مدارک مختلف شغلی، مالی، هویتی، و تحصیل خود را ارائه کنید. دقت کنید که تمام مراحل را با دقت کامل انجام دهید تا پرونده شما دچار ریجکتی نشود. یکی از بزرگترین راهنمایی‌ها برای مهاجرت توریستی به کانادا و نکات کلیدی، همین موضوع ریجکتی است. هر بار بررسی پرونده شما بین ۳ تا ۴ ماه زمان نیاز دارد. بنابراین، بی دقتی‌ها تنها باعث تغییر سفر خودتان خواهد شد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره روند مهاجرتی به کانادا و نکات کلیدی با کارشناسان فیدان در تماس باشید.

سوالات متداول

در چه صورتی نیازی به انگشت نگاری مجدد برای متقاضیان ویزای توریستی نیست؟

اگر در ۱۰ سال گذشته برای دریافت هر مدل از ویزاهای کانادا انگشت نگاری سفارت را انجام داده باشید، نیازی به انجام مجدد آن نخواهد بود‌.

نامه گواهی اشتغال به کار چه ویژگی‌هایی دارد؟

این نامه که به زبان انگلیسی است باید برای سربرگ شرکت معرفی شده تایپ شود.

افراد حقوق بگیر باید چه مدارکی را برای تمکن مالی ارائه کنند؟

اگر حقوق بگیر هستید، باید اصل فیش‌های حقوقی چهار ماه اخیر خود را ارائه کنید. مدارک دیگری نیز مورد نیاز است.

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا